HappyMama :o) *fødeklar* Skrevet 30. november 2006 #1 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg er i uke 20 og venter nr 3. Etter nr to ble jeg ikke bra i bekkenet før ca et år etter fødselen. Nå kjenner jeg det veldig godt igjen, har gjort det siden ca uke 13. Da jeg var på etterkontroll ca 3 mnd etter fødsel nr to, sa legen at han trodde jeg hadde en "normal" bekkenløsning, hva han nå mente med det... Det jeg nå lurer på, har jeg bekkenløsning eller er dette sånn som alle gravide har det?? Jeg har ganske vondt når jeg går og står. Kjennes ut som skikkelig sviing foran i symfysen og mellom beina. Kan ikke gjøre en bevegelse hvor jeg vrir bekkenet uten at det stikker og svir skikkelig. Vondt å ligge på siden, må ha pute mellom beina. Vondt å bøye seg. Kjenner smerter nedover baksiden av lårene av og til, særlig hvis jeg sitter på noe hardt. Kan noen fortelle meg om dette ligner på det dere som har fått diagnosen bekkenløsning har, eller er det annerledes?? Føler ikke at legene tar meg på alvor når jeg sier at jeg har vondt i bekkenet. Har ALDRI blitt tilbudt fysioterapi, men har trent litt på egen hånd. Det er ikke så vondt at jeg ikke greier å gå, men nok til at det er slitsomt å bevege seg og gjøre f.eks husarbeid. Hvordan fikk dere diagnosen bekkenløsning egentlig? Er det en test man må igjennom? Uff, dette ble litt langt, men men Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7293343-bekkenl%C3%B8sning-hvordan-f%C3%B8ler-dere-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maisie Skrevet 30. november 2006 #2 Del Skrevet 30. november 2006 Har vondt i ryggen, fra ca midt på ryggen, og så gjør det bare vondere jo lenger ned man kommer, i korsryggen og ned i halebeinet. Det stråler liksom utover fra halebeinet. Svarte på et ryggvondt-spørsmål inne på en av de andre sidene, og da var det noen andre som sa at det var nok bekkenløsning jeg hadde. Spurte legen da jeg var på kontroll like etterpå, og hun sa det samme. Hun sjekket meg ikke eller noe, men anbeafalte osteopat til meg. Fikk tlf nr til en klinikk i Oslo, siden det er fullt her jeg bor. Har ikke vært der ennå. Synes også det er vondt å ligge, såfremt jeg ikke støtter opp ryggen skikkelig med puter. Synes ikke det hjelper med pute mellom bena. Klarer ikke støvsuging og golvvask lengre. Er støl når jeg reiser meg for å gå, og hvis jeg går lenge. Håper det ikke blir noe verre enn dette, for det er plagsomt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7293343-bekkenl%C3%B8sning-hvordan-f%C3%B8ler-dere-det/#findComment-7295592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #3 Del Skrevet 13. desember 2006 Kom deg til lege!!! Forlang henvisning til fysio!! Og husarbeid er fy-fy...forlang litt ekstra av gubben, det er tross alt hans unge du bærer. Det er ikkje berre du som skal slite deg igjennom svangerskapet, spesielt ikkje når du har bekkenløysing. Då må mannfolka til pers. Eg gjer litt husarbeid men har ein mann som er veldig flink til å gjere mykje av det og det gjer han med glede, viss eg gjer noko får eg som regel tilsnakk fordi han er redd eg får vondt (og det gjer eg jo) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7293343-bekkenl%C3%B8sning-hvordan-f%C3%B8ler-dere-det/#findComment-7448301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå