Gå til innhold

Kvier meg for å gå til lege...

Anbefalte innlegg

Jeg føler veldig at jeg trenger litt sykemelding. Plages med masse kvalme, er trøtt og uopplagt. I tillegg til full jobb har jeg et barn på snart to år hjemme.

Har problemer med å komme meg gjennom dagen.

Sist jeg var gravid, og trengte sykemelding (da ganske mye lengere ut i svangerskapet) nektet legen min meg dette. Hun sa ting ikke skyldtes svangerskapet, men at jeg var for tung og burde slanke meg.

Ble utrolig såret. Har ellers i det daglige ikke problemer med at jeg veier noen kilo for mye.

Har enda den samme legen, da jeg ikke vet helt hvilken lege jeg skal bytte til.

Gruer meg til å gå til henne. Har enda ikke vært til første kontrol...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7293910-kvier-meg-for-%C3%A5-g%C3%A5-til-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Ikke kjekt å ha en lege man ikke føler seg komfortabel med, man skal tross alt gå der gjennom svangerskapet... Hva med jordmor? Det er ganske lett å få byttet fastlege og.

Men må si en ting.... Dersom du er overvektig er det faktisk legen sin jobb å påpeke det, akkurat som om du skulle være for tynn... Ikke bra for barnet du bærer noen av delene. Men å si at det alene var grunn til at du var sliten var vel å ta litt hardt i... Ble selv sykemeldt 50% i forrige svangerskap pga at jeg var så sliten. Jeg var kanon trøtt, men slettes ikke overvektig så her har nok legen din et litt merkeligsyn på graviditet..

Uansett; LYKKE TIL :) håper du finner en lege du trives med! :)

Altså.. denne legen synes jeg er blodig urettferdig. Tykk som tynn er det en slitsom periode dette. Og hun kan vel umulig mene du skal slanke deg mens du er gravid??? Jeg synes heller du skal ta ekstra hensyn siden du er overvektig, det trenger du! Jeg ville sagt ifra til henne jeg, eller byttet lege!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...