Gå til innhold

Når slutte å koke flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt nærmer seg 3 mnd, og jeg ser frem til den dagen vi bare kkan vaske flaskene i oppvaksmaskinen, og ikke koke de lengre.. har kjøpt sterilisator, men synes uansett det er litt pes.. når sluttet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trygt putte flaskene i oppvaskmaskinen. Det gjør jeg... Min er 4,5 mnd nå, men sluttet å koke rundt 3 mnd alder, litt før tror jeg tilogmed :)

Skrevet

vi koker ikke, tar de i oppvaskmaskinen. Og det har vi gjort siden hun ble født:)

Skrevet

Hei,

Tar dere smokkene i oppvaskmaskinen også. Prøvde det en gang, men de ble alle grå. Jeg koker flaskene i microen, så det er ikke så mye pes. Det som er jobben er å vaske dem, siden vi ikke fyller opp en maskin hver dag, så ender jeg med å vaske flaskene for hånd.Kanskje jeg burde kjøpe en haug med flasker, så jeg ikke behøver å vaske hver dag?? Det var kanskje lurt ;-)

Skrevet

Me kokar flaskene enno, og guten vår er 6 mnd. Veit ikkje om det er nødvendig. Men me har ikkje oppvaskmaskin og eg føler ikkja at dei vert skikklig reine når me vaskar dei for hand. Det har no vorte til ein vane, men som sagt er det ikkje sikkert det er nødvendig å koka dei så lenge.

Skrevet

Ikke vask smokker i oppvaskmaskinen. Det er så innmari fort gjort å vaske dem for hånd, og det sliter helt minimalt på dem. I oppvaskmaskinen blir de veeeeldig fort slitt, og jeg vet at det sto en sterk advarsel mot oppvaskmaskin på emballasjen til de smokkene vi brukte. Vi bruker fremdeles ei og anna flaske, det er melk på flaske til frokost og kvelds, og vi har fremdeles ikke hatt noe som helst behov for å bytte smokker. Selvfølgelig har vi skiftet fra smokk med lite hull til smokk med stort hull, men etter at vi kom over på smokk med stort hull, så har det ikke vært behov for å skifte ut smokker pga. slitasje. Æren for det tillegger jeg håndvasken. Inntill barnet var 8-10 mndr., så kokte vi smokkene av og til, men etter 6 mndr. alder så har vi ikke kokt smokker systematisk.

Flaskene sluttet vi å koke da barnet var 3 mndr. De ble, og blir fremdeles vasket i oppvaskmaskin.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg prøvde for noen dager siden å vaske flaskene i maskinen, men ble ikke fornøyd, så jeg koker enda :) Syns det er helt greit, selv om jeg blir litt lei noen ganger :/

Føler det er tryggest sånn... Teodor blir 6 mnd snart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...