Gå til innhold

Ravna og Sniglan:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lyst til å forklare i detalj hvordan dere lager fruktmosene deres?:) Koketid osv...

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! skrev det i et innlegg her oppe men kan gjenta det.

koker en pose aprikoser, gjerne økologiske (og uten sukker i), lar det koke opp og så får det stå og putre på svak varme i 20 min. så mikser jeg det med litt av vannet m stavmikser.

Har det i en beholder i fryseren, det er mykt også når det er frossent så man kan lett bare ta en skje eller ønsket mengde til den varme grøten, rører det i også blir det perfekt temperatur også.

Lykke til!

Skrevet

Jeg skjærer opp to bananer, ett eple og en avocado i grove biter, og legger det i blenderen. Så skjærer jeg opp en godt moden mango, og klemmer bitene mellom hendene slik at saften renner ned i blederen. Legger resten av fruktkjøtttet oppi etterpå. Så kjører jeg alt på høy hastighet til det er en silkemyk purè, og tilsetter en kiwi i biter. Kjører noen sekunder til (kiwifrø kan visstnok få en pepperaktig smak hvis de blir knust, derfor kjører jeg kiwien minst mulig).

Pureen heller jeg i isbitbrett og fryser. Når de er frosne har jeg dem over i en pose. Når gutten min skal ha grøt eller dessert, er det bare å ta opp fire-fem biter og kjørdem på tineprogram i mikroen.

Ingen koking, og masse vitaminer og sunt fett (men avocadoen gjør at fargen blir litt gusjegrønn...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...