Kris. Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Når jeg var 19 uker på vei var jeg 22,5 cm (13 dager siden), idag var jeg på samtale på Riksen da hadde jeg vokst til 25-26 cm...på 13 dager... tittet på min.mave.dk. Der er gjennom snittet før tvillinger 23,5 i uke 21, jeg går jo i min 22 uke og er allerede 25-26 cm... De så bare en på ul i uke 17... Føler jeg bare jeg blir større og større og kurven bare stiger og stiger... blir redd av dette jeg.. Skal på stork prosjektet på Riksen den 12 des, synes det er lenge å vente... fikk ikke ul i dag. Hva kan dette være?
Elllis Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 ikke noe særlig peil, men det kan jo være du har for mye fostervann? Har lest om det her på bim.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Heisann!! Jeg var godt over den grønne gjennomsnitten i forrige svangerskapet, og det skyldtes stort barn og masse fostervann.. Mulig det er det som er grunnen..
Samoi, fikk gutt 23.03 Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 I uke 22 hadde jeg sf-mål på 25, og ble sendt på ekstra ultralyd. Det var alt ok, ikke for stor baby og passe mengde fostervann. Der kunne de ikke gi noen forklaring på hvorfor målet er så stort, men jeg slår meg til ro med at alt er ok. Skal til jordmor om to uker igjen, spent på målet da... Lykke til
Kris. Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2006 Godt å høre at det er flere i samme båt. Jeg tror neppe at barnet er stort, føde en veldig liten gutt i 2004, kun 2890 og 46 cm,, På ul var denne babyen så stor som den skulle være... Var på Riksen i går, men ville ta ul på meg, synes alle andre for oppfølging på det, bare ikke meg;(
Mars-ma Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Jeg ligger også over gjennomsnittet på sf mål. Min jordmor forklarte dette med at jeg "bærer barnet høyt" og at det er enda for tidlig å si noe om størrelsen på barnet ut fra dette. Kanskje du også bærer høyt?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Hei...jeg har også altfor stort sf mål, skal på ekstra ul neste uke, i 27 pluss fem hadde jeg 29 cm. Er jo klart jeg blir bekymra, men det er tross alt bare en statistikk, og vi alle er jo bygd forskjellig:) Magen min er ikke spesielt stor, vil si normal. Skal uansett bli godt å få sjekka det ut.
solegget sprekker til påske Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Hei, i uke 20 var mitt mål på 19. jordmor sa at dette var akkurat der det sku være. hun sa også at det er meget individuellt hvordan målene er. alt etter hvor store barn du får, fostervann og hvordan du bærer ongen. jeg bærer ongen inntil ryggen og har ingen stor mage men ongen er så stor som de skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå