Gå til innhold

Kan noen komme med noen råd til meg?angående vennine og abort..

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at en vennine av meg skal ta abort..

Jeg er ikke 100% imot abort,men syns man skal ha en god grunn!

Jeg respekterer at folk har forskjellig meninger,derfor har jeg valgt å støtte henne..

Så til poenget..Hvordan skal jeg klare dette? Jeg sitter her med en baby i magen som beveger seg,og jeg er jo så glad i den..

Hvordan skal jeg klare å hjelpe min vennine til å komme gjennom dette?Som vil ta bort ett liv..

Jeg vil jo hjelpe henne,men har ingen anelse hvordan..

Noen som har råd,tips,innspill..

Dette høres mulig litt egoistisk ut fra min side,men jeg blir dårlig av tanken..

Fortsetter under...

Det høres vanskelig ut ja... Spørs hvordan venninnen din er, og hvor "rett fra levra" du kan snakke. Kanskje det beste er å si det som du sier det her: du vil gjerne støtte henne, men det er vanskelig å vite hvordan du skal støtte henne når du selv har en baby i magen som du aldri i verden ville vært foruten..at det er vanskelig for deg å forholde deg til abort akkurat nå

Huff, det der var vanskelig!!!!!! Jeg for min del blir helt kvalm av bare tanken nå som jeg er gravid selv. Har i tillegg tatt en abort for mange år siden - som jeg aldri helt har kommet over...!! Er hun en veldig nær venninne?? hvis ikke respekterer hun vel at du tar noe avstand akkurat nå.... Nei, dette synes jeg rett og slett var vanskelig.. Du kan jo si at du synes det er spesielt nå som du er gravid, det vil hun nok forstå......

og kanskje bakke opp andre venninner til å ta seg av henne etter aborten....

Hun er en ganske nær vennine..Noe av problemet er at hun er veldig flau over at hun skal ta abort. Jeg er den eneste av venninene hennes som vet dette,hun vil ikke si det til de andre!

Så da har hun jo ingen og snakke med om det,hvis jeg tar avstand fra henne nå som jeg er gravid..

Æsj jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre..

jeg må nok si meg enig i begge svar du har fått.

vær ærlig og si hvordan ´du har det.

venninen din skal trolig gjennom en liten"sørgprosess" etter aborten.

selv om det er frivillig,så vill hun trolig sørge.

men dette skal jo ikke overskygge eller dempe din glede ved at du skal ha barn snart.

å hun skal også respeketere deg og din glede.

men det er vanskelig å finne en mellomvei.

for du har jo ikke lyst å "forverre" hennes smerte.

ikke lett dette...

Uff, du får prøve å distansere deg fra at det er en abort. Prøv å lat som det er en cyste eller noe hun skal fjerne....... kanskje litt flåsete sagt, men det er vanskelig å tenke på abort når man sitter høygravid....... Venninnen din skjønner sikkert det. Fortell at du syns det er rart / vanskelig å skjønne det nå som du er gravid selv.

Antaglig er abort det rette valget for din venninne, så du får prøve å være der det beste du kan.

Lykke til!

Annonse

Jeg har prøvd å tenke på det som at det er noe annet enn abort.. Får det liksom ikke helt til!

Kan jo kanskje prøve å overtale henne til å si det til en annen person som kan støtte og hjelpe henne gjennom dette..

Tror nok det kan være lurt at hun betror seg til noen andre ja. Hun skjønner vel selv også at det ikke er lett for deg å trøste henne i en slik situasjon når du selv sitter høygravid. Det må da være vanskelig for henne også å snakke med deg når du sitter der med et liv i magen din...

Huff, kan ikke være lett for noen av dere dette nei.

Å gud, jeg sitter her og nesten sipper bare av tanken på en abort, men så er jeg innmari hormonell nå å da... Det hørtes vanskelig ut ja... Absolutt ikke egoistisk fra din side!!

Vet ikke hva jeg hadde gjort jeg...

Oi, litt kinkig akkurat nå ja........

Men du får vel prøve å støtte så godt du kan, som du sier- du respekterer jo hennes valg....... Men vær ærlig med henne, og fortell at dette er vanskelig for deg nå, det forstår hun sikkert, men fortell henne dette før aborten.

Egentlig litt rart at hun valgte deg å betro seg til siden du er høygravid nå liksom....

Syns også det er utrolig rart at hun betrodde seg til meg.. Mulig hun trodde jeg kunne si noe som fikk henne til å velge å beholde barnet! Har prøvd å "overtale" henne til å beholde det.. For jeg mener hun klarer det! men det er jo en helt annen sak da..

Men igjen så blir jeg så frustrert og sinna! Skal hvertfall prøve å få henne til å betro seg til en person til!

Så vanskelig.... Skjønner godt at du har problemer med å forholde deg til venninnen din og hennes problemstilling akkurat nå. Og du burde si det til henne. Ikke rette tidspunktet for deg å skulle trøste henne når du selv er høygravid...

Må jo være rart for henne også, å skulle snakke med deg om abort...

..........

Ønsker dere begge lykke til. Men du må ta litt hensyn til deg selv nå syns jeg da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...