Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Er det noe sted man kan få målt ev. kvikksølvinnhold i morsmelken? Jeg har nå fått helt angst etter å ha lest at man ikke bør røre amalgamfyllinger når man er gravid. Da jeg var gravid i sjette måned falt en del av en amalgamfylling ut. Jeg ilte til tannlegen for sjekk, og var innstilt på å gjøre minst mulig med dette. Fortalte henne at jeg var redd for dette med amalgam, og spurte om hun kunne beskytte meg maksimalt hvis hun måtte gjøre noe. Hun fortalte at det ikke var nødvendig, hun skulle bruke en metode som gjorde at det ikke ble noe støv, resten av fyllingen ville falle fra hverandre i biter som jeg kunne spytte ut. Prøvde å stole på henne, men nå som jeg leser mer angrer jeg sånn på at jeg lot meg avfeie... Etterpå har jeg jo også hørt at det er jo så enkelt å legge en pose inni munnen som beskytter svelget... Hun la inn en fylling som hun mente også var ufarlig for fosteret, vet ikke helt hva det var. Barnet mitt ser ikke ut til å være skadet eller noe, men nå er jeg så engstelig for at jeg driver og forgifter han via morsmelken min. Han er nå ett og et halvt, og veldig glad i puppen. Har jo tenkt at jeg ga ham den beste drikken han kunne få, har vært mye syk i forbindelse med start hos dagmamma. Og da vil han jo gjerne ha enda mer morsmelk. Nå lurer jeg på om jeg burde trappe ned eller slutte ammingen, er så fryktelig urolig for at melken min har kvikksølv i seg. Hjelp meg!
Expat Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Foreldrene mine er tannleger, og sier her at du kan ta det helt med ro...OK?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 tusen takk for svar, Expat. Det var det med å stole på tannleger, da... fikk meg en knekk der. men foreldrene dine er kanskje like velorienterte og kunnskapsrike som deg. skal forsøke å tenke på det...så kanskje jeg klarer å roe meg etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå