Gå til innhold

Når kan vi begynne med vanlig melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 10,5 mnd. Husker fra sist at de sa 1 år, men vet at flere ting har endret seg den siste tiden. Gjelder ett år ennå, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er ett år enda. Men vi begynte ved 11 mnd da lillegutt plutselig ikke ville ha pupp lengre.

Skrevet

Og de skal ha H-Melk.

Ifølge barnelegen vår, er det det de skal ha nå for tiden...

Skrevet

Jeg har både lest og fått beskjed av helsesøster at det ikke er det fettet i H-melken man er ute etter å gi barna, og at kalk-mengden er den samme i alle tre typene, og at vi derfor kan gi skummet melk.

Skrevet

merkelig...

Vii fikk beskjed om å gi lett melk, skummet melk eller ekstra lett melk.

Altså ikke H- melk.

Skrevet

Spurte hs om hun skulle ha h-melk.

Neida det trengte hun ikke, så her går det på lettmelk.

Skrevet

Da strides nok de lærde, for det var folk inne på skravle for noen mnd siden som har fått høre H-Melk fra sine helsesøstre.

Gutten min har godt av det ekstra fettet, så her får han H-melk.

Skrevet

Fikk beskjed fra hs å gi den melken vi drakk, fra 1 års alder. Derfor får snuppa ekstra lett melk.

Skrevet

12 mnd, H- melk om barnet er tynt, lettmelk om barnet er normalt.

Skrevet

Trodde det var mettet fett i H-melk, og derfor ikke anbefalt. Jeg har blitt anbefalt Lett, Ekstra Lett eller Skummet.

Skrevet

Jeg fikk også høre av hs at barna ikke skal ha fettet som er i h-melk...

Skrevet

Jeg tror helsesøster baserer sin anbefaling på hvert enkelt barns vekt. De som ligger nederst på vektskjemaet blir anbefalt H-melk, de som ligger øverst blir anbefalt skummet.

Skrevet

Sønnen min ligger litt langt nede på vektskjemaet, men hs sa likevel at det ikke var fettet i h-melk han skulle ha...

Skrevet

Tuppa mi er ikke så veldig stor.... 1 år og 8,8 kg..

Men skulle ikke ha h.melk

Skrevet

Her sa helsesøster vanleg kumelk frå ca 12 mnd, men at ein kan begynne med melk i maten + som yoghurt ved ca 10 mnd.

Fekk og klar beskjed om at det var veldig få menneske som treng det feittet som er i h-melk. Lett eller ekstra lett burde småen få sa ho, men det avr ikkje noko stort problem å gje han skumma heller, viss dte var det vi hadde i hus.

Innbiller meg at det er bedre å gje småen lettmelk og heller ha litt olje i maten enn å gje han h-melk.

Skrevet

Vi er nok mer på "ja, takk, begge deler"-nivå. D.v.s. H-melk, olje i maten, smør på skiva, rett og slett mest mulig kalorier i all mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...