Gå til innhold

Noen som gir me bare på kveldstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er virkelig sliten nå, dagen går greit, men på kveld og natt skal hun ha pupp hele tiden. Hun krever mye, ble født stor, (snart 3 uker gammel) jeg har nok melk, men vet ikke hvor lenge jeg klarer det, har tross alt et barn til å ta meg av. I går var det bleieskift og amming i over ni timer, fikk enedelig litt søvn i tre tiden i natt. Er det samme hver eneste kveld/natt. Jeg har egentlig lyst å bare fullamme men tenker at hun gjerne er fornøyd lenger om natten hvis hun får litt morsmelkerstatning på kvelden. Hun blir rasende hvis hun ikke får ligge til puppen å kose og småspise så lenge hun vil, helsesøster sa jeg skal ta henne vekk fra brystet med en gang hun er ferdig med effektiv spising og heller gi henne smokken. uff ble rotete dette her, men håper noen kan svare meg.

Begynner å bli så desperat etter litt søvn....zzz...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ofte litt ME på kvelden, for jeg vet rett og slett ikke om han får i seg nok mat i løpet av dagen. har vært mye klundring med amminga her, men nå prøver jeg å fullamme etter beste evne.

Prøv med litt ME i kveld, så ser du hvordan det utarter seg. Noen barn trenger rett og slett ekstremt mye mat, og det er kjipt hvis hun skal spise deg opp også..

Skrevet

tusen takk for svar, ja jeg tror nok jeg må krype til korset. bedre at hun er mett og fornøyd litt lenger så jeg ikke sliter meg helt ut på dette. jeg kan ikke sove når hun sover siden jeg har et barn til, resultatet er at jeg er kjempesliten. de sa jo på barsel at hun trengte mer enn de andre babyene pga av hun var så stor, og at hun fikk fortere og flere økedager. men for meg føles det som om alt er et eneste stort økedøgn.....takk igjen for svar :-)

Skrevet

Jeg kjører av og til "kombo" med litt påfyll av mme på kvelden. Det har hjulpet meg mye. Har ammet og ammet siden han ble født, men det har liksom aldri blitt nok. Har en stor gutt med stor apetitt og fikk beskjed av hs å gi mme og nå starte forsiktig med litt grøt.

Bare gi mme du, det skader ikke, det viktigste er at babyen blir mett og får nok mat og næringsstoffer. Da får du litt hvile også, og det hjelper på melkeproduksjonen din.

Skrevet

Lykkemor og gullgutten

Du skriver at du fikk beskjed av hs om å start med litt grøt. Hvor gammel er barnet ditt? Jeg lurer på det samme, min blir 3 mnd om ei uke. Men tror at det kanskje er litt for tidlig?

Skrevet

Litt sent å komme med svar nå, men.....

Det er ikke sikkert det blir mer søvn av mme, det ble det ikke hos oss når babyen var bare noen uker gammel. Syntes det var omtrent akkurat likedan uansett om han fikk mme eller bare mm om kvelden, dvs. hyppig oppvåkning, skriking, amming i timevis, og våknet med en gang puppen ble tatt vekk. Kjempetrøtt ble vi også.....

Du kan likevel prøve, og samtidig prøve å få henne til å ta smokk innimellom (for du vet jo at hun er mett). Eller legge henne i vogna, så du kan vugge henne litt når hun våkner og bare gi mat når hun er tydelig sulten.

Vår baby er blitt "avhengig" av den lille skvetten på flaska om kvelden, og roer seg ikke før han har fått drukket litt. Noen ganger gir jeg mm som jeg har pumpet kvelden før eller på morgenen, men andre ganger blir det mme. I treukers alderen tok han bare 30-40 ml.

Skrevet

vi gir også mme på kvelden,da ble det eeeeeeenddddeeeeelig nattero, det fungerte fra dag en av, vi startet med det for en mnd siden ca og hun har sovet fulle netter fra den dagen av...heeeerlig:)

Hun er nå 8 uker gammel og jeg gir det etter jeg er ferdig med å amme henne for kvelden...hun får bare 100 ml da men foreløpig er det nok til at hun sover natten gjennom...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...