Gå til innhold

Var på kontroll hos jordmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun visste ikke om barnet lå i seteleie eller ikke,så jeg blir sendt på UL. Noe jeg hadde litt lyst til fordi det er så lenge siden jeg har sett den lille,men nå ble jeg litt usikker allikevel for jeg har VIRKELIG ikke lyst på setefødsel.. Og dessuten var det så mange her som sa at man ikke så noe allikevel på UL så sent i svangerskapet. Men blir jo koselig å se han igjen. Kanskje få bekreftet enda en gang at det er en han :P Håper alt er i orden og at ungen har vært flink og snudd seg med hodet ned altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til kontroll hos lege imorra, og er veldig spent på hvordan min baby ligger.. Begynner bli stressa med det nå, så håper jeg også blir sendt til ul hvis han ikke klarer finne det ut. Bare frykter de synes det fortsatt er for tidlig..

Skrevet

Hehe, da får du UL likevel da!:) Så bra! Også får vi håpe at ønsket ditt om at den snur til hodeleie dagen etter også blir oppfylt!:) Når skal du på UL? Hvilken uke er du i igjen?

Skrevet

De jeg kjenner som har hatt setefødsel sier det ikke er noe å grue seg til.

Skrevet

Det blir om ca 2 uker... Håper han er snudd,hun visste ikke,så det kan jo hende han er det.

Setefødsel må jo ta lenger tid enn vanlig hodeleie fødsel,fordi først må man da presse ut kroppen som ligger dobbel,og så skuldrene og så hodet. På vanlige fødsler så er det jo sånn at når skuldrene er ute så er det bare plopp,så er resten ute på ett blunk... Det er sånn jeg vil ha det :P Plopp-ferdig....

Skrevet

Og er i uke 33+4. Så begynner jo forsåvidt å nærme seg

Skrevet

Plopp-også ferdig!:) En slik fødsel ønsker jeg meg også. Det går helt sikkert bra. Snur seg helt sikkert snart, ville vært rart om alle snudde seg samtidig i grunn!:) Skal ha UL en uke før meg du da!:)

Skrevet

Hun sa i alle fall at det ble om ca 2 uker :) så får vi se. Sambo får blitt med denne gangen da...

Skrevet

en jordmor som ikke kunne si hvilken vei ungen lå??? ka for en jordmor var d..

eg kjenner d tilogmed selv... hvis du kjenner d er veldig hardt (og kanskje ømt) et sted, når magen er myk, da er det hodet...

er i uke 36+1, og min sitter som hun har gjort siden uke 18.. eg har vært på ul hver 14 dag gjennom hele sv.skapet, på kvinneklinikken...

og neste uke skal eg inn å ta røngten av bekkenet, for å se om eg klarer setefødsel...

d var visst liten sannsynlighet at ho kom til å snu seg no.. :S

Men d skal nok gå så bra så:D

Lykke til, håper du får noe ut av svarene du får her:)

Skrevet

Jordmora er kjempeflink hu,men hu var usikker på om det var hodet eller rompa som lå ned,så derfor skal jeg på UL. Men jeg har ingen mulighet til å kjenne hvordan ungen ligger selv,jeg kjenner ikke en gang hva som er rygg og hva som er bein eller noe sånn... Så er sikkert ganske individuelt. Hadde det vært så enkelt å sjekke så hadde sikkert ikke UL vært noe man gjorde for å sjekke leie så sent i svangerskapet.Men så har jeg litt polstring fra før,så kan jo ha noe med saken å gjøre det og...

Magen min er hard og øm over det hele :P hehe... Jeg håper da den ligger med hodet ned,jeg tror ikke jeg klarer en setefødsel psykisk en gang :P

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan ungen ligger, om de klarer å kjenne det. Noen ganger ligger ungen inn mot ryggen til mora, lissom, og gjemmer seg litt bort. Ikke like lett å kjenne leie da...

Håper legen klarer å si hvordan min ligger imorra.. hvis ikke skal jeg be de ta ul der (de har ul på legesenteret)

Skrevet

Så praktisk med ul på legekontoret. Jeg må kjøre dit jeg skal føde jeg for å få UL,det er 3 kvarter unna. Og egentlig er det veldig ubehagelig å sitte,fordi da spenner han maximalt inn i ribbeina mine.

Skrevet

Nå pleier de ikke å bruke den på kontrollene da... men tenkte at hvis legen ikke kan kjenne hvordan ungen ligger, kan jeg jo spørre om ikke de kan sjekke, siden de først har ultralydapparat der....

Vil slappe mye mer av, hvis jeg vet. Begynner bli stressa for det med leie, jeg vil vite hvordan h*n ligger nå... føler ukene flyr for fort avgårde, vil ikke vente helt til etter neste kontroll igjen. Da er det jo bare 1 mnd til termin!

Skrevet

Ja jøss som tiden flyr :P Er skikkelig furt fordi jeg har venta så lenge på å få penger igjen,og så skulle jeg egentlig fått utbetaling av svangerskapspenger i dag,men tror du de har kommet?NEIDA,så da har jeg ENDA en ting å vente på...

Skrevet

hehe... det var du som følte tiden gikk sakte ja...

Nei, den flyr jammen meg avgårde gitt *hihi*

Skrevet

Men det er så utrolig KJETT når man venter på en ting og det ALDRI skjer. Jeg hadde regna med å få penger i dag,hadde planlagt alt jeg skulle gjøre og alt jeg skulle kjøpe,men når jeg ikke fikk noen penger så ble alle planene mine ødelagt. Og da blir man bare sur og gretten og alt blir møkk kjett,og da løper i alle fall ikke tiden fremover med sjumilsstøvler.

Skrevet

Skjønner jeg godt.

Hadde blitt temmelig sur hvis ikke lønna var inne på konto til lønningsdato, gitt.....

Skrevet

Møkkamennesker. Det skulle vært innført tortur mot folk som drar ut ting på den måten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...