Gå til innhold

Vanlig med smertefulle kynnere?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en periode hatt en del kynnere, dvs at magen strammer seg og det er ubehagelig. Er i uke 31. Men i natt "tok de helt av", og de var skikkelig smertefulle og det kom hele 6 stykker etterhverandre. Det varte ca 1 time og jeg fikk virkelig testet dette med å puste seg gjennom en kynner/ri. Fyttigrisen! Heldigvis hadde jeg mannen min der.

Ringte føden neste morgen, og kom inn på en sjekk der, og alt var heldigvis normalt. Livmorhalsen fremdeles over 3 cm.

Mitt spørsmål til dere er om dette er vanlig? Har ikke snakket med andre gravide som har fortalt om dette... Blir redd av å tenke å om de kommer igjen når jeg er på jobb etc. For dette føltes som en skikkelig forsmak på hva som er i vente...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det som deg, med smertefulle kynnere som ikke ble til noe mer.. før de plutselig ble til rier uten at jeg merket overgangen, så jeg fødte i uke 30.. ikke for å skremme deg men du bør kanskje ta det litt med ro så ikke det samme skjer med deg!!

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har også vært plaget med dette.

Har hatt det et par ganger, og da har det vært så vondt at jeg ikke har klart å stå oppreist. Det varte i flere timer. Første gang ble jeg så redd at jeg dro til legevakta, som sendte meg videre til ultralyd på sykehuset.

Heldigvis var alt bra med babyen. Men jeg ble sykemeldt en uke, for noen dager etter disse smertefulle kynnerne var magen min helt sår, øm og mørbanket. Dette var ganske tidlig i svangerskapet, rundt uke 16. Fikk beskjed om at jeg kunne ta Paracet hvis smertene ble for ille.

Har hatt det igjen i ca uke 20. Da var kynnerne så sterke at det den øverste del av magen ble presset oppover mot mellomgulvet, og jeg ble kvalm og uvel. Det holdt på i noen timer. Til slutt kastet jeg opp en gang, og så ble jeg litt bedre. Var sår og om i magen i 2-3 dager etterpå. Nå er jeg i uke 30 og har sånne små kynnere som ikke er så vonde. Håper ikke de fæle kynnerne kommer tilbake!

Skrevet

Jeg har hatt det akkurar sånn jeg også. Det har vært så vondt noen ganger at jeg nesten har kastet opp.

I mitt første svangerskap ble jeg sykemeldt pga av det (livmorhalsen ble litt vel kort i uke 31). Nå i mitt andre svangerskap har det ikke hatt en slik virkning, men jeg skal ta det med ro.

Du burde ta det opp med jordmor eller lege. For det er fryktelig når det holder på. Føler virkelig at jeg har fått en forsmak jeg også.

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for at dere deler erfaringene deres med meg. Selv om det er skremmende, er det godt å høre at det ikke bare er meg! Man føler seg lett litt hypokonder når man får smerter man ikke har hørt andre har hatt.

Skrevet

hei....

jeg sniker meg inn her jeg, er 26+6 dager...

har så uytrolig mye kynnere...

og blir veldig redd av det...

hvordan går det med amelia?

jeg er livredd for og føde fortidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...