Gå til innhold

Kan jeg nattavvenne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er nå 7 og en halv måned. Spiser to porsjoner grøt og ett middagsglass per dag. I tillegg ca 4 måltider pupp på dag/kveld. Legger seg kl 20. Til nå har han fått to brystmåltider per natt. Kan jeg avvenne han fra dette nå? Evt. hvordan gjør dere det?

Han er helt vill etter vann så det tror jeg ikke er noen suksess å begynne med istedenfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du nok natt avvenne. De sier vel når han er oppe i 2 måltider per dag.

Ingen gode råd. Vil gjerne ha noen selv

Skrevet

Etter barna har fylt 6mnd er det ikke lenger behov for nattmåltid. Ved denne alderen skal barna ha begynt med fast føde i form av grøt + evt. middag/ fruktmos.

Start med avvenning så snart som mulig (viktig at både mor og far er motivert til dette...)og få deg en god natts søvn :-)....etter et par våkennetter.

lykke til

Skrevet

Det kan du gjøre. Sørg for at babyen har fått nok mat og melk før legging - og bestem dere for når det er morgen. I dette tidsrommet skal babyen være i sengen sin - og dere være klare til å hjelpe han til å sove. Vi gjorde det slik at far tok de første to nettene og bestemte oss for at han skulle få melk først etter kl. 5. Det har gått greit det - selvom han fremdeles våkner en del på nettene... Men får ikke pupp før etter kl. 5 - så jeg slipper å bli utslitt og andre også kan passe han etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...