Gå til innhold

Krybbedød. pLageri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har fått tlf fra krybbedød foreningen eller hva denå enn heter? Jeg blir så forbanna på dem. De ringte meg for en stund siden. alle andre jeg kjenner som er garvid har også fått tlf!

Sinnsykt unødvendig å ringe til gravide damer, eller til de som nettopp har født. det skulle vært ulovlig og bøtlagt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp de ringte meg i stad.. nesten litt frekt ... Uansett har jeg dårlig råd ,men lurer på hva de pengene går til egentlig?! Hvordan får de tak i nummerne å det virker som de bare ringer gravide.. makan til jah...

Skrevet

Jepp, dette er skikkelig irriternde. problemet hos oss er at de har ringt til meg sikkert 7-8 ganger, og til samboer 2 ganger. De gir seg ikke. Det virker som at når vi blir registrert hos jm eller lege som gravid, så begynner de å ringe. Synest det er rart.

Skrevet

Synes det er så rart at de fortsetter med dette jeg, har aldri hørt om noen som synes det er ok å bli oppringt av dem..

Skrevet

Dæm gjør sikkert en kjæmpe jobb!!!

Men det kokte over for mæ når dæm ringte mæ når æ va tre mnd på vei....-Man her liksom tusn tanka i hode fra før,-om man ikke ska bynn å tænk på det enda!!!Men så ringte dæm samboern min to-tre uker ætterpå åsså.....

-Det rare e at dæm aldri har ringt oss før......

Dæm e jo nødt til å få opplysninga fra en eller anna plass!!!

Skrevet

Hva spør de om når de ringer da? Ikke fått den tlf enda jeg, men nå er det nesten så jeg "venter" på den... :/

Skrevet

Jeg fikk også telefon fra den. Landsforeningen for uventet barnedød eller noe i dag 30.nov. De har ringt 3 ganger siste halvåret! Og de bare ringer og ringer. Tar de ikke et nei for et nei????

Skrevet

har de ett tlf nr som starter på 53? noen som har ringt meg fler ganger.....

Skrevet

ja de har ringt meg oxo! Dette er 3. gangen jeg er gravid, og de har ringt meg hver gang. Tror det er klubber som libero-klubben (kanskje oxo BIM) som gir ut lister over registrerte medlemmer til slike foreninger. Skikkelig utspekulert å ringe til folk i vår situasjon. Klart vi er mer "sårbare", og har sikkert lettere for å si ja til å gi penger. Jeg for min del legger bare på når de sier hvem de er!

Skrevet

De ringte samboeren min i går, men jeg har ikke hørt noe ennå.

Skrevet

Dette har det akkurat stått en sak om på vg-nett (mener det var der), og de sier at de ikke vet noe om de de ringer til, at de får tilfeldige tlf. lister de ringer etter. Det er jo en sak, men de selgerene de har er så utrolig ufine og og lite taktfulle, de vil bare selge mest mulig og en del har nok brukt skikkelig skitne overtalelsemåter for å tjene mest mulig til seg selv. (selgerene bryr seg kun om sin egen provisjon, ikke hva de selger og til hvem de selger det til). Ellers skjønner jeg alle gravide som blir ringt til, for det er ikke akkurat når man er gravid eller akkurat har født man vil bli ringt til av disse, da er man sårbar som man er om man ikke skal bli minnet på om at ting kan gå galt, for de tankene sliter vi nok med fra før. Men klart jeg skjønner at folk stusser på tidspunktet for oppringning, fordi mange blir ringt opp kun i forbindelse med svangerskap og barsel, og ikke hører noe verken før eller siden., så det er ikke rart man føler at noen "selger" lister over gravide, og for alt vi vet så gjøres det kanskje også, men det er det ingen som vil ut med i alle fall. Verken de som selger listene eller de som kjøper de...

Skrevet

det er helt forferdelig da. Ringer de på mobiltelefoner også? jeg har ikke fasttelefon. Uansett om de ringer til meg, så tror jeg at jeg kommer til å fortelle dem nøyaktig hva jeg syns om dem.

Jeg tenker litt på alle de papirene jeg har fått i posten o.l. der man skal fylle ut div personopplysninger. Lurer på hvem som "gir bort" disse listene jeg. Hadde vi visst det, så kunne vi kanskje forhindra mas i tide og utide.

Skrevet

Det er enkelt å registrere mot slik telefonterror på brønnøysundregisteret. Det gjenstår å se om denne ordninga funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...