Gå til innhold

April: Gulping.....


Birna og Thorny Sara

Anbefalte innlegg

Ja eg lurer på en ting. Kor mye gulper barna deres nå ???

Jenta mi ville ikke amme mer etter at ho fyllte 5mnd så nå er det flaske og mat 4 ganger for dagen. Men ho gulper fortsatt kjempemasse, her er det klesskift minimum 4 ganger for dagen og ho er veldig urolig når ho skal legge seg uansett om det er på dagtid eller kveldstid. Har snakka med helsesøstra men ho berre sa at ho legger jo på seg så da er dette ikke noe å uroe seg for. Men ho eter jo ca 8 dl med mat over dagen og drikker rundt 5-6 flasker (230ml hvar) over døgnet og la på seg 300g sist måned.

Er dette normalt????

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er veeldi normalt det ja! min gutt drikker bare 150-200 ml av flaske hver gang, så hun spiser ihvertfall godt!

jeg vet ikke om du gir malt i melka, men etter jeg slutta med det gikk gulpinga betrakelig ned,og da jeg skifta fra nan til collett så var det helt ferdig.. han var vel 6mnd da jeg fant ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at barna gulper er fordi at de har spist for mye.. altså det er overskuddsmelken som kommer opp igjen. Løsningen kan jo være å redusere melkemengden og heller gi litt oftere. Datteren min får 120 ml hvert måltid og gulper sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...