Gå til innhold

huff jeg sliter sånn....

Anbefalte innlegg

hei alle jenter..

noen som kan føle litt med meg...jeg er i uke 10..dvs 9+5 idag, men d er føst nå jeg har blitt kvamlm med oppkast..vekta er på tur nedover, liten matlyst. dvs jeg har vært gravid tidlgere, har en gutt på 2 år da kom kvalmen fra dag 1. trodde jeg skulle slippe dette nå. er i praksis på medisinsk avd på sykehuset. mye rare lukter, dvs blir kvalm for lukter på medikamenter( som jeg må dele ut) og pasient rommene er ofte ikke til å holde ut..huff sorry klaginga. men d væste er at før jeg skal på sykehuset, på mrgn eller kommer hjem..møter jeg ei lukt her nede i første etasje, bor over en bank..der kaffe lukta bare sprer seg i trappe oppgangen..huff orker ike tanken på lukta, vokser i munnen her..

i natt kasta jeg opp 2 ganger, pga måtte opp å roe ned sønnen min..så ble jeg brått så kvalm. prøver å spise små ig hyppige mpltider, men alt kommer bare opp igjen. dvs unntak farris, har prøvd alt av kjerring råd, men er liksom så sliten også. idag har jeg holdt senga, orka ikke tanken på å reise på dagvakt på sykehuset, i mrgn har jeg veiledning og vet at natta og mrgn i mrgn vil bare bli pyton...gruer meg. veilederen min vet ikke jeg er gravid...vil i grunn ikke si d,men..huff..sorry jenter. all denne negativiteten, er så utrolig gla for å være gravid igjen..men er så kjedelig å være dårlig når man må mestre og preanstere seg godt hver dag, har 2 uker igjen..men føler som en evighet.jaja....får bare ta en dag om gangen, men har ikke mye fravær å gå på heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294788-huff-jeg-sliter-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, leste over innlegget mitt..høres virkelig ut som are syt..men seriøst er vedlig gla for å være gravid men er bare så sliten akkurat nå, er ikke bare bare å være mor til en på 2, med mann som jobber hver kveld, og praksis der folk dømmer deg hele tiden..huff ja, går seg vel til. takk for omtanken tingeling_80....skulle ønske livet var litt mindre hektisk om dagen, men snart jul...

klem

Skjønner veldig godt hvordan du har det jeg!

Syns du skal fortelle veilederen din det. Kan du sykemeldes?

Jeg jobber 50% nå, og det er mer enn nok for meg ei stund ja. Fortalte det tidlig på jobben jeg, for jeg syns det er bedre at de skjønner hvorfor jeg er i ulage, enn at de tror jeg er giddalaus og lat og uengasjert...

Jeg er 10+4 i dag, og er forhåpentligvis snart over den verste perioden! Noen få til nå så letter det...

hei moniccen...

kanskje jeg skal fortelle d, selv om jeg kvir meg. de har sagt at jeg står i prakis,kanskje en ide å si d hvis d blir noen fraværsdager framover...

takk for omtanke..:) godt med litt forståelse..tror damboeren har begynt å skjønne presset jeg lever i omdagen..skal vist være hjemme med oss ikveld::) d må nytes...

uansett..ha en fin kveld. selv om matlysta ikke er der, skal jeg jammen prøve å kose meg.

klem

Tror det er lurt av deg og si det. Kan jo hende noen har mistanke også, enkelte mennesker bare skjønner slikt uten at man har sagt et kvidder... :)

Så slipper du og bekymre deg, og de vet hvorfor du er borte noen dager.

Jeg har fått kun positiv tilbakemelding på jobb etter jeg sa det. Og når jeg gir beskjed om at i dag er jeg for dårlig, får jeg full forståelse med en gang. Deilig.

Sambo er heldigvis helt topp, han vet ikke hva godt han skal gjøre for tida. Så han henter og bringer unger, og ordner middag og greier... Legger minsten på kvelden og alt.

Det er veldig godt!

Matlysta er null her også. Sambo spurte i dag: "hva har du IKKE lyst på til middag i dag da?" *ler*

Har ikke lyst på noen ting, men må spise, for kvalmen blir mye verre når jeg er sulten :/

Kos deg i kveld da! :)

*klem*

Annonse

Kjære deg.

Du må for det første ikke unnskylde at du sliter. Det du går gjennom nå er rett og slett slitsomt. Jeg synes du skal lytte til kroppen din og ta det mer med ro, gjerne sykmelde deg et par uker, kanskje er kvalmen bedre og du orker mer. Jeg synes også du skal si det på jobben at du er gravid slik at de kan ta hensyn til deg, kanskje gi deg andre arb.oppgaver.

Ønsker deg god bedring og lykke til. Får du slappet av får du tid til å tenke mer på den lykkelige delen av svangerskapet.

Stooor klem

hei..takk alle jenter for forståelse..

hatt en fii kveld, kasta opp middagen..men kom seg etter en lang spsertur ut. ringte veilederen min, fortelte alt som d var. hun sa kjære deg,..du gjør d så fantastisk bra i praksis, hver hjemme og hvil deg..ikke slit deg mer ut enn nødvendig..så skal holde sengen i mrgn også. d blir godt siden samboeren skal være borte hele helga, og jobbe..jeg må være hjemme med lille gutt på 2..vi skal nok klare å bake pepperkaker og kose oss vi da, om jeg bar får litt mer energi og kvalmen forsvinner. men nok engagn takk til dere alle.dere er så snille og søte, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere..:)

klem fra meg og magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...