Gå til innhold

Drammenstråden:) Ny 30.11.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei damer:) Lager ny tråd igjen jeg:)

Har jo vært stille nå siden den forrige holdt i akkurat 14 dager!

Da har nesten alle fått sine små søte da, hmmm...

Venter bare på Hebbie og Astronaut samt Nanna:) Jo og naboen da selvfølgelig! (så henne i går og, hun kler den magen asså!)

I dag har jeg kjøpt snoopy olabukse med hjertelommer, snoopy skjorte med hjerter og snoopy vest til vesla, er så utrolig mye fint til de sm så jeg kjøper noe nytt nesten hver eneste dag jeg nå, aner ikke hvordan hun skal få brukt alt snart:p hehe...

Jeg har store planer om å finne på noe spennende julegaver til noen småtasser og lurer på om dere har noen ønskeliste til de små? Trenger noen tips:)

Vet heller ikke helt hva vi bør ønske oss til vesla, er det noe som man bare MÅ HA når de blir 4 mnd +?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med Truls 2nj = ) Jeg som håpet du skulle få på bursdagen min den 3.des :) !

Gleder meg til å vise frem Nathalie så håper det ikke blir lenge til neste treff..! Men håper jo selvfølgelig å kunne sitte normalt igjen innen den tid....!!! Blir siste fødsel for meg jenter, skal ha to barn til men det blir nok keisersnitt da ja !!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke fått skrevet noen fødselshistorie ennå, men det kommer... : )

Dagene nå går i pupp og mangel på søvn, har sovet 22 timer ca siden tirsdag i forrige uke Og har jo tross alt vært gjennom en tøff fødsel.. Så er "litt" sliten nå ja.. Men det blir mer og mer søvn for hver dag så ser lyst på livet uansett : )

Er jo så deilig med baby = ) Som andre før meg har sagt, er rett og slett forelsket !

Nå har vi fått låne oss en datamaskin så nå kan jeg skrive litt her av og til, selv om jeg ikke hører til her lenger... Det er jo litt vemodig, men egentlig helt greit : )

Nå skal jeg gi snuppa litt mat igjen : )

Skrevet

Da har svigerfar komme til oss da. Sambo kommer ikke hjem før imorgen kveld en eller annen gang. Så jeg må jo da underholde svigerfar frem til da.

Gratulerer til 2nj som har født sin lille prins. Og selvfølgelig til alle dere andre som jeg evt måtte ha glemt.

Jeg har laga 24 pepperkake hjerter til Barnehagens julekalender. Så nå lukter det skikkelig jul i huset her da.

Eneste jeg gleder meg til denne julen er mamma's deilige ribbe. Ellers føler jeg jula bare er et eneste stress og mas. Er allerede drittlei av å ordne med julegaver og jeg er langt ifra ferdig. Joda, dette skal gå så fint! NOT!!! *dån*

Skal sette meg i sofaen nå og se litt på film også blir det nok tidlig senga her i huset. Skal på jobben kl ni imorgen. Og imorgen er det adventshage med barnehagen og skolen. Blir sikkert kjempe koselig!

Skrevet

hei hei god kveld...måtte bare skrive noe her i den nye tråden he he..

Skrevet

Kom med noen julegavetips til småtrollene a damer..

Må snart komme igang med juleshopping jooooooo;) hehe...

Skrevet

Heia alle drammensere igjen...sitter her borte i stavanger jeg...:)

I øse pøse regnet...bare regner her borte fysj...hvordan er været der borte hos dere i januar, februar? Rene nordpolen eller...Har ikke vært flink å besøke Mona der borte, men det skal jeg bli bedre på dette året, bebisen min må bli kjent med tanten sin og zita...uansett jeg har lyst å komme bort i januar, februar en uke men det hadde jo vært superkjekt om det hadde vært når dere hadde treff...er ganske nysgjerrig på hvem alle dere er....:)

Piadi: Er denne forelskelse følelsen det de kaller den STORE følelsen man skulle få rundt fødselen?? Gikk rundt på rosa skyer tror det var fjerde dag på barsel...klarte såvidt å komme meg i dusjen husket jeg, klarte ikke slutte å stirre på henne,ja har noen sånne dager nå også, de er bare noen små mirakler disse babyene...

Tillab: Nå e Letizian min blitt nesten to mnd gammel og jeg trodde alle ting var begynt å gå tilbake til normalen igjen....men om vi har fremdeles hormoner igjen i kroppen? De to siste dagene har jeg svingt fra himmel til jord og tilbake igjen..har jo ingen kontroll jo...hva er dette tullet kroppen holder på med...trodde hormon tullet var over men idag hylgrein jeg over at sambo hadde glemt å kjøpe fruktnøtt...skulle tro jeg var høygravid igjen...h ihi...PS. Har du sett noe til Uglemamma her inne i det siste??

Hebbie: Du må skaffe deg en ring å sitte på slik at du orker å skrive lengre mail til meg....:) Det er fint at dere skal passe Zita i helga, får hun kose seg litt med Fant, og Fant med henne...så får du litt fred og kanskje Fantg roer seg litt også da når han får Zita som selskap...er ikke greit å være "skilsmisse" barn idag....når var terminen din igjen? Var det ikke på julaften?? Hvordan står det til med han lille Fredrik der inne på innsiden?? Sparker han mye eller er han blitt roligere??

Angående julegaver til babyen så skal jeg bytte ut kjæledyrene på disney lekestativet..tussi og co er ikke like spennende lenger...har dere tenkt på det??

Og dere...har noen av deres begynt å klø i gommene?? Letizia har fått ei tann og det virker som hun har mye problemer med kløe i gommene, men er ikke sikker på om det kommer flere tenner nå...men det virker som hun klør voldsomt enda...er jo litt veeeel tidlig når hun bare er 2 mnd... gud som jeg skravler....litt overtrøtt idag, fullt kjør heeele dagen siden vi får besøk av tante Mona imorgen...:) God natt dere og gratulerer så mye til NJ...:)

Skrevet

havnet nederst på side 1 denne..til mandag skal jeg på riksen fått time halv to..nå gruer jeg meg veldig...elstemann er blitt syk men er nå på vei til faren sin,vi drar til sverige i morgen så greit å ha fri da...så nå har vi barnefri til tirsdag tror je el man kveld..ha en fin dag da

Skrevet

Lailaelin : hva slags ring er det du tenker på ?

Nå er det full rulle med masse mas på kroppen min. Har hatt akupunkturtime og massasje hos fysioterapeut. Blir det samme på mandag og fremover mot fødselen - så jeg håper virkelig at det skjer noe snart så jeg får slappe av.

Var den ene gangen i sommer da Mona var på ferie i 2 uker og Zita bare var deppa og ville ikke ha noe med Fant å gjøre, men etter det så har hun storkost seg når hun er her. Har tatt dem med et par ganger på en fotballbane og latt dem springe løst - har jo tatt helt av mellom dem da :o)

Har termin 17 desember !! Ikke JULAFTEN !! Er du gaaaalllllll...........

Meeeen vi får se - gjett hvem som ligger på sykehuset og føder ;op

Men vi prøver kanskje trikset ditt med klyster - men jeg drøøøøøøyer det lengst mulig. Fy søren den greia frister ikke å få i røven......

Fredrik er skikkelig aktiv - føler han er mer og mer aktiv, er ikke noe rolig ihvertfall. Men det er jo kos. Hadde blitt litt bekymret om det var lite liv og jeg nyter sparka så mye jeg kan siden det ikke er så lenge til før han er ute.

Skrevet

Ser Gubben din har sendt melding til mona at ikke tipset mitt virket...utrolig...men det kan jo enda skje no da...fant en link hvordan gå gjennom en dag med ting for å sette i gang fødsel...prøvde denne siden noen ganger unntatt den her gåingen og vaskingen da...det tålte ikke bekkenet.....:)

http://www.krakle.com/magesiden/m_igangsetting.html

mitt siste desperate triks er den store nei nei tingen som alle r imot...prøvde det to ganger uten at noe skjedde desverre...har en mistanke om at det var det som satte i gang maseriene de siste ukene men er ikke sikker...ja du vet...lakserolje...

Letizia ble bare mer og mer aktiv i min mage de siste ukene...var redd hele ribbeina mine skulle briste...dagen jeg ble lagt inn var det hun som satte i gang maseriene for hun sparket sånn og spente seg så nedover...

en annen ting som fikk meg til å bli mer moden var å trille meg i rullestol i en gruspark....humpet så det holdt...

He he det er godt mulig at Fredrik kommer ut på julaften, gjennomsnitt på førstegangs fødende er 4 dager overtid visst...da hadde det jo vært en fin julegave da hi hi:)

Den ringen jeg tenkte på var sånn oppblåsbar pute med hull i midten...angrer meg ihjel på at jeg ikke tok det med på sykehuset...klarte ikke sitte på rompa på 14 dager etterpå...og når jeg fikk besøk måtte jeg ligge på sofaene her inne på barsel....umulig å sitte...

Skrevet

hehehe....men jeg fikk ihvertfall tømt tanken ;o) Trodde jeg ikke var full av sååå mye dritt - ble helt sjokka !!

Men hvis jeg ikke er moden enda så er det kanskje dødfødt å prøve.

Dem skriver jo at å hoppe tau skal sette i gang - får finne en plass hvor det humper masse og holde ut...

Blæh - lakserolje....høres ikke fristende !!

Skal sjekke ut linken ihverfall - holder på med modningsakupunktur så jeg må jo snart være moden hvis jeg ikke har vært det til nå.

Dere får kose dere masse i helga :o)

Skrevet

Hei jenter, og TUSEN tak for alle gratulasjoner.

Nå er vi hjemme og er blitt en familie på 4. Rart og veldig kjekt. Trym har bare vært snill og god med lillebror enda, men han er litt voldsom og kraftig i kosene sine.

Jeg hadde jo bare den drømmefødselen da, så mannen begynte å snakke om "neste gang" idag. :)

Mer senere. Må løpe!

Skrevet

Så kos da 2nj !! Så heldig du er å ha det overstått .....

Har nettopp kommet tilbake fra en halvtimes tur med hundene og klarte så vidt å komme meg hjem. Ryggen verka og bekkenløsningen begynte å gå ned rumpa og låret, men noe må man gjennom for å sette i gang jo !! Har vært med og vasket vinduer til og med....Og gått rundt på Ikea og andre møbelbutikker i jakt på madrass - er jo utsolgt overalt i den størrelsen vi trenger. Må være rene babyboomen i Drammen !

Skrevet

Ja Hebbie tror nok det er babyboom i Drammen, bare å se på hvor mange som har møtt opp på treff i sommer og høst :)

Er det sant at man bør gå mye om man har bekkenløsning ? Kan ikke få det til å stemme ! Får helt j..... vondt når jeg går og det blir ikke bedre jo mer jeg går heller. Håper det skal gi seg snart.. Kanskje samtidig med at jeg kan sitte normalt igjen : ) *håpe håpe *

I dag har vi vært og trilla rundt på sandvika storsenter.. Er litt rart å dra frem puppen når snuppa er sulten... Tenker på at noen kan finne på å reagere på det.

I dag er snuppa 9 dager, blir litt trist når jeg tenker på hvor fort tiden går : ( Snart er hun 6 år og går på skole...!

I morgen har jeg bursdag og blir hele 23 år.. Kanskje jeg feirer med et glass brus : )

Forresten: Får mennene deres sove hele natta eller må de ta seg av småttisene de også ?`

Skrevet

Her får han sove hele natta men piskes opp om morgenen sånn at mammaen får sove litt til:) Har jo tross alt vært våken og matet tidlig om morran!

Skrevet

Hei jenter. Naboen og jeg sitter her og har forspist oss. Klare for treff snart vi. På Glass var det jo god plass til vogner etc.

når passer det damer?

Piadi- dersom du ønsker noen babyklær som er lite brukt er det bare å si i fra. Da kan du bare ta de.

Gleder oss til å se Nathalie og Truls.

Skrevet

Tillab: Går det bra? Tenker mye på deg og håper at det bare blir bedre.

Skrevet

Er Nathalie 9 dager allerede ???

Oj som tiden går....har jo ikke fått sett henne !! Må få se nurket ditt - trodde det var for noen få dager siden.

Det jeg har hørt at man skal være i litt aktivitet hele tiden og ikke sitte for mye i ro for da stivner man. Men ikke overdriv og ta masse pauser. Ikke tving deg til å gå til du får masse smerter. Men jeg gikk til akupunktør på fredag og fikk en nål for bekkenløsningen min fordi det gjorde så vondt - og dagen etter så hadde jeg ikke vondt lengre :o)

Nå er det bare i ryggen.

Ja ja ja.....jenter har vært nok en tur hos legevakten og denne gangen tok vi turen til føden med en gang. Dro inn til legevakten i 20 tiden - for da merka jeg at det tetta seg skikkelig i halsen og brystet. Har hatt pusteproblemer i hele dag - spesielt i morges da klikka det for meg. Men så etter en tur ut på møbelbutikker med masse hosting - og en halvtimes tur med bikkjene (prøver å få igang fødselen) så satte jeg meg i lenestolen for å slappe av - og da kjente jeg den samme følelsen jeg hadde forrige helg.

Har fått resept på astmamedisin som jeg kan ta - og denne legen mente også at jeg hadde en begynnende astma fordi jeg hadde ujevn lyd i lungene og ikke tegn til infeksjon.

Og jordmødrene på sykehuset sa at det skal myyye til for å sette i gang en førstegangsfødende før terminen - kaaaanskje hvis det nærmer seg 2 uker på overtid. Det er jo kjekt !!!.......

Men hun ene jordmora tok seg goood tid og forklarte ting og var veldig hyggelig.

Kom hjem rett før 24 - så det var den lørdagen !! Begynner å bli en vane dette her nå.

Skrevet

Kjedelig å måtte fly til sykehuset hele tiden da vennen min. Får håpe at den lille snart vil ut da slik at du kan bli ferdig med dette. Jeg fikk mensen igår kveld og har det ganske så vondt idag ja. Orker nesten ingenting. Men blir kanskje en liten tur på julegave shopping idag da. Må få gjort ferdig slike ting!

Skrevet

Theaokt; går bra med meg, ting er blitt mye mye bedre, heldigvis. Skal til samtale på BUP igjen i morgen. Har fått min helt egen psykolog hos spedbarnsteamet:) hehe... Trodde aldri jeg skulle gå til psykolog jeg! (tøffast i gata vettu:p)

Hebbie; kjipt du skal ha så vondt, men at du ikke blir satt igang tror jeg egentlig du bare skal være glad for, det er AU... Nå har riktignok ikke jeg noenting å sammenligne med men håper jeg slipper å bli satt igang neste gang jeg skal til pers...

Har forøvrig tenkt å yppe meg på rollen som dagmamma når permisjonen slutter så dersom noen av dere mangler bhg plass så bare slå på tråden;) hehe...

Skrevet

hei hei hvordan går det...uff helt vont i magen nå jeg halv to i morgen har jeg time på riksen gruer meg så masse...kjempe redd de finner mer galt,tenker jo det verste nå. tenk hvis jeg må avbryte dette da..er så lei meg og deppa uff...klem var ikke meninga å syte til dere men måtte bare si det alikevel.

Skrevet

Uff så synd at du fikk mensen Litjpia (klarer ikke å huske nicket ditt) håpet virkelig på at det gikk denne gangen....

Har egentlig ikke lyst å bli satt igang fordi alle sier det er vondt - men gubben begynner å bli utålmodig. Og det er ikke gøy å ha det slik jeg har det nå - så jeg prøver ut alt av triks. Er såååå dårlig av kaneltrikset - hater kanel så jeg kommer ikke til å prøve det igjen hvis det ikke funker. Så nå har jeg laget en sterk thai kylling middag - så da har ikke magen min sjanse til å overleve alt dette. Kjenner det brenner bra i halsen og magen etter kanelen....Blir så skuffet om ingenting skjer :o(

Så greit å ha deg i bakhånd om vi ikke får barnehageplass da Tillab...

Hvis du gjør det da ;o)

Skrevet

Hebbie: Jeg hadde INGEN tegn på at fødselen var nært forestående på onsdag. Var hos jordmor og hun satte opp ny time uka etter og trodde nok ikke noe skulle skje før da (Kanskje jeg skjulte fødeansiktet mitt bak pokerfjeset eller noe?)...... Men så hadde mannen så lyst på kebab til middag, noe jeg igrunn ikke synes så mye om, men tenkte at det er jo også et tips: FØDEKEBAB.... Så da bestilte jeg en sterk fødekebab og spiste 2 hele chilipepper (ene var STOR assa). Det var vel i 17-tida, og i 21.30-tida strammet det seg i magen. Tenkte først at det var kynnere siden det ikke var vondt, men så kom de liksom ned jevne mellomrom og jeg sa til mannen at jeg føder i natt (Har sagt det hver kveld omtrent da, så han bare: mmmmmm....og fortsatte å se TV).

Så poenget er, prøv en fødekebab. Vet du forresten om hodet er festet og om du er moden??

Skrevet

Åååå - ikke mer fødegreier nå. Har kjørt i meg kaneltrikset og er sååå kvalm og vond i magen - spist sterk thaimat nå og søren meg hatt sex. Etterpå ble jeg litt dårlig og rar i magen og det strammet seg nederst på magen. Men det roet seg ned litt etterpå.

Kan godt spise kebaben, men vet ikke om jeg klarer meg sterk mat. Kjenner på magen min nå at jeg ikke takler mer. Klarer ikke sterk mat til vanlig en gang.

Hodet skal være festa nå ihvertfall, men jeg vet ikke om jeg er moden. Blir ikke sjekket for det før om en uke.

Neste triks blir evt. fødepizza - skjer det ikke noe mer så får det være. Da får ungen komme selv når han føler for det - gir opp da.

Er så dårlig i magen nå.....har lyst å spy.

Skrevet

Et deeeeeeeeeilig glass med musserende vin er tingen Hebbie;)

Fastholder på at det var det som satt igang ting hos meg. Da kjente jeg at jeg ble litt susete siden jeg ikke hadde engang lukta på alkohol på evigheter. Slappet mer av også, det hjalp nok på fremfor at jeg bare venta og venta og venta... La meg med snurr i hodet og slapp i kroppen, og tadaaaaa! Baby;) hehe...

Skrevet

2nj: gratulerer så mye med lille Truls:)

Får ikke med meg noe for tiden jeg gitt, er vel en uke siden jeg har fått sjangs til å stikke innom her.

Er ikke mye tid til overs med ei lita tulle som skal være nær mamma hele tiden, hus skal jo sove oppå meg, legger jeg henne fra meg, våkner hun med det samme.

Hebbie: jeg hadde ingen tegn til fødsel før det satt i gang.

Ikke noe blod og ikke noe tømming, håper du slipper å gå over i hvertfall, er nok ikke godt å gå rundt med alle de plagene dine, god bedring i hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...