Gå til innhold

Noen som har et skjema og kan sjekke fødsesvekten på dattere min ift. alder ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pfft, du er da ikke mislykket! Jenta mi veide mer da hun ble født også, enn din, hun var 3635g og 51cm lang, så hun hadde lagt på seg mye mindre til den kontrollen enn jenta di har gjort :)

Klart du gjør det beste du kan, og det er helt sikkert mer enn bra nok! Og om du tilbyr henne mat, og hun ikke vil ha mer, nei så er hun vel mett da...så lenge hun ikke stagnerer i vekt, eller går ned, er det jo ingen grunn til bekymring mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukas vr 3705g ved fødsel (gikk ned til 3410g) og er nå 7200g! Så tror nok at mm ernært barn kan gå fint opp i vekt! For her fullammes det! Til deg som skrev at mm barn ikke går like my opp som mme barn! :-)

Skrevet

For en nydelig jente da :-)

Skrevet

Jeg mener det godt i alle fall :-)

Og, du er helt sikkert en super mamma - hvis ikke ville du bare gitt blaffen! Det gjør du jo tydeligvis ikke!

Kanskje du ikke skulle tenke på det en uke eller to, og så kontrollveie?

Skrevet

Glemte å si at du gjør en kjempeinnsats med pumping! :-)

Skrevet

Jeg tror også at min jente er litt mindre enn andre. Hun var 2700 når hun ble født og 45 cm,gikk ned til 2500 og veier ved 4 mnd 5300 og er 58 cm .

Heldigvis slipper jeg noe mas fra hs enda, det må være utrolig trist når du gjør en så god jobb som du gjør.

Stå på, hun vil nok vokse seg stor og fin :)

Skrevet

takk kerry 2 :) Virker som våre døtre er ca like store ! Greit å vite at man ikke er alene ! Kos

Skrevet

nten min var 2710gr og 48cm

ved 3 mnd var hun 5200gr 62,5 lang og slank

lengre enn piken din og ikke så mye tyngre..;)

Jeg strevde masse med at hun ikke var så stor som alle andre babyer,,, lille dukken min ;0)

Men da jeg forstod at jeg måtte prøve !

å slappe av å ikke gå å veie hver uke

da endelig fant jeg roen og klarte å slappe av...'

Hun la jo på seg strekkte seg , var våken og fornøyd spiste godt og ellers en blid unge...

Håper du klarer å slappe litt mer av etterhvert...jeg var utrolig opptatt av vekten hennes de tre fire første mnd. og det var slitsommt... veldig slitsommt...

Du vet.. noen må jo ha dukkene også da ;0)

god klem fra

Skrevet

psst, bare som et apropo: hvis du pumper deg- pass på at du får med den fete bakmelka, det er den de legger på seg av. Dette vet du sikkert, men i tillfelle ikke så:) Hørtes bare ut som at du hadde overskudd av melk og ikke fikk pumpet puppen tom, at det var mest formelk som ble gitt. Men kanskje jeg misforstod deg;)

For ei nyyydelig jente du har forresten! Ikke la hs vippe deg av pinnen, vekst går i rykk og napp, og sunnhet kan ikke alltid måles i gram eller cm. Minsten her la lenge ikke på seg, og plutselig hoppet vekten opp allikevel. Er så normalt så!

Skrevet

Ja her fikk du et godt svar. Angående formelk og ettermelk: har tenkt på dette selv,da jeg pumper innimellom selv. Pumpemelk blandes, hvor lurt er det? hm...

Hva om du bytter flaske halvveis i pumpingen på hver pupp,så du får skilt de to melketypene? Så kan du lettere kontrollere at jenta di får i seg feit melk også:) Det kan jo tenkes at hun får for mye formelk nå, og fyller magen med den.

Skrevet

Hehe jenter jeg har pumpet meg i snart 3 mnd, så klart jeg får med meg alt i brystet. Har tenkt tanken selv med fløtemelk og sportsdrikken, og spurt hs og jm på sykehuset, om dere har sett på flasken så går det tynneste ned, så det har ingenting å si. Barnet får i seg begge deler via flaske. Om ikke hadde mme-barn slitt for å si det sånn. Dere er så søte som prøver å finne løsninger for meg :)

Tuuusen takk for det :)

Endelig mamma: sjekke ks-debatten på barnimagen.com. En dame som har skrevet et innlegg om urkvinnen....latterlig !

Skrevet

HAHA sier jeg bare... Ikke så greit å være urkvinne;)

Hun har jo et poeng da, og det er at de fleste har nok FRYKT for å føde, hun bare forstår ikke at det er forskjell på¨frykt og angst. Slike runder vi gikk med oss selv i vår og sommer er nok ikke helt der hun er. Hvordan forstå hvordan andre mennesker har det liksom....

Vi har vel sett "dette" innlegget før tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...