Georgie Skrevet 30. november 2006 #1 Del Skrevet 30. november 2006 Har bare et spørsmål... Jeg er tysk og gutten min skal ha tysk navn. Han skal hete Jannes. Hva synes dere om navnet????? Rart? Spesiell? Vil folk ha problemer med å uttale navn? Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trestan Skrevet 30. november 2006 #2 Del Skrevet 30. november 2006 En del vil kanskje forveksle det med Johannes. Ellers er det jo slik at du med dette navnevalget tangerer Janne-fenomenet (i Norge er Janne et jentenavn, i Sverige er det et guttenavn). Er det trykk på første stavelse? J_ann_es? Med hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #3 Del Skrevet 30. november 2006 Det er jo helt klart et navn som er utradisjonellt i norge, men det er jo kjempe fint at ikke alle heter det samme! Jeg har selv tenkt på en del litt anderledes navn, men jeg leste et sted at vi må tenke på at barnet skal leve med navnet resten av livet. Og barnet er jo bare "barn" i 20 av de årene, mens det er "voksent" i 60. Jeg synes du skal gå for det du synes! Det er helt klart at det er stor forskjell på tyske og norske navn, men hvor kjedelig hadde det ikke hvert om alle het det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Georgie Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 2. desember 2006 Takk for svarene...... :-) Fint å høre hva dere tenker om det! Trykket er forresten: Jan-nes Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hege3 Skrevet 2. desember 2006 #5 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg synes også det er flottest med navn som ikke alle andre har, eller som blir lite brukt i dag. Hva med bindestrek imellom navnet du liker, Jan-Nes? Men da blir det kanskje ikke tysk lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #6 Del Skrevet 12. desember 2006 ligner litt på jentenavnet janne :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå