Gå til innhold

VET man SIKKERT når fødselen er igang??

Anbefalte innlegg

Jeg bare spør...har nemlig nå kynnere (rier?!?) med noenlunde jevne mellomrom (men har ikke vært sånn mer enn et par timer), og føler nedpress/som om jeg må på do hele tiden. Det kjennes ut som menssmerter pluss litt ekstra. Men ejg har hørt at når det er fødselsrier så er en følelese man ikke har hatt før, og at man derfor ikke tviler på hva som skjer. Er det sånn fra starten av også?? Jeg føler meg utrolig dum som ikke skjønner om det er fødsel el bare maseriegreier, er anonym nå, men er veldig takknemlig for svar. Har ikke termin før om to gode uker, men jordmor sa på kontroll i dag at når slimproppen er gått (gikk mandag) så skjer det oftest innen to uker, men at noen går lenger enn det også. Lurer jeg litt på om jeg er for opphengt i dette også...babyen ahr også vært roligere i dag enn før...

Fortsetter under...

Når det starta hos meg sist, hadde jeg "mens smerter" i starten. Men det som kjennetegnte d, var at det varte en liten stund så forsvant smerten helt. Er det fødsel på gang, så blir riene sterkere etter hvert. DET kan jeg love deg:-)

Sier som kaninmor sier - det begynner som regel slik du beskriver, men det kan ta to veier derfra - enten bygger det seg opp, krampene kommer hyppigere og hyppigere og blir kraftigere og kraftigere - inntil du bare VET at du sitter og tar tiden på ekte rier.

Ellers så dabber det av og du får en velfortjent pause, før det eventuelt starter opp igjen.

Uansett - det er umilig å ikke vite at du er i fødsel når det begynnerå nærme seg tiden for å ringe føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...