Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Jeg er virkelig sliten nå, dagen går greit, men på kveld og natt skal hun ha pupp hele tiden. Hun krever mye, ble født stor, (snart 3 uker gammel) jeg har nok melk, men vet ikke hvor lenge jeg klarer det, har tross alt et barn til å ta meg av. I går var det bleieskift og amming i over ni timer, fikk enedelig litt søvn i tre tiden i natt. Er det samme hver eneste kveld/natt. Jeg har egentlig lyst å bare fullamme men tenker at hun gjerne er fornøyd lenger om natten hvis hun får litt morsmelkerstatning på kvelden. Hun blir rasende hvis hun ikke får ligge til puppen å kose og småspise så lenge hun vil, helsesøster sa jeg skal ta henne vekk fra brystet med en gang hun er ferdig med effektiv spising og heller gi henne smokken. uff ble rotete dette her, men håper noen kan svare meg. Begynner å bli så desperat etter litt søvn....zzz...
Hoppetussa Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Hvis det får deg til å slappe mer av ville jeg ha gitt litt mme på¨kvelden. Terskelen for å bruke det bør ikke være så høy. Hvis du blir sliten av amminga, kan det gå utover melkeproduksjonen det også, og hun vil jo hovedsakelig få morsmelk! Jeg vet det er mange som gir mme bare på kvelden, og har selv lagd opp litt for å ha litt i reserve i kveldsammingen(det skyldes lite melk), men har aldri fått bruk for det. Vet ikke om det hjelper for søvnen i alle tilfeller, men du kan jo prøve? Da får du kanskje litt emr overskudd til å ta deg av dere alle tre?
Fuji Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Jeg hadde samme problemet når snuppa var så liten, og holdt på å bli gal av å amme mange timer i strekk sent på kvelden. Det ble liksom aldri nok... Jeg fikk et råd som funket bra for meg. På morgenen så spiste hun ikke like desperat, og var ofte fornøyd med en pupp. Derfor så pumpet jeg ut ca 100 ml i løpet av morgenen/formiddagen, som jeg gav henne på flaske på kvelden. På den måten så sørget jeg for å opprettholde melkeproduksjonen, samtidig som jeg fikk litt fred på kvelden. Og du - det blir bedre etterhvert! Hold ut!
Videlivi Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde det nesten som deg for to uker siden, og for en og en halv uke siden begynte jeg å gi erstatning etter morsmelk. Det har fungert veldig fint! Jeg har også mer eller mindre gitt opp ammingen også, men hun får morsmelk på flaske. Prøver å amme litt, men hun biter med gommene, og svelger for mye luft med ammesjold, så ammer kun kort tid hvert måltid, og hun får resten på flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå