Gå til innhold

Når begynte dere å bruke vippestolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg begynte å bruke den i korte perioder allerede da vi kom hjem fra sykehuset. Har ikke tenkt over at det kan være skadelig. Man kan jo bruke bilstol i opp til en halvtime om gangen, og en vippestol kan man legge nesten helt flatt... Det er jo også bare når han er våken, og jeg skal ordne noe i si 10-15 minutter. F.eks. ta en dusj.

Kom bare til å tenke på dette da jeg leste noe i en tråd under her, der det var ei som ikke fikk dusjet engang, da babyen på 2 uker ikke kunne sitte i vippestol enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte vippestol da han var 6 uker ca. DA satt han litt i den men ikke for lenge av gangen. Han sank liksom litt sammen i den.

Skrevet

Jeg begynte å bruke den med en gang jeg. Vi skrudde den til slik at den ble helt i liggeposisjon. Her tok sønnen min sine små lurer på dagen osv. Alle venninnene mine har også brukt den og det er ikke noe feil på deres barn.

Skrevet

Har brukt den fra dag en. Kjempe greitt å ha dem i den. Tror ikke det er skadelig så lenge du kan legge den i ligge posisjon. De trenger jo ikke ligge der hele dagen. Husk de ligger jo ikke helt flatt i fanget heller. Bruk den og ikke vær så bekymret.

Skrevet

Jeg brukte den fra 2 måneder. Jeg hadde lillejenta på et pledd på gulvet da jeg dusjet.

Skrevet

Ble aldri til at vi begynte med vippestol vi. Når det gjaldt det med bilstol sa fysioterapeuten på barsel at babyen nok ville si fra selv hvis det var ubehagelig, og det samme gjelder sikkert vippestol.

Skrevet

Vi begynte ved ca 1 mnd. bare i korte perioder, og han lå jo, ikke satt!

Skrevet

Vi har nettopp begynt og bruke vippestolen igjen nå, og sønnen vår er snart 3 uker gammel.. Finnes forskjellige typer vippestoler da.. den vi har ligger man stort sett i, også kan den justeres til mer sittende stilling etterhvert som behovet er der.. Gutten vår vil heller være der enn å ligge på teppe på gulvet eller i vuggen vi har.. får litt mer oversikt fra stolen!

Skrevet

På vippestolen vi har, står det at den er fra nyfødt til de kan sitte selv (ca 6.mnd)

Skrevet

Fikk vår Babybjørn vippestol da hun var 5 uker gammel, så begynte å bruke den da, men ikke så mye mer enn 20 minutter om gangen i begynnelsen, noen ganger per dag. Hun sovnet så lett i den i begynnelsen, når man vippet den ;-).

Skrevet

Hun var vel en god måned før vi brukte vippestol. Grunnen er rett og slett at vi ikke hadde tidligere, og jeg hadde hørt så mye negativt om det så ville ikke kjøpe. Så fikk vi en av et vennepar som hadde brukt den på begge sine barn. Datteren vår storkoser seg i denne stolen, hun er nå snart 4mnd. Men hun ligger mer enn hun sitter, og hun er også mye på gulvet. Før vi fikk stolen la jeg henne bare på et mykt håndkle på badegulvet, men liker nå denne stolen mye bedre, for da ser hun mer..

Tror ikke det er så skadelig ved bruk med måte. Vi kan ikke bli helt hysterisk over alt heller... mener no jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...