Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg sniker meg inn hit for å spørre om en ting til.

Jeg har kjøpt litt klær i str 50 slik at det meste er klart til lilletuppa kommer, og mamma tyner meg en del fordi hun mener noe av det er for smått til at jeg kan bruke det i det hele tatt. Hun mener unger stort sett er for store for str 50 allerede ved fødselen.

Så derfor: Hvor mange av dere fikk unger som var for store til str 50, hvor mage passet i 50 ved fødselen, og hvor mange var så små at 50 var for stort? Hvor lenge kunne dere bruke str 50?

Skrevet

Jeg brukte str 50 lenge. Antagelig 1 mnd, også gradvis over til 56, noe er større enn annet i størrelsene. Min gutt var 3 kg og 49 cm lang, så ikke av de største. De første bodyene var temmelig romslige. :-)

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på størrelsen på klærne etter hvor du har kjøpt dem.. men vi hadde endel klær fra H&M hvertfall i størrelse 50 og de kunne vi bruke enstund.. har allerede glemt hvor lenge, men hvertfall 2-3 uker.. Kaja var 3910 g og 53 cm

Skrevet

De aller fleste passer i str 50 en liten stund dersom de er født til termin. De fleste er jo mellom 48 og 52 cm lange, jentene gjerne litt kortere. Siden du får ei jente passer nok 50 en liten stund. Jenta mi var 52 lang, men passet likevel i str 50 et par uker. Det var litt forskjell i samme str avhengig av hva slags merke jeg kjøpte. Det er jo hyggelig å ha klær som passer selvom de vokser raskt:)

Skrevet

Jeg brukte også str 50 ganske lenge til jenta vår, enda hun var 52 cm lang da hun ble født. Men størrelsene varierer jo veldig. Her så holdt 50 str fra KappAhl lenger enn fra HM feks.

Skrevet

Vår jente va 4340g og 52cm når ho ble født.. så vi brukte størrelse 50 i maks 1 uke..hihi...va bare akkurat passelig.

Hadde heldigvis ikkje så mange plagg i størrelse50.

Her gikk d mest i ullbody og strømpebukse den første tiden, så det er d du trenge mest av.

Va jo ikkje akkurat sjelden ho bæsja gjennom alt:)

Skrevet

Mini veide 3102 og svømte i str50, brukte det sikkert i en mnd på han. Mamma og andre maste også fælt om at jeg hadde kjøpt altfor mye små klær,men det endte med at jeg måtte kjøpe mer.

Skrevet

Jenta mi var 50 cm og 3440 g da hun ble født, og hun brukte str.50 noen få uker. Hadde lite i den størrelsen, og brukte en del 56 også i begynnelsen. Noe av det i 56 er faktisk passe enda, selv om hun stort sett bruker 62 nå (er snart 3 mnd). Er tante til en jente som "svømte" i str.50... De er så forskjellige så det er vanskelig å vite. Jeg ville ikke brukt mye penger på str.50 hvis dere har mulighet til å kjøpe inn mere om det viser seg at babyen er liten. Vent og se er mitt råd.

Skrevet

Vi brukte aldri str 50, så jeg vet ikke egentlig om det hadde passet en gang. str 56 passet fint. det brukte vi til hun var ca 8 uker. Hun var 3725g og 52 lang ved fødsel

Skrevet

Emeli veide 3900 g men jeg brukte 50 i en hel måned! 56 var altfor stort.

Skrevet

Jenta vår var 3335 gram og 52 cm og brukte str 50 i 2-3 uker. De første 2 ukene var 56 altfor stort, spesielt om de var store i str. selvfølgelig.

Hadde jeg vœrt deg hadde jeg kjøpt litt i str. 50, men ha i bakhodet at det blir ganske fort for lite.

Skrevet

Mie bruker 50 enda, hun er tre uker.. var 49 lang, og 3320 nved fødsel.. og 50 var stort...... ser ut som vi fint kan bruke det noen uker til.... nå er hun nok litt lenger men veier 3280, var 3000 nåt vi reiste hjem fra sykehuset..... så vi hadde ikke klart oss uten 50, hat faktisk hatt noe i str 44.. der passer buksene enda.... genserene er litt trange nå.

Skrevet

Snuppa veide 3700 og var 51 cm. Hun brukte aldri str 50, jo hjem fra sykehuset fordi det var det jeg hadde med. Men så brukte hun str 60 ganske lenge. Mamma kjøpte så store klær til henne, og jeg ble nesten litt irritert. Hun måtte jo få lov til å være baby.. Men nå skjønner jeg at det tar ikke lang tid før klærne er for små. Jeg har faktisk spart noen klær som har vært så store, og når jeg endelig skal bruke dem på jenta så er de nesten for små. Dessuten synes jeg alt krymper veldig.

Skrevet

Jeg var glad jeg hadde kjøpt noe i str 50, for 56 var altfor stort. Nå spørs det hvor stor babyen er da... Ingrid var 48 cm.

Skrevet

vår gutt var 50 lang da han ble født, og han svømte i 50 klærne..brukte de i ca en og enhalv mnd! kjøper 50 med god samvittighet om det blir flere babiser på meg!

er jo tross alt de første mnd det er stas å kle opp babissen :o)

Skrevet

Gutten min var 54 cm lang når han ble født så str. 50 brukte vi kanskje i 1 uke.

Skrevet

Han var for stor for 50, var 53 cm.

Ganske enig med moren din. Du kan ihvertfall vente til fødselen med å handle mye, mannen din kan jo kjøpe inn bodyer mens du er på sykehuset + at du får masse.

Jeg hadde bare en body i stl. 50, fikk såvidt brukt den litt (satt litt stramt). Jeg vil anbefale deg å kjøpe mest 56, det gjør ikke noe at det er litt for stort og de kan du ihvertfall ha til senere. Og kjøp omslagsbodyer, de er lettest i starten.

Skrevet

Min var 52 v fødsel men passet i 50. Vi brukte det kanskje 2 uker så var det for smått. Men han vokste enormt fort.

Min erfaring er at det er umulig å kalkulere hvilke størrelser man kommer til å bruke... jeg tror trygt du kan bruke 50 en liten stund, kanskje lenger. Da vi gikk over på 56 var det en merkelig størrelse for det var lange nok klær, men litt for brede( han er lang og slank) 62 ble nesten ikke brukt fordi det var så varmt i sommer og han nesten bare lå i bleia.. 68 og 74 er de størrelsene jeg har hatt mest "bruk" for.

Eneste du kan gjøre er å vente å se... ha litt i 50, litt i 56. Så får du masse klær i gave.

Og PS de er jo så rene disse små.. bodyene kan brukes mange dager.

Skrevet

Vi brukte 50 lenge, iallfall til hun var 2 mndr, snuppa var 47 cm ved fødselen. Men det er stor forskjell på størrelsene. Bodyer fra Mohini (Cubus) er kjempestore i størrelsen har jeg erfart.

Skrevet

Takker for masse fine svar. Nå har vi vært på vekstestimering (sf-målene mine flatet ut). Alt var fint med tulla. Hun er bittelitt liten, men ikke mye. Estimert vil hun bli ca 3300/3400g ved fødselen, så en del 50 får jeg nok bruk for ja. :-)

Skrevet

Min lille gutt var 54 cm ved fødselen, så størrelse 50 rakk vi ikke å bruke noe særlig. Hadde bare noen få plagg i den størrelsen også, men brukte 56 en drøy måned. Nå skal det sies at han har vokst fort i lengda, og kanskje ikke er det beste sammenligningsgrunnlaget...

(Nå er han snart 7 mnd og bruker 74/80).

Skrevet

Snuppa mi brukte str 50 i ca 1 mnd:) Noe store til å begynne med men men:)

(hun var 50 lang og 3010g)

Skrevet

Det variere så veldig i størrelse. På hm er størrelsene større enn på kappahl for eks. Lillegutten min brukte str.50 i noe, men det var annet som var for lite i str.50. Sånn er det jo enda også. Du får sikkert brukt for 50 de første ukene,. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt mest i 56.

Skrevet

Jeg brukte str 50. Hun gikk fort over til 56, mn jeg er veldig glad jeg hadde endel i 50. Gøy å ha klær som passer fra starten av også:)

Skrevet

Sønnen min sine første klær var str. 44 de! Passet kjempe fint da han var nyfødt de! Han veide 3720 gr og var 51cm og det er omtrent gjennomsnittet, så 50 går sikkert kjempe bra. Det var litt stort til han ved fødsel og satt litt løst...

Brukte noen av de klærne (str 50) til han var 2 måneder jeg, særlig buksene for de er veldig høye i livet og da varer de jo litt lenger! Men det er ikke nødvendig med masse 50 klær heller da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...