tresse Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hei! Er det vanlig å ha menssmerter eller noe som ligner på det? Er i uke 29 nå, og jeg føler likksom at mensen er rett rundt hjørnet. Har også sånn "nedpress" vist noen skjønner hva jeg mener...
kokosbolle Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Det er nok ikke så uvanlig, jeg hadde samme i forrige uke, i uke 34, og var på føden, men da hadde smertene gjort slik at livmortappen var fortkortet og åpen, så jeg ble sykemeldt pga. truende prematur fødsel. Jordmoren min sier at slike smerter og nedpress skal en ta på alvor, og ringe førden, hvertfall før uke 34, for da kan de kanskje gjøre noe for å stoppe en evt. fødsel. Ofte hjelper det å ta livet med ro, så roer smertene seg.
kokosbolle Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Føden mente jeg selvsagt, ikke førden.
tresse Skrevet 30. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2006 ok...men jeg har hett dette i en tid nå, litt over en uke kansje, litt usikker. Jeg har ikke sterke smerter, men ett voldsomt ubehag... Synes du jeg skulle ringt føden?
Gjest Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 eg hadde også menslignende smerter, hadde dem i lang tid, kontaktet føden etter å ha hatt d slik i 1uke, fikk beskjed om å komme me en gang for å sjekke om d var rier. Kontakt føden du, d skadder ikke. De undersøker deg å hvis alt er bra blir du sendt hjem igjen, det ble eg, fekk beskjed om å ta d me ro. Smertene mine var sterke kynnere.
kokosbolle Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Ja, jeg synes du bør ringe føden, for de presiserer viktigheten av å ta kontakt før uke 34, for da kan de gjøre tiltak for å stoppe/hemme modning osv.
Gjest Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Jeg har hatt svak mensmurring siden uke 26-27 eller noe! Er nå i uke 31! Har aldri kontaktet føden, men snakket med jordmor som egentlig ikke kommenterte det noe voldsomt... Har litt murring til og fra nå også, men aldri i nærheten av smerter! Av og til kan det føles som at mensen er rett rundt hjørnet, men som sagt, ikke vondt! Har egentlig inntrykk av at dette ikke er farlig, har jo hatt det lenge uten at noe mer har skjedd... Men alltid lurt å ringe føden hvis du opplever det som smerter eller veldig ubehagelig!! Det er nok ingenting skal du se! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå