Gå til innhold

Vi som sover mye om dagene...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mann må ta seg av handlig, støvsuging og han må vaske badet. Han har heldigvis stor forståelse for at jeg bruker store deler av dagen til avslapping. Jeg tar meg av klesvasken, men det er fordi jeg må ha oversikt der.

Jeg har bekkenløsning, og husarbeid er noe av det værste man kan gjøre i tillegg til å bære (feks varer)

"Idag har jeg ruget" sier jeg.. da bare smiler han. Heldigvis!

Vi deler alt 50/50 her i huset. Det innebærer ALT. Det eneste jeg ikke involverer meg i er ting som har med bilen å gjøre. Med bekkenløsning og andre vondter, så har jeg fått fritak fra å vaske gulv, og skifte bæsjebleier på vår 2,5 åring. Han er litt tung å løfte nå... Det hender at jeg må mase litt unødvendig mye for at ting skal bli gjort... Jeg ser rot og møkk litt bedre enn han. Tror menn generelt kanskje har et sånn møkk filter foran øynene!

her i huset er det jeg som leverer ungene i bhg og henter de.

Rydder også mesteparten av huset føler jeg, selv om han hjelper til hvis jeg spør da.

Men av og til slår han på stortromma og rydder som bare det:)

Det jeg gjør er å vaske og brette klær, støvsuge, vaske gulvene og lage middag.

Er alltid han som rydder inn ting på kjøkkenet og setter i oppvaskmaskinen og tar ut av den. (er vel det eneste han gjør når jeg tenker etter).....hehe

Men jeg liker og gjøre det på min måte, har ganske ryddemani og vet at jeg klager hvis det ikke gjøres på min måte, så da gjør jeg det heller selv :)

Men han er kjempeflink til å ta med ungene ut og styre med de mens jeg rydder da, og da setter jeg på musikken å rydder i mitt eget tempo :)

Annonse

Her i huset setter jeg på vaskemarskinen og henger klærne til tørk + setter på oppvaskmarskin og rydder koppene på plass. Utenom det lager jeg middag i ukedagene. Resten gjør mannen min nå. Er ikke i form til å gjøre annet enn å sitte i sofaen, og litt foran dataen da. Dette at det blir mye på mannen min er jo bare en periode, og han har heldigvis stor forståelse for mine vondter, takk og lov for det:)

Hos oss gjør jeg alt..... Vasker bad, støvsuger, tørker støv, vasker gulv, vasker vinduer, vasker og rydder på plass klær, stryker tøy, skifter på senger osv.......................

Men min mann jobber ekstremt mye, så da blir det bare sånn. Han gjør det jeg ber han om, men stort sett så ordner jeg det meste når han jobber...

Men...... jeg kommer til å få meg vaskehjelp hver 14 dag når jeg skal i jobb igjen, for orker ikke å ha så mye ved siden av jobb når vi får barn:))))

tja,,,,,meg....selv om jeg sover mye,så rydder jeg som oftes etter at ungen sover.

så bretter jeg klær når hun er i bad.

den "eneste" avtalen vi har er at ,den som ikke bader/steller ungen,skal ta oppvasken etter middag.

men det er en del rotete her hjemme.. :)

er ikke så hysterisk når det gjelder rydding.

Her i huset gjør samboer ALT om dagen, og han klager ikke i det hele tatt... Han syns egentlig det er greit, for da det er det eneste han liksom kan få gjort for å hjelpe meg om dagen.. Han føler seg så hjelpesløs siden jeg har det sånn som jeg har det som må tilbringe største delen av dagen i senga!! takk gud for at jeg har han :)

Annonse

Her er det jeg som gjør det meste unntatt å bære inn ved. Han handler litt mat og lager en middag eller to i uka, men ellers er han fri fra husarbeid - det ergrer meg endel ja. Men til dere som sier dere ikke orker å gjøre noe lenger, jeg bare lurer og håper ikke dere tar det galt opp - har dere bekkenløsning eller hva feiler det dere? Jeg er jo også sliten og trøtt og har vondt i ryggen og ekstrem hlasbrann og slikt, men får meg ikke til å ligge på sofaen altså...

Jeg sover mye.... Gjerne til kl 12, men bruker tiden etterpå til å gjøre litt småtteri i leiligheten. Orker ikke all verdens, men setter kanskje på noen klesvasker, lager middag og rydder litt. Store gjøremål som å vaske gulv tar samboer seg av. Sånn alt i alt tror jeg nok at jeg gjør mest nå når jeg går hjemme, men vanligvis er det en selvfølge at vi tar lik del i husarbeidet.

jeg gjør alt.. det er min jobb.. hadde mannen min gjort noe ville jeg nok svimt av.. han skyr husarbeid som pesten.. he he..

jeg sover ikke på dagen da...men jeg har jo to små pøbler og passe på.. så det er ikke så rart.. åå som de roter... i allefall den yngste.. he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...