Serial mom Skrevet 30. november 2006 #1 Del Skrevet 30. november 2006 Starter på ny tråd,den andre var blitt så lang! Har hatt litt pause herfra,blir lei av og til(har vært her så lenge nå) Åssen går det? Ikke sett noe til slemme-tanta? Klar til å teste til helga??? Er superspent på deg nå,tenk så gøy om det har klaffa på første forsøk!!!!! Måtte ta en test idag,bare sånn for å sjekke at den fortsatt er positiv,he-he! Kvalmen har visst tatt en pause,så da blir man jo litt mistenksom,men er vel bare UL som kan gi et sikkert svar på at alt er ok,og det er enda leeenge til!(vil ikke ta tidlig UL,blir bare stressa av det!) Fysioterapeuten sjøl har fått begynnende betennelse i skuldra(hatt det flere ganger,det kommer og går,men blir ikke så ille når jeg tar forhåndsregler!),godt jobba,hæh? Skal liksom lære folk rett arbeidsstilling og sånn,du skulle sett meg her i sofaen med laptopen, med rygg,skuldre og albuer i helt feil stilling! Ja ja,er jo bare menneske jeg også! skal iallfall begrense lengden på innlegga mine her inne,så det går fort over! Alt bra oppe i barteby? sett no til vintern,eller? Har null julestemning,kjempetrist med asfalt og regn og plussgrader nå når adventa kommer:-( *surke surke* KLEM :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 30. november 2006 #2 Del Skrevet 30. november 2006 JA - har merka at det gikk skikkelig treigt å skrive på det forrige inlegget. Så det var vel på tide med nytt. Nope, ingen tegn til slemme-tanta ennå. Har jevnlig menssmerter, men i følge ukr 5 under uke for uke, så er visst det normalt selv for gravide, så jeg vet ikke. Så lenge trusa er tørr, er det håp (et bli-gravid motto). Det blir test på lørdag ja. Har klart å vente såpass lenge, så får jeg kalre to siste dagene her også. Men nå er CBen i hus og jeg har smuglest bruksanvisningen. Står ikke noe i den om at en ikke må ha vært på do siste 4 timer sånn som med el-test, vet du noe om det? Hadde vært skikkelig tøft hvis det hadde klaffa allerede, ja! Alle veninnene mine som har fått barn har fått det til på første og andre forsøk, så jeg føler et visst press, hehe Hehe, klart du fremdeles er gravid, vennen! Men skjønner deg godt, en kan lett bli veldig urolig når en leser en del andre innlegg her. Men så tekner jeg at alle de som ikke har noen plager eller bekymringer legger jo sjelden inn innlegg om det. Det er mest de triste og skumle tingene som får fokus her. Nix prix snør og kulde her heller. Byen er trist og grå om vinteren uten snø. Så på Midt Nytt i går og nyhetsmannen avslutta sånn: "i denne sendinga har vi ikke værvarsel, men såpass kan jeg si: det blir ikke snø den nærmeste framtia i alle fall! Ha en fin kveld" hehe. Uff, du må passe på ryggen din ja. Har også hatt ergonomilære, så jeg vet hva det går i, men sitter som en saccosekk. Kjenner det er godt at det abre er 30 min til arbeidsdagen er over, ja. Da skal jeg hjem og fylle julekalenderen. I morgen er det min tur til å åpne luke, er veldig spent på hva han har funnet på til meg Take care - eller hva det nå er fjortisene sier! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7294821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 30. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 30. november 2006 Er visst ingen i landet som skal få snø,ser det ut til:-( *snufs* Høres veldig lovende ut dissa symptomene dine,håper du får et blått kryss på lørdag!!!!!!! Det er greiest å teste med morgenurin,den er mest konsentrert. EL-tester skal man helst ta på ettermiddagen,for ellers kan de bli positive litt for tidlig,så det er altså helt motsatt med GT- og EL-test. Er du sistemann ut igjengen til å bli mamma,sånn at "alle" maser? Har ikke spes. mange nære venner,så har ikke det presset,men folk som en ikke kjenner så godt kan være litt mer tankeløse når de spør,så sånnsett vet jeg ikke hva som er verst! :-) Får bare se om magen begynner å få kul på seg snart,foreløpig kan jeg ikke se eller kjenne noenting,det er akkurat som før. Og har jeg vokst rundt midjen,så er det iallfall for langt opp til at det er en baby,er vel heller sjokkiskaka som ligger der,ha-ha! Passer heldigvis enda buksene fra i sommer,så so far so good! Ryggen min er helt ok,har litt låsninger fra tid til annen,pga at jeg er overbevegelig der,og trener jeg ikke styrke blir det ikke no stas. Men har vært en runde i høst hos kiropraktor,så ryggen er fin fin! :-) (anbefaler kiropraktor,det er dødsdeilig!) Så heldig du er som får pakke,hørtes koselig ut det der! Vi hadde vel bare kjøpt godterier,så vi kan ikke ha sånt! Har en sånn 10-kroners sjokoade-kalender da,vi får sloss om den! Vanligvis er det vovvene mine som får overraskelsen i kalendern,men de er jo nordpå! Ja,vi tar fjortis-metoden,med koz og klemz å sånn,hi-hi! :-)) God tur hjem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7294970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 30. november 2006 #4 Del Skrevet 30. november 2006 bare kjappt innom før jeg går her nå. Ble sittend epå sushi- tråden på skravlesiden. Det startet med en tråd om "en helt vanlgi dag på BIM" som har utarta seg til en god sushitråd. Måtte bare være medå rølpe litt. Hehe, det er ikke så verst å ha jokoladekake i magen heller da. Kommer på andreplass etter baby i magen. Kake er sinnsykt godt, egentlig bedre enn godis. Neida, er ikke sistemann, det er vel fifty-fifty. Dessuten er jeg den med lengst utdannelse og mest karrieremas-jobb, så det er ikek noe mas fra venner. Verre med mamma. Hun gifta seg da ho var 19, og jeg ble født året etter. Da hun var på min alder hadde hun tre små barn! Men nå blir det forhåpentligvis noe snart da, så Klemz, klamz og mere til! God kveld i stua! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7295316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 1. desember 2006 Kan jeg få syte og klage? Har vondt i skuldra mi:-(((( *snufs* Dumme betennelse,dkulle ikke vært lov a fagfolk fikk sånt,da skal man være immu, jo!!!!!! Blæh! Har tenkt å få ræva i gir idag,og iallfall kjøpe èn julegave! Har kjøpt til søstra mi i Las Vegas,masse stæsj på Victoria's secret,så slipper iallfall å tenke på det! Hun er 19,så det er egentlig lettest å kjøpe til henne,kjøper bare det jeg selv har lyst på,da blir det alltid bra,for vi har ganske lik smak:-) Ha-ha,synes ikke jeg ser henne som gift med barn akkurat nå,appropo din mamma,hi-hi! Det er den store kanelbolle-bake dagen idag,nam nam! Laga det ute på atlanteren på vei hjem også,og da er det extra godt! Har du spennende planer for helga? Har ikke fått med meg om det skjer noe,men er litt sånn glad i div. messer og sånn,tusle rundt å kikke og prøve masse saker! for et par helger siden var vi på hundelivmessa,var jo SÅ mange søte hunder der! Gleder meg til å komme hjem til mine krabater,savner hundekos nå! Var nygravid sist jeg var hjemme,og da var lille sviskertryne ekstra klengete,tror nok de merker det på lukta eller noe!:-) Fant du nå fint å putte i julekalendern,forresten? KLEMMER Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7304754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 1. desember 2006 #6 Del Skrevet 1. desember 2006 Daaakar - vond i skuldra! Godt at det er helg med Bim-pause nå da. Eller så så jeg reklame for en lekker (not) sak på TV-shop forrige helg: tabel mate! Et fantastisk bord i hvit plast som du abre drar inntil deg på sofaen som du akn spise på, legge fjernkontorllen på (giid) og ha laptoppen på. Noe å ønske seg til jul? Ang bollebaking - leste setningen din sånn: "Det er den store kanelbolle-bake dagen idag,nam nam! Laga det ute på ALTANEN på vei hjem også,og da er det extra godt!" Skjønte ikkeno - lager du boller på altanen, liksom? Snakk om åpen kjøkkenløsning, hihi. Men med Atlantern så blir det litt mer forståelig Jeg har også lyst på bolle... Bolle i ovnen Hmm, skal bli godt med helg nå. Har sovet urolig denne uka, lurer på om jeg faktisk må tisse oftere enn vanlig nå, i alle fall om nettene. er mye våken. Driver også å drømmer at tr kommer, og da må jeg i alle fall ut å sjekke. Tenkte at jeg gelder meg til å finne ut av det i morgen, men så kom jeg på at da kommer jeg *i allefall* til å ligge urolig å være redd for å begynne å blø.Det begynner å gå opp for meg at dette her er intet annet enn et prosjekt om livslange bekymringer. Ellers er mine spennende planer å ta julevasken i morgen. Og det trenge. Fant støv i dusjen i dag tidlig, så det sier vel sitt (selv om vi dusjer ofte, asså!) Har ei søster på 21, men vi er veldig ulike. Tror dessuten hun bare bruker sloggi, så jeg vet ikke om jeg vil at hun skal shoppe undertøy til meg heller Men i år blir det lett å finne på gave til henne og mannen (gifta seg i høst), for de har kjøpt hus og har ikke råd til å kjøpe noen ting å ha i det, så det blir vel et gavekort på ikea eller noe. Verre med brodern på 22 som jobber i Nordsjøen og tjener gress! Har alt... Forresten - kjøpte gave til mamma og pappa på nett i går. Ei geit! På www.gaversomforandrerverden.no. Jeg er litt sånn for slike gaver, jeg. De har jo absolutt alt + litt til, så da er det bedre at en familie i Sudan eller noe får seg ei geit. Dessuten er det tøffere å fortelle venner at de fikk ei geit enn "naaai, fikk nå et par ullsokker og konfekt i år også, da..." Jupp, har kalrt å fylle kalenderen nå. Fikk åpne min første luke i dag. Det var ikke plass til tingen, så han hadde laga rebus. "yndig og fin som en hvit jul". ANER ikke hva det kan bety, så jeg har ikke klart å finne gaven min ennå. Har sjekka sukker, mel og melis (ligner litt på snø?) og må sjekke ved skiene mine når jeg kommer hjem. Kan ikke komme på noe jeg har hjemme som minner om en hvit jul... Søkks! Forslag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7305092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 1. desember 2006 Får få meg et sånt fantastisk brett,ha-ha! Står nå oppført på 1.plass på ønskelista! *knis* Vi lager alltid bolle ute på altanen,vi,steker de på grillen og sånn,ekstra god smak fra marinaden fra forrige grillmiddag,ha-ha! Ja,man uroer seg en hel del,blir ikke bedre når en sitter der med positiv test heller! Er mer avslappa nå,ikke fordi jeg tror at alt er så bra,men er ikke noe jeg kan gjøre med det uansett,så man må bare lære seg å blokke ut de dumme tankene! Mister man,så mister man,legene kan ikke gjøre stort heller.... Det skumle er MA,da merker man jo ikke at noe er galt,kan ha alle symptomer flere uker etter spiren er død,fordi kroppen fortsatt produserer hcg. Huff! Ja ja,merker vel om magen vokser de kommende ukene etter jul. Hittils kan jeg ikke se eller kjenne noen antydning til noen kul der,men er jo bare førstegangs,så da tar det lengre tid. Men blir jo bekymra når man leser om andre som kjenner det er noe der,og er like langt på vei! Masse støv i dusjen her også,du! Blir ekstra støv og sånn på bade,pga ventilasjonen og sånn. Ikke så flink å vaske heller,skal inrømme det! Skulle vært rik med tjenere som kunne ta seg av sånt! Har du kjøpt ei GEIT?? Ha-ha,det var jo supersmart! Skal sjekke ut den linken:-) Tror du de har orangutangbabyer også,skulle så gjerne hatt en! "yndig og fin som en hvit jul..." Eh!? Noe som er yndig er jo litt uskyldig da,hva kan det være?! Bomull? Har du en hvit kjole? blæ,smarte menn e'kke no stas,ha-ha! Åpna sjokkiskalendern istad,blæh,sånn sjokolade er ikke no godt! Vil ha vanlig melkesjokolade,ikke sånn jukse-ting som det der! *skuffa* Blir definitivt en melkesjokolade i byen idag! Har lyst på soft-is også,har drømt om det i ukesvis,fordi jeg så en reklameplakat der en mann spiste is.... Lurer på når sånn skikkelig gravid-dilla kommer,om den kommer! Håper jeg blir fysen på noe sunt iallfall! Nå for tida får jeg ikke nok av frukt og bær-juicer,sånne ferske. Og frukt da,kiwi,mango,klementiner,ananas og sånn. Typisk at det er vinter,skulle så gjerne hatt ferske blåbær,moreller,plommer og bringebær og sånn,nam nam! Får nøye meg med frosne... Mannen min har fått kinobilletter til James Bond på tirsdag,så da blir det film og popkorn, jippi! Har du sett den,forresten? Får begynne å kle på meg og komme meg hele den lange veien ned til byen(600 meter eller noe,he-he),er bare så innmari treg til å komme igang for tida! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7305934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 1. desember 2006 #8 Del Skrevet 1. desember 2006 Hehe, startvansker er vanlig om vinteren. Nei, har ikke sett James Bond, men begynner å få lyst. Alle sier jo at den er så bra, så. Digger James, men helst de gamle med Sean Kjekkas i. Til nød Roger Moore, de andre er bare wannabes. Fikk sutra meg itl nytt kalenderhint: Det henger ikke på greip. Hva er dette for noe? Han er veldig tallsmart/nerdesmart, men trodde ikke at han var så flink på rebuser. Jeje, skulte talenter. Men med ditt hint kom jeg jo på brudekjolen min da. Og den henger ikke på greip, men på en henger. Nesten så jeg må hjem NÅ for å sjekke, hehe. Tenk om det er kinobiletter til James Bond, tihi? De hadde ikke orangutangbabyer, men kyllinger. De er søte de og. Men høns er ikke noe tøft. De hadde grønsakshage og, men det har mamma fra før Jaaaaa, frukt og bær er bare SÅ godt! Har kjøpt meg frosne bringebær og har blåbær fra en tur i marka i høst. lar de tine litt og har i yoghurt, mmmm så godt! Når jeg har født ønsker jeg meg ikke blomster, men et fruktfat, hehe. Skal forresten prøve å grille boller en gang. Men her jeg bor har vi ikke lov til å grille på altanen Sikkert fordi alle andre naboer blir så misunnelige! jeee - bare to timer igjen nå, så er det hehehelg! God bytur og god helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7307086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 1. desember 2006 Er ikke sånn voldsomt Bond-fan,egentlig,men liker å gå på kino,så jeg er lykkelig læll:-) Brudekjolen er kanskje ikke så dumt tenkt,nei,du får sjekke der når du kommer inn døra! du er vel forresten på vei hjem allerede,ser klokka er over tre nå. Kom akkurat inn sjøl,og fikk spist,så ringer gubben å sier han er ferdigjobba allerede,venta han ikke hjem før i seks-tida,og så skulle han handle middag sier han,og spør meg hva jeg vil ha. vil ikke ha noe jeg,mista matlysta på det meste,er bare pizza,kyllingwienerpølser og landgang som frister for tida,orker ikke tenke på mat! Blir ei kort mld dette,men skulle bare dytte den litt opp,så du finner den om du kommer deg på nett imårra etter testing! Husk å teste med morgenurin da,og ikke prøv å tisse på selve pinnen,det funker ikke,ender bare opp med å pisse på hele pinnen og hånda og alt,iallfall gjorde jeg det! Bruk kopp! Har faktisk frosne bringebæår i frysen jeg også,skal tasse bort å finne frem et par, jum-jum! i morgen skal vi på litt møbelforretninger å se på seng,sofa og sånn til huset,skal leie ut leiligheta her i byen møblert,så må ha alt nytt til oss selv. Får heldigvis en del av foreldrene våre i bryllupspresang,sånt er dyrt! Det er vanskelig å leke voksen..... Gruer meg litt til å flytte,kan ikke noe om gardiner og sånn pynting av hus, jeg! Må vel ønske meg servise,kjøkkenmaskiner,bilder og duker og sånn istedet for klær,mobil og sånne gøye ting:-((( Ja ja,får ønske deg ei super helg,vi snakkes vel kanskje ikke før på mandag,man bruker jo helga til litt mer fornuftige ting enn å bimme(les:se på tv,kino,pizza,shopping m.m,hi-hi!) Og lykke til med testen imårra,tvi-tvi,krysser alt jeg har her for deg,Tinden! Helgeklemmer :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7309385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 4. desember 2006 #10 Del Skrevet 4. desember 2006 åååå - nå kan vi flytte tråden vår over til 1. tri :D Dette er så sært! Har fremdeles testen i skuffa på badet, Blr aldri lei av å se på det krysset. Putta den forresten i kopp, ja, men skalv sånn at jeg var redd forå bomme, lell. Gikk heldigvis bra, hehe. Egentilg er ikke så mye forandret, hadde jo sterke fornemmelser for at det var noe der, men det var dægern så godt å se at det ikke bare var innbildning. Har merkelig nok klart å roe meg mer, men skvetter litt til hver gang det stikker i magen. Gubben er det "verre" med. Han er helt i hundre, kan nesten ikke vente med å fortelle til noen og kaller meg for mamma hele tiden. Hehe, veldig søt da. Vet ikke om jeg har fortalt det, emn det har tatt laaaang tid før han bel klar for barn. Jeg ville ha rett etter vi gifta oss for to år siden, mens han ville vente helt til nå. Så rart å se han så gira over noe han ikke var sikkelig klar for før etter sjansen vår var over for oktober. Jodda - brudekjolen var riktig! hadde ALDRI kommet på det uten hjelp fra deg! Flinke jenta! Fikk en sjokoladekalender - sånn at jeg kunne få åpne kalende hver dag. SÅ søt tanke! Hehe, ja voksen er litt kjedelig til tider. Har ei veninne som ønsker seg nisse-servise til jul, enda de har alt større utvalg enn Glassmagasinet når det gjelder sånne ting. Vi fikk heldigvis alt sånn obligatoriske voksengreier til bryllupet. Første bryllup i slektene våre siden foreldregrenerasjonen, så slekt ga jo gaver som om de skulle hatt betalt for det. Brukes sjelden, men litt kos å ha litt fine ting å dekke på med de få gangene i året vi har besøk. De gavene vi bruker mest er Kenwooden (en så stor kjøkkenmaskin - skikkelig god og veldig fornøyd med den når jeg baker) og polarsoveposen vi fikk av brødrene til mannen min. Synes det er litt gøy å handle møbler jeg da, go gleder meg til å utstyre barnerommet. Men det får vente til etter 1. tri tror jeg. Gardiner er skikkelig gørr, men skal nå klare å finne noen som passer til en baby. Rullegardin er bra Forresten, hvis du forteller at dere skal ha barn kan dere jo ønske dere (gavekort på) babyklær og mammaklær og sånt. Det er i alle fall klær! Uff, ja, jeg har også mista matlyst. Er ikke så velidg kvalm, men har ikke lyst på mat for tida. Middag er det som går greiest, mens kveldsmat er helt rævva. Men jeg er jo så sulten på kvelden! Vant med å spise etter trening om kveldne, men nå er matlysta på bånn. Eneste jag kan tenke meg å ha lyst på er pizza. Men jeg kan jo ikke leve på pizza i all evighet heller... I går spiste jeg ikke frokost før halv 12 (stod vel opp rundt 9) og E (mannen det, da) lurte på om han skulle ringe legen - pleier å spise frokost nesten før jeg står opp fordi jeg er så morgensulten. Ikke bra... Apropo legen, når ringer man legen og forteller at en er gravid? hehe, lurer på om E skal få ringe, sånn at han får fortalt det til noen Jeg er helt overveldet over alle som hadde gratulert meg på tråden min. Ble skikkelig rørt. Skjønner at folk som har vært her lenge får masse hilsner, men jeg er jo nesten helt ny! Utrolig hvor mange som orker å glede seg litt på andres vegne når de så sårt skulle ønske at det var en selv. BIM-jenter er fantastiske! Nei - får avslutte her, må tisse Legger også samme inlegg på 1. tri siden vi egentlig hører til der nå, begge to. Ha en fiiiiiiiiiin dag! mangdagsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7294127-tinden/#findComment-7334088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå