SuSiii Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 når hodet er festet?? jeg har 20 dager til termin....var hos jordmor for 3 dager siden,da var ikke hodet festet....men kan jeg merke eller se noe forskjell når hodet har festet seg??
rakrias Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Hei. Jeg er førstegangsfødende, og i uke 35 merket jeg forandringer i magen i form av et større press nedover, samtidig som det avogtil var litt ubehagelig å gå p.g.a presset. Det ble også tyngre å komme seg ut av sengen, og litt mer ubehagelig å plukke opp ting fra gulvet samtidig som dobesøkene om natta ble hyppigere. Ettersom jeg ikke hadde noen erfaring med dette fra før, ble jeg fortalt at det kunne tyde på hodet hadde festet seg. Da jeg senere i samme uke var hos legen, ble det konstatert at hodet hadde festet seg. Det er ganske vanlig at hodet fester seg så tidlig som i uke 35 når man er førstegangsfødende..
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Jeg har hatt akkurat samme symptomene som deg de siste par ukene, hos meg er det ikke fordi hodet har festet seg, men fordi jenta der inne har lagt seg med hodet ned og borer dette ned i bekkenet. Som andregangs er det ikke sikkert barnet fester seg i det hele tatt før fødsel. Ifølge min jordmor er det veldig få som greier å kjenne selv at hodet fester seg.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Heisann! Jeg er i uke 32 å har fått vite at babyen er festet..Jeg var egentlig ltt klar over det delv siden magen bare"datt" ned..er veldig tongt å komme seg opp av senga å bøye seg... Gratulerer med den lille
selfangerkjerringa Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har også merket at magen "datt ned", det er tungt å komme seg opp av senga og å bøye seg. Men jenta mi er ikke festa, hun ligger bare med hodet godt planta i bekkenet
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Samme symptomer her, med unntak av at magen har sunket. Er bare 30+3, og jeg har hatt vondt for å bøye meg, komme meg ut av senga,press på blæra og hyppig vannlating leeeenge så tviler på at det er noe typisk tegn på at fosteret har festet hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå