Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 dere er syke? Jeg har blitt syk og har feber og er forkjølet.. skikkelig elendig... kaktus i halsen og mustein i hodet liksom...huff... Vet ikke om jeg klarer å være alene med babyen (på 4 mnd) i morgen...eller burde jeg kanskje klare d? er d en selvfølge...?vurderer å be pappan være hjemme med oss...
firemerkersmør Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Jeg var det. Er jo avhengig av babyen. Går jo på et vis, men ikke morro
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 jeg klarte det fint...men etterhvert da han ble ekstra symtete utover kvelden så ringte jeg mannen min som da var med en kamerat... begynte å bli ganske sliten da! min var litt over 3mnd (etter vaksinen) jeg måtte ha litt avlastning på kvelden for å sove litt... sover jo ikke akkurat særlig godt når de små er syke!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 far har rett på å være hjemme, men da må du en tur til legen og få en sykmelding.... det er ingen selvfølge at du skal klare det hvis du ikke føler for det.. det er lov å ta seg av selv når man er syk, selv for en mamma:) god bedring:)
-carina- Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Var forkjølet her for noen uker siden (lillegutt da 3 mnd gammel). Da fikk jeg far til å være hjemme en dag. Når jeg er forkjølet har jeg som regel en dag som jeg er tuuung i hodet, og det var godt å ha far hjemme den dagen, ja! Når far er syk så har jo han "fri" fra jobb. Jobben din er jo babyen din, så da har vel du like rett på "fri"... ) Man har vel krav på 10 dager fri pga sykt barn pr kalenderår. Trenger ikke sykemelding for å bruke de dagene, selv om du er i permisjon... ) God bedring!
Sabina og gjengen Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Ta deg en paracet og trill babyen i vogna hvor enn du skal (inne) så slipper du være redd for å ikke ha krefter nok til å løfte..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 ååå..jeg leste ikke at det var da vi var syke...trodde det var da bebien var...sorry!! har ikke prøvd når jeg er syk selv...men pappan kan jo være hjemme hvis du er..som barnepasser, eller hva det heter..har vel 15 sånne dager i året!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Tja, det har vel både med vane og innstilling å gjøre. Jeg var bl.a alene med første barnet mitt da han var 11mnd og jeg hadde omgangssyke. Han krabbet etter meg hver gang jeg skulle spy, så jeg måtte holde han unna med ene armen samtidig som jeg holdt meg fast i do med den andre. Nå bor jeg alene med to barn, en baby og en på 3,5år, og jeg har aldri hatt noen til å passe dem når de eller jeg har vært syke, men så er jeg også vant til å ha dem alene uansett. Blir kanskje annerledes. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Jeg var sjuk med feber og f''nskap, var hjemme med vesla en dag men sambo var hjemme neste dag. Da sov jeg hele dagen...... Jeg syns det var slitsomt, men det gåt jo på et vis. Men hvis han kan, er det jo veeldig deilig å ha han hjemme, da - kan bare levere ungen til deg når det skal mates (hvis du ammer, da hehe ellers klarer han det også) og slappe av resten.
anni ke n - med ny baby Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Jeg fikk omgangssyke en dag jeg var hjemme med Maren. (I min permisjon). Da ble jeg nødt til å ringe pappan - for jeg var så dårlig. Klarte ikke passe på Maren alene. Sendte mange varme tanker til alle alenemødre der ute:)
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Har vært mye alene med barna mine når jeg har vært syk, eneste gangen jeg ringte etter svigermor var da jeg hadde omgangssyken. Er ikke så gøy men det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå