2nj♥ Skrevet 5. desember 2006 #51 Skrevet 5. desember 2006 Hallo igjen.... Lille gullet ligger og sover så søtt i sofaen og store gullet og mannen er på svømming. Jeg har fått ryddet og ordnet litt til mamma skal komme i morgen, og skrevet "fra" på alle julegavelappene......-følte jeg måtte vente til Truls var født med å skrive det bare sånn i tilfelle det ikke passet med Truls, eller om han hadde lurt alle og var ei jente. Julekort må vi få laget snart også. Dagene går jo så fort, så skal jeg rekke å skrive alle (for det er nok meg som må gjøre jobben ja....)så må vi få ut fingeren. Ta noen nissebilder av guttene våre tenker jeg SÅ artig: guttene våre. Nå har vi 2..... Helt rart. For 2 år siden hadde vi ingen. Ting kan forandre seg fort ja, og det er jeg bare så glad for. Nå er vi virkelig en familie!!!! Må bare nyte hver dag nå, i tilfelle det er siste gangen. Vil ikke si "aldri igjen", men vi har vel igrunn vært enige i at 2 er bra. Når blir det treff hos Theaokt?? Nei, er visst en liten kar som trenger ny bleie her nå.
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #52 Skrevet 5. desember 2006 Laila; vet ikke hvilken av hushistoriene du har fått høre, men ja, planen er salg... Jeg gidder ikke tape mer penger på det nå, sikkert tapt nærmere en halv million til nå. Det får holde... (knurr, fres osv:p) Og dressen er dønn herlig, her er den i bruk hver eneste dag! Og for dere drammensere; HM fikk inn ny ladning med babytøy på torsdag som var, nå er det kommer Hello Kitty i baby også, samt noe nytt med et eple på og litt annet snas! (tror lindex får nye varer denne uka... jeg er blitt shopping gaaaaaaaaaaaal!) Skal alle dere ha julekort med ungene på? (utenom Hebbie) Kanskje jeg burde også dersom de bare kan hente fra minnekortet på mobilen... Hmmm...
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #53 Skrevet 5. desember 2006 Aaaaaaaahrg... Må bare blåse ut litt jeg; Jeg har jo fortalt om pappa og huset og alt det der. Nå hadde jeg jo bestemt meg for å selge, funnet finfine hus jeg har vært på visning på osv, s kommer det faen meg fra pappa; han vil ikke bo i huset på Konnerud lengre, vel det er jo fint, da får jeg det igjen og står mye friere, MEN han vil ha en kompensasjon og mener huset ikke bare er mitt og lillebror sitt! Jeg har jo faen ikke bodd der og har tapt både det jeg har betalt i husleie andre steder samt det huset har tapt seg i verdi fordi hverken han eller bruttern har hatt penger til vedlikehold (300 lapper eller så tenker jeg) Og han vil flyttte ut fordi jeg har fått brev fra banken om at vi ikke lenger har avdragsfrihet fra 1 jan, da koster det 4500 per mnd i stedet for 1900 som nå... Også greitnok egentlig, men kompensasjonen han kunne tenke seg er at jeg kjøper leilighet til ham! Han hadde jo sett på en da, til 980000!!!!! Og da må jeg bare si HVA FAEN TENKER HAN MED? jeg har da ikke vunnet i lotto? Jeg har tapt masse penger på å være snill, latt ham bare betale renter på lånet samt eget forbruk av strøm etc og nå vil han at jeg skal binde meg opp enda en gang med å kjøpe en leilighet til ham?!?!?! Mannen er snart 50 og er fremdeles avhengig av meg! (skulle det ikke evt vært omvendt?) Jeg blir så sinna jeg, jeg har egen familie, eget liv og egen økonomi å tenke på. Han har ødelagt for at jeg kunne fullfør utdannelsen min, han har sørget for at jeg har gjeld oppover øra som jeg ikke hadde trengt å hatt, han har brukt opp 130000 av lillebrors penger, morfar har lånt 75000 for å betale hans regninger og i tillegg har han brukt opp all arv etter farmor og all arv som vi kunne fått etter farfar (han lever ennå) Jeg sitter faktisk ikke igjen med noenting annet enn tap og han vil ha kompensasjon for å flytte ut?!?!?! Og ikke nok med det men dustefjotten vil heller ikke ha hunden og katten så jeg må overta dem ogaå. Kan jo bli spennende; ansvar for lillebror (og han blir også boende med meg), eget barn, mann egen katt samt en ekstra katt og en hund... Hvem tror han jeg er a?! Superwoman?!?! Sånn nå er det blåst ut... Er mye med meg om dagen:p hehe... (meget bedre nå!)
lana<3 Skrevet 5. desember 2006 #54 Skrevet 5. desember 2006 Hebbie: Vår hund er også slik, for den minste lyd klikker han totalt fullstendig og løper mot døra og er den ikke låst så åpner han den...border collie hunder er så smarte...litt for smarte avogtil..åpne døren var noe han lærte seg selv...hmmm...hvordan går det å gå tur med dem for tiden Hebbie?? Når jeg gikk høygravid kjøpte jeg en sånn "grime" til å ha rundt snuten i tillegg til halsen, da går hundene fint uten å dra, var livredd for å falle når jeg var høygravid og hunden gikk mer tur med meg enn jeg med han...he he..Mona så det i helga og hun skal visst kjøpe til zita... Tenkte egentlig at jeg skulle komme bort i januar så kom jeg på at jeg er sikkert lutfattig da så det blir 100% i begynnelsen av februar:) Ellers så skal ikke jeg inn på H&M igjen før jeg er ferdig med presangene altfor mange fine ting til babier...lett å ta helt av der ja... Når det gjelder disse julekortene gikk det veldig fort, man putter inn minnekortet fra mobilen, velger det bildet man vil og, hvilken type julekort, hva det skal stå på, str og antall og så trykker man print og vips så har man 50 ferdigskrevne julekort med et fint bilde på, er så greit at man kan bruke minnekortet til mobilen også....mobilen min har faktisk større minnekort enn det digitale kameraet vårt og kameraet bruker samme minnekort som mobilen...fotoene koster fra 2-5 kr stk...lefdal her gjør det for 1.50 tror jeg, men da tar det en uke å framkalle det huff og det har vi ikke tid til i disse hektiske dagene:)
Chiquita Bananas Skrevet 6. desember 2006 #55 Skrevet 6. desember 2006 Tillab !! Ikke bry deg om faren din - gjør det du føler er riktig for DEG.... Er jo helt tull det greiene han driver med. Skulle ikke tro han er et voksent menneske. Han må jo selv ta ansvar for dyr som han valgte å ha og det med leilighet kan han vel fikse selv. Tough luck - sånn går det med folk som ikke har økonomisk sans...Du må ikke ha dårlig samvittighet for han - fordi han er tyyyyydeligvis sleip som utnytter samvittigheten din. Hvorfor skal du tape mer penger på ham ?? Han burde faktisk betale DEG penger !! Siden han ikke har betalt 100 % og latt huset forfalle slik at det blir en ekstra kostnad å pusse opp eller du får mindre enn det det er verdt pga. ham. Ærlig talt dette gjorde jeg pisst.....Tenk at han har samvittighet å dra alle dere ned i dritten hans. Lailaelin : Jeg slutta å gå tur med Fant for et par måneder siden fordi det er så vondt å gå - enda han er veldig flink med meg. Han tar hensyn og drar ikke og stopper opp når jeg rykker litt i båndet. Det er bare den forbaska gåinga som tar knekken på meg - noe jeg synes er veldig dumt fordi jeg ser at sambo til tider er trøtt og sliten, men allikevel må ut med ham. Men igår gikk jeg tur alene med begge hundene - hver for seg da. Angra bittert da jeg kom ut og begynte å gå, men jeg skulle fullføre det. Du får gi beskjed når du kommer da )
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 6. desember 2006 #56 Skrevet 6. desember 2006 Lailaelin : Hadde dere også border collie ? Hvordan går det med hunden og babyen ? Vi har border collie og hun kan åpne dører så vi har vært nødt til å snu mange av handtakene på dørene : ) Det går jo ikke på ytterdøra, men hun stikker aldri av heldigvis. Jeg brukte snutebånd på henne når jeg gikk tur når jeg var gravid, men hun oppførte seg jo som om hun hadde en flue løs i hodet, rista på hodet og prøvde hele tiden å dra av seg båndet med forlabbene... Var helt merkelig og folk så rart på oss : ) Men hun dro meg i alle fall ikke ! Vi kan få i stand treff når som helst så det er bare å komme : ) Når det gjelder treff jenter... Når passer det ?? : ) Hebbie : Går det bra med deg snuppa ? Ikke lenge igjen nå uansett ! : ) Snart har du Fredrik i armene dine.. Tro hvordan han ser ut
2nj♥ Skrevet 6. desember 2006 #57 Skrevet 6. desember 2006 God dag Hva kjøper man i julegave til baby på under 1 mnd da??? Vi var en tur på Buskerud storsenter i dag, men endte bare opp med gaver til Trym. Truls er bare så mye vanskeligere...... Har jo det meste, og så er det jo rimelig mange andre som har eller skal kjøpe julegave til han..... Noen gode tips? Hva kjøper dere? Tillab: Den faren høres jo ikke helt voksen ut nei..... Og dårlig gjort å spille på din samvittighet. Stå på ditt! Så deilig i natt da.... Vi la oss 21.30 for var så trøtte..... og Truls sov helt til 7.30, bare spiste litt 2 ganger. Følte meg skikkelig uthvilt da Trym våknet ca 8. Håper det ikke bare var et engangstilfelle!!!!!!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 6. desember 2006 #58 Skrevet 6. desember 2006 Til så små barn ville jeg satt penger på konto : ) Høres deilig ut å sove en hel natt!! Husker jeg ikke sist jeg gjorde, kan ha vært i juni tenker jeg ; )
Chiquita Bananas Skrevet 6. desember 2006 #59 Skrevet 6. desember 2006 Jeg lever enda jeg Piadi ) Men det blir mer og mer ubehageligere for meg å bevege meg. Er klar for en tur på føden jeg....ihvertfall gubben som nevner det HVER dag. Oj nå så jeg nettopp et oransje hårstrå i håret mitt. Har begynt å få noen sånne for tida. Har rødskjær i håret faktisk - kan se det når sola skinner på det. Så jeg er en skjult rødtopp ;o)
Thea og Erle Skrevet 6. desember 2006 #60 Skrevet 6. desember 2006 Hi hi Hebbie. 2nj- penger ja- skal jo ta igjen storebror slik at de en gang får likt på konto. ET VIKTIG SPM JENTER SOM OPPTAR MEG: - Er deres mann/ kjæreste dement - I så tilfelle, hvor dement da? Min mann er nemlig værre en min pappa( m. alzheimer) r i ferd med å bli gal. Føler meg som en firebarnsmor i dag. Noen som vil vite hvordan det er å 4 barn- i så tilfelle så anbefales det ikke. Knip igjen musa jenter!!!!!! Arghhhhhh!!!!!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 6. desember 2006 #61 Skrevet 6. desember 2006 Thea : Dement ja !! Men han mener jeg er det og så : ) hehe.. Der får jeg for å fortelle han hva jeg skal skrive om han ! Han gjør ingenting om jeg ikke spesifikt ber om det !! Men han gjør det han får beskjed om nesten uten å klage... Av og til : )
Chiquita Bananas Skrevet 6. desember 2006 #62 Skrevet 6. desember 2006 Hahaha.....gubben her er en demented old cirkus monkey !! Spurte han om han kunne kjøpe 1 KG hvetemel - etter å ha understreket at det er hvete IKKE bygg, rug etc som han ramset opp. Han visste jeg skulle lage pannekaker til ham. Og kanskje en liten pakke Jubelsalami - IKKE mer !! Han har det med å kjøpe halve butikken. Han kom hjem og stakk ut på tur med hunden. Så jeg gikk ut på kjøkkenet og så på benken at der var det : 2 kg hvetemel + Toro Økonomipakke og en annen pakke for ferdigpannekaker som skal bare blandes ut !!! Og inni kjøleskapet er det en JUMBOpakke med Jubelsalami og masse annen spekemat til ham ooooog en ny pakke med smør. Så nå har vi 2.5 pakke med smør.... Hvor får han alt det andre fra ??? Jeg ba om 1 kg hvetemel.......
Thea og Erle Skrevet 6. desember 2006 #63 Skrevet 6. desember 2006 Jeg ba han om å bære ned noe i går, men det glemte han selv tter å ha blitt påminnet det. Idag så sier jeg til han at han har glemt det. Han får beskjed om å komme hjemom fra treninga før han gjør de ærend han hadde. Sånn blir det når en glemmer sa jeg. Da han kommer hjemom for å gjøre det han hadde glemt, ender det med at han igjen reiser uten å gjøre det.. Tilgitt nå da;) men skjønner ikke at det går an å glemme så mye også så raskt da.
Chiquita Bananas Skrevet 7. desember 2006 #64 Skrevet 7. desember 2006 tror det er en genetisk feil hos dem..... Her er det akkurat det samme - kan til og med gi han en lapp hvor det står hva som skal gjøres og enten så roter han bort lappen eller så går det i glemmeboka....Sender jeg sms så leser han den og glemmer det når han har lagt på. Tror jeg skal få operert inn en dippedutt i øret på ham slik at jeg til enhver tid kan snakke til ham og minne han på ting. Enn å ringe, springe eller brøle etter ham....Tenk deg hvor stressa guttene hadde vært da ?? Aldri fred å få fra kjerringene som hele tiden kommer med ordrer i øret på dem...Da var det bedre da dem kunne rømme huset eller gjemme seg på do - med en slik greie i øret hadde det blitt : XXXXXX....har du husket å tørke rompa di ? ikke glem å vaske hendene ? har skylt vasken etter deg ? Tørket hendene ? Når du først er der inne kan du ikke skrubbe dassen etter deg så slipper jeg og vasken og speilet og veggene og vinduet.......og skift dorull.
MaybeMe? Skrevet 7. desember 2006 #66 Skrevet 7. desember 2006 Hei, her er et lite livstegn fra meg! Jeg er litt lei av BIM, så er ikke så mye her inne lengre. Og når dere alle har født blir det vel lite action her fremover . Grattis med babyer Piami og 2nj! Det blir hyggelig å se alle de små. Og Hebbie, din tur kommer nok snart! Ikke noe nytt og spennende her. Jeg venter nok en gang på IKM, men har vel ikke trua denne gangen heller. Begynner å bli lei, tror heller bare vi setter oss ned og venter på prøverør.... neida, skal nok prøve selv i tillegg, men begynner å forberede meg på at det går den veien. Ellers går det mye i juleforberedelser, jeg hekler og klipper og styrer, så tida går alt for fort for meg. Jobber jo masse også, skal jobbe denne helga + i dag og mandag ekstra. Angrer allerede på at jeg sa ja.... Er det dårlig med treff for tida? Jeg vil fortsatt være med, hvis tidspunktene passer....ikke så lett med turnusjobbing. Ikke lenge til jul nå, men hvor er julestemninga????
Thea og Erle Skrevet 7. desember 2006 #67 Skrevet 7. desember 2006 I dag skal jeg ha en heidundranes godisdag. Er helt vill etter godis. Mannen min og jeg skal i tillegg ha indisk se Wallander film. Ikke gjøre en skitt i dag. Har fått menstruasjonen tilbake så da er det ikke lengre trygt. Komer jo fortere tilbake siden jeg ikke ammer. Lille Erle hadde i går natt den drømmenatta- sov hele natten. Men ikke nå i natt. Var blid men våken og ropte hver gang lyset gikk av. Trodde jeg skulle bli sprø. Måtte jo le litt da hun ser på meg og smiler . I morgen skal jeg ha fest for min søster som blir 30 år. Da tror jeg det skal bli litt vin på meg altså. Leeenge siden sist.Nam nam..
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #68 Skrevet 7. desember 2006 I dag sovnet vesla for første gang helt av seg selv uten noe gråt, pupp vugging etc, jeg er så stolt! Og ikke nok med det så var det kl 1857! Helt konge deilig!!!!! *skrytskryt*
ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 8. desember 2006 #69 Skrevet 8. desember 2006 Maybeme: Har vært å sett på charten din jeg og nå er den jo myyye høyere enn det den pleier å være. Synes det ligner veldig på en trifasisk tempkurve jeg da. Holder den seg sååå høy noen dager til så ville jeg nok tro at du er gravid ja. Krysser alt jeg har for deg jeg vennen min.
MaybeMe? Skrevet 8. desember 2006 #70 Skrevet 8. desember 2006 Takk for oppmuntring min venn, men tempene mine er nok ikke til å stole på denne måneden. Er ganske sikker på at jeg hadde EL mandag eller tirsdag, altså ikke IKM før neste uke. Babycompen virker ikke helt pålitelig for tida, dobbeltsjekker med Ladycompen og får forskjellige temper hele tiden. Hadde ikke du slike problemer med din Babycomp for en stund siden? Vi fikk brev i posten i går om at min kjære nok har en skade på testiklene, og at det ikke er mulig å gjøre noe for å forbedre kvaliteten. Prøverør anbefales..... Så da må vi nok ta kontakt med legen igjen etter jul, og få sendt avgårde papirer. Håper dette er nok til at de tar det seriøst, for jeg gidder ikke flere hormonkurer til ingen nytte. Orker ikke starte opp før jul, 1 måned fra eller til spiller vel ikke så stor rolle i den store sammenhengen.
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #71 Skrevet 8. desember 2006 Julegrøtbord på spiralen kl 13 til torsdag:) Håper dere kommer, påmelding på treffsidene både her og på DiB. Påmeldingsfrist tirsdag!!!!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 8. desember 2006 #72 Skrevet 8. desember 2006 Maybeme: Det var trist å høre om mannen din, men vet man om problemet er det lettere å gjøre noe med. Og prøverør er jo et fint alternativ Håper virkelig dere slipper men.. ! Alle krysser fingrene for at dere har klart det denne mnd : ) Gleder meg til å treffe deg snuppa, håper du kan være med på neste treff !
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 8. desember 2006 #73 Skrevet 8. desember 2006 Nanna: Grattis med å være halvveis : ) Hva gjør dere i kveld da jenter ?
2nj♥ Skrevet 8. desember 2006 #74 Skrevet 8. desember 2006 Hei. Her har vi mamma på besøk. Har spist masse pizza som mannen har laget (nam-nam) og nå har jeg slått meg på sjokoladen. Ser på TV, sett håndballkampen og nå er det Nytt på nytt. Lillegutt har ligget i lekegrinda og sovet, men nå ville han opp litt og kose i armene til pappa. Så skjønn atte. Går det bra med dere da?
Chiquita Bananas Skrevet 8. desember 2006 #75 Skrevet 8. desember 2006 Gratulerer med halvveis Nanna ) Har nettopp kommet hjem fra en tur i Oslo - spiste på restaurant der med min kjære ) Har vært på akupunktur i dag og fikk nåler på nye punkter og hun sa at nå kunne alt skje ) Har i hele dag og kveld hatt masse mensmurringer, stikkinger, vondt i rygg og mage og litt røsking i skrævet mitt - så ting er spennende nå... Ellers skal jeg ihvertfall ta det med ro resten av kvelden er trøtt fra en tidlig morgen og dårlig natt. Gleder meg til onsdag MaybeMe - satser på at jeg kan stille opp på et treff da....Kanskje Piadi og noen andre kan møtes på formiddagen ? Er spent på disse nye babyene som jeg håper vi kan få se snart )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå