Gå til innhold

Var på ny sjekk på føden i dag..

Anbefalte innlegg

Siden det ikke ble noe fødsel etter strippingen tirsdag var jeg inne på ny sjekk i dag.. Nå har jeg nesten 4 cm åpning. Begynte med rier i bilen på vei til sykehuset i dag tidlig, og de er blitt sterkere siden tøyingen og strekkingen på livmoråpningen som ble gjort i dag.

Men nå er jeg så vant til å ha rier og at det ikke skjer noe mer, at jeg prøver etter beste evne å ignorere hele greia.. Derfor prøvde jeg meg med cafè og shoppingtur på vei hjem fra sykehuset. Interessant å kjøre bil med rier, forresten.. Det skulle sambo visst, hehe..

Jeg regnes jo ikke for å være på overtid før 12.12 og jeg er SUR for at de bare skal la meg seile min egen sjø til den tid.. Nå er barnet 4000 gr og har hodeomkrets på 35.2. Da kan han fort være rundt 4.5 kg i midten av desember.

Jeg sa til fødselslegen at det var ondskapsfullt å la meg gå til halveis i desember med et så stort barn som skal ut i sete... men han bare sa at "det er best for barnet at alt skjer så naturlig som mulig". Så nå er jeg så sur på dem at jeg ikke gidder å dra opp til dem...

Sitter og lurer på hva jeg skal gjøre med disse riene... det er 3-4 minutter mellom hver og de varer i underkant av ett minutt... Sambo er på jobb og har en halv times kjøretur hjem og vi har en halvtimes kjøretur til sykehuset (som jeg ikke gidder å føde på!). Jeg må snart finne ut om jeg skal gjøre noe med dette eller ikke.. Har to barn som skal hentes på skolen om en times tid også.. Men siden jeg ble sendt hjem med 4 cm åpning og med rier, så kan da ting umulig haste, tenker jeg...

Fortsetter under...

3-4 min mellom hver rie??? Jeg trur jeg ville ha kontakta føden jeg slik at du slipper å føde hjemme... Skjønner at du er sur, m jeg vet hva jeg hadde gjort ihvertfall... Lykke til ihvertfall!!

Klemmer =)

Wow- jeg tror aldri jeg har møtt en person som er så kald og rolig som deg!!!!! (eller- jeg har jo ikke møtt deg heller da ;))

Men unnskyld en uerfaren 1.gangs- men er ikke du litt i fødsel nå???? Rier med 3-4 min mellomrom og 4 cm åpning- høres nå veødig ut som en fødsel spør du meg da.... ;)

Lykke til så masse vennen- er sikker på at det kommer til å gå så bra!!

Men det sykehuset- sorry, men hva er det m folka der a??? skal aldri flytte til vestlandet jeg, pga risk for å føde der ;)

Ring dette supre sykehuset ditt da, og hør hva dem sier- om du skal komme inn igjen???

Lykke til, hold oss oppdatert da, hvis du rekker ;)

Klem

Dette høres ikke godt ut, Mensana! Jeg skal føde på samme sykehus som deg og jeg må si at jeg gruer meg litt selv om jeg ikke har baby i seteleie.

Jordmor ble litt oppgitt etter at jeg hadde vært på ul og fått vektestimert babyen. Hadde selv en komplisert fødsel forrige gang i Kr.sand. Og da jeg kom hadde ikke legen lest journalen min. Jordmor mente at de burde ha gått gjennom den med meg (selv om hun har gjort det selv) for så å snakke om min fødsel og hvordan de evt. skal ivareta meg. Men neida..

Håper du slipper å gå så veldig lenge på overtid med rier..

Lykke til!

Synes det er merkelig at de ikke vil ha deg til observasjon jeg da... 4 cm åpning og rier hvert 3-4 minutt? Er det ikke fra 4 cm at de regner fødselen som i gang da? Skjønner godt du blir oppgitt og forbanna på den oppfølgingen du har fått... Skulle ikke vært mulig! Herregud, folk blir jo satt i gang ofte da, kan vel ikke være no anderledes å sette i gang deg enn andre?

Håper du slipper å vente så lenge på denne bebisen... Ønsker deg en fin avslutning på alt dette og at du får en fødsel du kan tenke tilbake på med lettelse... Stooooor klem sendes!

Og forresten, jeg hadde ikke hatt nerver til å farte rundt med rier, hadde lagt meg inn på sykehuset selv jeg da trur jeg... Men nå er jo du ei tøff ei også da! :o)

Annonse

Du er jammen tøff Menansa! Jeg synes også det er rart at de sendte deg hjem.

Jeg ville nok ha dratt tilbake ja. Du må ikke risikere hjemmefødsel når ungen ligger i sete i tillegg.

Ønsker deg i masse lykke til!!! Nå skjer det i hvert fall snart :)

Unnskyld meg, Mensana, men jeg må bare smile litt av deg og da.. tror enhver annen her inne hadde fått helt hetta og vært på sykehuset med de riene for lenge siden... Jeg blir skikkelig provosert på dine vegne og er sjokkert over at det skal være så store forskjeller på praksisen til hva slags sykehus man havner på... "Det er best at det skjer så naturlig som mulig!!!!!"..... Jævlig lett for legen å si som ikke skal gå igjennom en fødsel....

Nei, jeg skal krysse fingre og tær for at ungen kommer ut lett som bare det så fort som mulig :)

Da har jeg ringt føden... jeg har for vondt til å la være (tror jeg i hvertfall). Nå har jeg akkurat hengt opp julekalenderen til guttene og puttet alle pakkene oppi, slik at den er klar.. - og ordnet med henting av guttene på skolen.

Sambo er på vei hjem.. uff, jeg er så fiendtlig innstilt til sykehuset. Jeg er litt antisykehus... Jeg kommer vel hjem igjen, tenker jeg... for jeg har liksom ikke troen på at riene kommer til å vare. Hvorfor skulle de vare i dag når de har sluttet de andre dagene, liksom...?

AU! - hvordan skal jeg klare å sitte i bilen slik som dette...? - og så midt i rushen da!

Synes dere jeg skal ta med bagen..? Ha den i bilen sånn i tilfelle, liksom...? Kanskje jeg bør gjøre den klar..

Klem så lenge...

*smiler*

Ta med eg baggen du, og gjør den klar nå mens du venter på typen :-)

Tror nok ikke du kommer hjem jeg da- får nok høre fødselshistorien din sanrt tror jeg :-D

Stor klem til deg!!!

Herregud for ei tøff dame du er , mensana . . . . Sitter hjemme med 3-4 min mellom hver..... Andre hadde fått panikk!!

Jeg håper så inderlig dette går greit når du først bestemmer deg for å reise inn igjen... Tenk nå er du 3 barnsmor om ikke lenge...

Jeg sier LYKKE TIL, for tror ikke det er lenge før det skjer!!!!!!!!!

Jeg tar av meg hatten for deg, (navne) søster!!!!!!

Stor klem fra

Annonse

Du er tøffeste jenta jeg vet om akkurat nå iallefall mensana !!

Synes helse personalet rundt deg opptrer nærmest uansvarlig men....

Håper fødselen snart setter i gang da - så du slipper gå lenge slik !!

(jeg står og skriver nå, har så sinnsyke hugg nede i bekkenet,. blir helt lamslått av dette når det starter....men MÅ jo inn og se hvordan det går med der alle sammen :.-))

Kan bare ønske deg lykke til jeg! Må innrømme at jeg har liten tro på at de riene dine stopper opp... Du er kjempetøff, dette går godt skal du se. Tror ikke det er så mange av oss her inne som hadde hengt opp julekalendergaver med rier med så tette mellomrom, og med åpning på 4 cm...

Nok en gang: Masse lykke til!

Kjære Mensana vennen!!! Kanskje du er på vei til møkkasykehuset nå..... Håper du får koslige og snille jordmødre / leger som tar vare på deg! :-)

Du er kjempe tøff og jeg skjønner godt at du ikke har lyst til å reise opp til dem. Men det er jo litt dumt med hjemmefødsel når du ikke heter Mette Marit eller Prinsesse Martha. Forresten, hadde du vært en av de hadde du jo fått ks......

Husk av alle vi her inne tenker på deg og krysser det vi har for at du skal få en flott fødselsopplevelse!!

Snart får du treffe gutten din!

*snufs* jeg er litt sentimental om dagen!! -og husk, selv om du har en flott og trygg bil så er det greit at føreren er sånn nogenlunde når hun kjører...... ;-)

Stor klem!!

Masse fødestøv til deg vennen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ja du e ei skikkeli tøff dama!!! Kem hadde vært sååå roli i den der situasjon??? Ikkje æ...;)

Masse lykke tell på sykehuset, nu trur æ gutten din kommer ut....Og det kommer tell å gå kjempebra!!! Bruke å gjøre det når man har bekymra sæ masse førr nåkka......

Stor klem!!!!

Ja du er skikkelig tøff. Håper fødselen er i gang og at det går greit selv om det blir setefødsel.

Ønsker deg ihvertfall lykke lykke til. Håper virkelig du blir mottatt av en kjempegrei jordmor, det fortjener du ihvertfall etter alt det idiotiske helsepersjonellet du har møtt på ditt sykehus!

Jeg krysser fingrene mine for deg her:)

Å milde måne Mensana!!!!

Skjønner godt at du er forbanna på leger og helsepersonell på det sykehuset... Men du føder jo!!!!!

Er vel midt i fødsel du nå, eller kanskje ferdig:))

Håper du får en flott opplevelse å se tilbake på....

Masse lykke til:))))

huff, vennen!

jeg håper virkelig babyen din er kommet ut nå!!

tenker masse på deg!

drømte faktisk at du fødte i natt!! det var sprøtt å lese om deg her inne nå.. etter DEN drømmen!!

si ifra på msn når du er kommet hjem igjen fra møkkasykehuset, da!! så jeg får gratulert deg personlig!!

stooor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...