miamai06 Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Småfolk og Nestlé har 6mnd glass med frukt og YOGHURT (bl.a.). Trodde ikke babyer skulle få yoghurt så tidlig jeg... Noen som vet noe om dette?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 I spedbarnsboken ( som jeg fikk på sykehuset) står det på side 40: "Selv om man ikke skal gi kumelk før barnet er 12 måneder, kan man likevel gi barnet litt yoghurt eller surmelk (.....) Yoghurt kan gis fra barnet er 6 måneder gammelt. Et par teskjeer er nok. (.....)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 De fleste plasser er anbefalingene 10 mnd
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Tror nok personalet på barsel vet hva de deler ut av infomateriell til nybakte mødre. Det er jo kun snakk om små mengder, som hjelp mot forstoppelse for eksempel. Hvor/hvem er "de fleste plasser"?
petiteM's Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Spurte HS om dette; det er visst ok med små smaksprøver av og til. Altså ikke større mengder eller hver dag.
Blomman Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Jeg tror yoghurt/melk i disse produktene er behandlet slik som melken i bla babygrøtene er ( er det hydrolysert det heter mon tro??). Anbefalinger for spedbarnsernæring anbefaler ellers yoghurt/surmelk melk i mat fra 10 mnd, drikkemelk fra 12 mnd. Så man kan nok trygt gi denne yoghurten fra 6 mnd :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Nettop, så da er barsel og HS enige i hvert fall....
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 De gir sikkert ut annen informasjon på din barselavd da vet du.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Finn informasjon om hva som skjer med tarmene hvis barnet får melk for tidlig. Det er kanskje det viktigste eller? Hvis det er snakk om treg mage, hva med malt?
grønnvinge Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Stemmer som Blomman skriver. Jeg sendte mail til Nestlé og spurte for noen uker siden; sakser fra svaret jeg fikk: "Våre produkter Pære/ banan med yoghurt og Mango med yoghurt er fruktpuréer tilsatt frukt og yoghurt naturell (25 %). Proteinnivået er tilpasset spedbarn, som melken i grøtene våre. Produktene er konservert ved varmebehandling, hvilket betyr redusert allergenitet (jordbær og annen frukt), og tilsatt C- vit. som motvirker hemmende faktorer på jernabsorpsjon fra annen ernæring under måltidet. Dette er med andre ord ikke et vanlig yoghurtprodukt, men en fruktpuré med yoghurtkultur tilpasset spedbarn fra 6 og 8 md.som er syrnet på en melkesammensetning lik morsmelkerstatning."
Blomman Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 For tidlig introduksjon av melk kan gi blødning i tarmen, allergi er en annen grunn til å vente med melkeprodukter slik vi bruker dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå