Gå til innhold

Urinvegsinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmora meinte eg har fått UVI, og at den er symptomfri, men må jo på kur uansett. Andre som har hatt UVI i svangerskapet? Korleis blir den behandla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke hatt det i sv.skap men OFTE utenom..man behandler de som er symptomfrie på sammme måte som de som ikke er det tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde en symptomfri UVI i forige svangerskap. Ble behandlet med en ti-dagers tabelettkur og en ny urinprøve for å sjekke at jeg var blitt kvitt den.

Skrevet

Jepp har vært mye plaget med det før jeb ble graid, ville ikke gå på så mange kurere så drakk mye appelsin juice ,tranbær juice og vips så var det borte:-)

Skrevet

jeg har kronisk urinveisinfeksjon, både under svangerskap og ellers. det jeg gjør og som jeg har gjort de siste 5 årene er at jeg har vært på helsekosten i sverige og kjøpt tranebærpiller som jeg tar en om dagen, tre om dagen hvis jeg har uvi.

legen anbefalte det til meg siden det er et naturpreparat og ikke inneholder stoffer som kan være skadelig for den håpefulle...

jeg har nemlig nektet å ta penicillin under svangerskapet og legen sa at det var bare å stå på

Skrevet

Det er ikke farlig å ta penicillin under svangerskap.

Disse legemidlene angriper bare bakterier og ikke noe annet i hverken din eller barnet sin kropp. Jeg vil anbefale dere til å gjennomføre penicillinkurer selv om dere er gravide.

Når det gjelder UVI har man under svangerskap mye større sjanse for å få nyrebekkenbetennelse og det er en kjedelig komplikasjon hvis en kan unngå det.

Det er hovedgrunnen til at du må ha med deg urinprøve til hver svangerskapskontroll.

Symptomfri UVI under svangerskap er vanlig.

Man får gjerne en lengre penicillinkur under svangerskap (7-10 dager er vanlig) enn ellers (3 dager).

Hilsen fra en gravid farmasøyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...