Gå til innhold

KS på Bærum Sykehus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde et ks på Bærum for 1 år siden, det var et akutt ks, så ingenting var jo planlagt, men det gikk fint! Er nå snart 6 mnd på vei med nr 2, og ønsker et nytt ks (samme sted) for å unngå det som gikk galt sist.

Har hørt at det er vanskelig å bli hørt der, har du noen erfaring?

De har ingen barneavd., men dersom alt er planlagt ville jeg ikke bekymre meg, det er ikke langt til Ullevål dersom det skulle være noe, i tillegg kommer det barnelege til sykehuset for å sjekke de små.

Hei igjen

Jeg har "bare" vært på samtale med jordmor foreløpig. Skal tilbake for den endelige samtale med legen som tar den endelige avgjørelsen.

Før jordmorsamtalen hadde jeg skrevet et brev som forklarte hvordan jeg følte det, og det var godt å ha når tårene presser på og det ikke var godt å få frem et eneste ord. Vi hadde imidertid en god samtale etterhvert, og jeg følte at jordmoren hørte på og respekterte meg. Jeg følte ikke at jeg måtte "ut i krigen", for å si det sånn. Og hun sa at jeg ville få innvilget ks hvis det var det jeg ønsket.

En kjempefin samtale som lot meg få fred i min videre prosess. Synes det er en kjempevanskelig "avgjørelse". Man har jo et stort ansvar og et sterkt ønske om å gi knøttet en så god start på livet som mulig.

Dette ble visst et langt svar på spørsmålet ditt, men jeg føler altså at jeg ble hørt på Bærum.

Takk for svar, kan du ikke gi et lite svar når du har snakket med lege på bærum? Jeg tente å få fastlegen min til å sette meg i kontakt med lege, ønsker ikke snakke med jordmor, ser ikke hensikten. jordmoren jeg går på kontroll hos jobber på Bærum også, så trenger egentlig ikke flere råd fra de.

Hei igjen

Nå har jeg hatt min samtale med lege på Bærum, og det gikk kjempefint. Jeg kan virkelig si at jeg har blitt møtt med respekt og at jeg har blitt hørt. Det må imidlertid sies at for meg er ks en nødløsning, og ikke en lett løsning. Jeg synes avgjørelsen er kjempevanskelig og synes det er et stort ansvar. Dette tror jeg at jordmor og lege har forstått, og har vært mer opptatt av å gi meg aksept, enn å gjøre meg enda mer engstelig.

Lykke til med din avgjørelse og videre dialog med sykehuset!

Jeg hadde hasteKS på bærum i 2004 og har søkt om planlagt sectio med nr to. Man skal ha god grunn til å få det, men som oftest tar de hensyn etter haste keisersnitt om du er redd. Det som er viktig er at du vet hva du ønsker - er du usikker på om KS er riktig for deg vil jeg anbefale å ha flere samtaler med dem. Er du sikker bør det komme frem i samtalen.

Det er ikke vanskelig å bil hørt på Bærum synes jeg, men de er restriktive med å gi KS...

Vær tydelig og om du er redd forklar godt hva du er redd for. Barnelege kommer fra Riksen når de trenger det:-)

Når har du termin?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...