Gå til innhold

Noen fra Bærum her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er 2 1/2 år. Så spennende med å være gravid for første gang, da. Husker det var vanskelig å tenke på noe annet...er mer avslappa denne gang, og klarer å konsentrere meg ganske bra på jobben :-) Hvor langt er du på vei? Jeg er i min 5 svangerskapsuke, og har termin mellom 4-8 august (lit avhengig av hva jeg fyller inn at syklusen min er på..syklusen min varierer litt)

Da får vi nok en liten en omtrent samtidig!!

Blir en spennende tid, men det har nok ikke helt gått opp for meg at det faktisk er en liten spire inni meg. Rart å tenke på seg selv som mamma, men jeg har god tid til å venne meg til og glede meg over tanken:)

Hva er den største forskjellen fra første gang?

Enig - har ikke helt gått opp for meg heller ennå! Er jo ikke mange dagene siden jeg teste positivt, men har følt meg gravid de siste to ukene, og vært overbevist om at jeg er gravid...så sånn sett har jeg jo "visst det" i et par uker.

største forskjellen er vel at jeg er mer avslappa rundt det hele og vet mer hva jeg går til. Blir nesten enda mer utrolig at en er i ferd med å skape et barn til når en allerede har et barn..det er jo et mirakel......så er overhodet ikke blasert. Det er veldig koselig å tenke på at sønnen vår skal få en lillesøster eller lillebror, og at vi sal vli en "ordentlig" familie med to barn. Skjønner ikke helt hva det innebærer, men...det er jo bare å hive seg ut i det :-)

"Legger på" for i kveld, men håper vi snakkes en annen dag. Kos deg med den lille hemmelighen din!

Annonse

Hei igjen Sweet tooth - er du her i dag?

Jeg blir mer og mer vant med tanken om at en liten spire gror inni meg. Holder likevel bena på jorda noen måneder til for må innrømme at jeg er litt engstelig for å oppleve en sa, som det virker som mange her inne gjør. Likevel har jeg en positiv følelse på at dette skal gå bra - vi ble gravide 1pp mot mange odds, så jeg kan ikke tenke annet enn at det må være meningen. Har dere prøvd lenge?

Hei Lycheli, koselig å høre fra deg igjen. Jeg ble også gravid på første forsøk, og tar det også som et godt tegn på at dette går BRA! :-)

Du skriver at du er redd for en SA, og slike tanker følger jo dessverre med i disse førstre ukene. Men prøv å ikke la de legge for mye demper på gleden, for det går jo som oftest bra! Og dersom du blir bekymret over noe, så kan du vite at jeg var blandt de uheldige som opplevde en SA tidligere i høst, i uke 8, og at du kan spørre meg dersom du lurer på noe.

Hvor gammel er du? Jeg er snart 34. I dag er sønnen min småsyk så jeg har vært hjemme med han, noe som har vært koselig. I morgen skal vi bake pepperkaker :-)

Så kjedelig med SA - krysser fingrene for at det går hele veien denne gangen:)

Åh som jeg gleder meg til å bake pepperkaker og innføre tradisjoner med mine barn - høres utrolig koselig ut! Selv har jeg hatt en hektisk jobbdag og merket at graviditeten kan legge en demper på innsatsen tiden fremover - blir jo helt utmattet av ingenting. Det er likevel helt greit - uten tvil verdt det:) Er 26.

Hvordan kjenner du deg? Er du også småsvimmel? Særlig utover dagen kan jeg blir svimmel og "rørete" i hodet synes jeg. Synes å huske at det ble bedre etterhvert i svangerskapet.

Er du kvalm? Jeg er heldigvis ikke kvalm, og håper det holder seg slik i dette svangerksapet også!

Er ikke kvalm men til tider litt uvel. Er også småsvimmel og føler at sansene er litt slørete - føler jeg ser dårligere, men det er kanskje svimmelheten. Ellers merker jeg det i ryggen. Føler også at ting skjer i magen - men det er bare koselig:)

Har du noen følelse av kjønnet? Har tro på at man instinktivt kan føle slikt (kanskje) - en kollega er overbevist om at hun får jente fordu hun plutselig har begynt å like rosa - hun er 3 mnd på vei da. Selv føler jeg at det er jente, men det er sikkert fordi jeg er jente selv og har lillesøstre - mest naturlig å se for seg det da sikkert:)

Nå er jeg så sliten og stuptrøtt at jeg skal legge meg - ingen tvil om hvorfor;) Kommer tilbake i løpet av helgen!

Annonse

Hei dere:)

Helt enig - veldig hyggelig å bli kjent med folk i nærheten som er i samme situasjon og ikke minst omtrent like langt på vei i den situasjonen;)

Det begynner å gå opp for meg nå at jeg faktisk har en spire inni meg som (forhåpentligvis) kommer fullskapt til verden om ca. 8 måneder. For en følelse! Har selv ingen barn fra før, så det er klart at elt ved situasjonen er nytt og litt rart for meg - men sånn er det kanskje selv om man har en fra før?

Syns ihvertfall det er hyggelig å kunne "prate" med noen som har vært igjennom dette før også - kan kanskje være betryggende det:)

Så håper oss Bæruminger kan holde sammen og snakke litt nå og da!

Hei Lycheli,

Nei, jeg har ingen følelse av kjønnet. Kanskje jeg kan gjette noe senere i svangerskapet dersom noe kjennes "annerledes" ut en forrige gang, eller at en ut fra aktivitetsnivå, liggestilling, hjertefrekvens kan gjette på det ene eller det andre. Blir absolutt like glad for begge deler. Synes ved første graviditen som deg at det var enklest å tenke seg en jente, ettersom en er det selv- men da jeg fikk en gutt er det bare helt fantastisk, og jeg vil gjerne ha en til!!

Det var så koselig å bake pepperkaker i dag- og så har vi vært på lekeplassen med en venninne med barn og spist pepperkaker og drukket varm drikke, så det har vært en fin dag. Hva har du gjort i dag? Du får nyte å slappe av mens du kan :-)

Hei Sweet tooth,

når det gjelder kjønnet er det også helt likegyldig for meg - som klisjeen sier er det viktigste at barnet er friskt og velskapt, og det er vel blitt en klisje nettopp fordi det er så sant:)

I går hadde vi gjester da svigerfar fyllte 70 år, det var veldig koselig. Vi overrasket han med en tur til varmere strøk i februar, så får jeg bare krysse fingrene for at formen holder seg der den er nå slik at også jeg får gleden av å være med. Tantebarnet mitt som er en gutt på alder med sønnen din stod for underholdningen og både jeg og sambo tittet lurt på hverandre gjennom hele kvelden, og jeg tror det gikk litt opp for oss begge at det snart er vår tur:) Det er mye energi i de i den alderen så jeg skjønner at jeg skal få noe å bryne meg på etterhvert;) Alle sier det: bare vent til du får barn! De skulle bare visst. Selv jobber jeg med barn, så jeg er vant med viltre unger med høyt energinivå. Hva driver du med?

Hei Lycheli, så koselig det hørstes ut med familieselskap og for en flott presang dere gav til svigerfaren din. Får håpe du er i god form- formen pleier jo å bli bedre etter tre månder, en er mindre trøtt osv. så får håpe det også gjelder deg.

Jeg jobber som jurist i det offentlige. Høres mye koseligere ut å jobbe med barn :-) Men er fornøyd med både jobben min og kollegaer! Får brukt mange sider av meg selv.

Du er heldig som komemr til å bli en såpass ung mor! Jeg hadde akkurat møtt mannen min da jeg var på din alder, og trengte noen år til før vi var klare for barn. Hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din?

Vi har vært sammen i 3 år og har vel så og si bodd sammen siden da.

Har egentlig en ganske administrativ jobb nå med ansvar for omtrent 200 barn - det blir hektisk, men har ikke så mye tid sammen med ungene nå - blir mer etter nyttår. Drømmer på sikt om en mer kreativ jobb da. Det er klart det er mye kreativt man kan gjøre med barn, men det har også sine begrensninger. Blir lange dager på kontoret med mye papirarbeid nå. Drømmen er å starte eget firma, men det tar jo mange år å få det til å dekke de daglige utgiftene - men drømmer skal man ha, det er viktig:)

Syns det virker spennende å jobbe som jurist. 3 av mine beste venninner er på forskjellige stadier i studiet og det virker som en fin måte å kvalifisere seg til mange ulike arenaer.

Hvor lenge har du bodd i Bærum?

Hei, er litt til og fra her fordi jeg er alene med min sønn...

Jeg har bodd i Bærum i ca. 3-4 år. Høres spennende ut med drømmer om å starte for seg selv. Hva ville du ønsket å gjøre da?

Er på vei ut - er bedt på middag til noen venner. Vi snakkes en annen dag!

Er du her i dag Sweet tooth?`

"Lenge" siden jeg har vært innom nå. Har vært så hektisk på jobb og jeg har omtrent hoppet rett i seng når jeg har kommet hjem. Det er jammen slitsomt å være gravid. Stresser som en gal pga er prosjekt vi har og merker at kroppen liker dette svært dårlig nå, så bekymrer meg litt for hvilke konsekvenser det kan ha. Hva tror du, som er litt mer erfaren? Har fått legetime i begynnelsen av neste uke, så det blir ihvertfall betryggende - håper jeg:)

Hvordan har det gått med deg de siste dagene?

Hei Lycheli,

Jeg føler meg også sliten for tiden- pg er på vei til sengs. Ville bare svare deg raskt: Tror egentlig ikke at litt stress er skadelig. Dersom en blir utsatt for ekstreme påkjenninger kan det kanskje ha noen effekt, men de fleste blir ekstra bekymret og stresset under graviditeten (mindre søvn, bekymringer med jobb, om alt er som det skal inni magen mm) og det går jo som oftest helt fint!! Fint at du har fått en legetime, men ikke ha så store forhåpninger til den første timen. De kan ikke høre hjertelyden ennå, men du vil ighvertfall kunne spørre om endel av det du lurer på. Håper du har en hyggelig lege. Vi snakkes mer en annen dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...