Gå til innhold

Mensana eller noen andre ang. seteleie! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, kommer akkurat hjem fra lege nå, barnet er nå 35+6 også sier doktoren at babyen ligger i seteleie enda, men at det kan fort forandre seg...ehh når pleier babyer å finne seg en stilling, når prøver de å snu barnet og hva med keisersnitt? Husker å lese at du ikke fikk keisersnitt Mensana, men skal du på Ullevål også?

Åå er så lei av å komme hjem fra leger og føle meg mer forvirret enn da jeg dro..de prøvde også å gi meg time om en mnd, så måtte opplyse om at da ligger vel jeg på fødestua..åja sa kontorpersonalet..Huff og huff er det rart man blir lei.

jammen godt at det er finnes et forum som dette ;-)

Fortsetter under...

Jeg er i uke 36. Jordmor sa til meg i dag at de begynner å prøve snu babyen rundt disse tider hvis det blir aktuelt. Men først tar de ultralyd med målinger av babyen for å se hvor stor den er/antar at den kommer til å bli. Det tas også røntgen av bekkenet ditt. Hvis bekkenet er for lite og babyen for stor (over 4 kg) blir det keisersnitt. Hvis man har stort nok bekken og det ser ut til at babyen ikke blir over 4 kg kan man vanligvis ha setefødsel. Jeg skal på undersøkelse nå kl 14 på Ahus, og er kjempespent på hva jeg får beskjed om. Får håpe babyen din snur seg snart da, og at du får god nok informasjon om dette av legen/jordmoren din:)

Hei Spent 80

Legen min mumlet noe om uke 38, men syns selv det er altfor sent å begynne..Kanskje det har noe med at jeg venter på en tidlig fødsel? Holdt på å føde i uke 29, og har vel ventet litt ubevisst siden det..Men så bra å høre at din jordmor mener at uke 36 er tingen...tror jeg skal prøve å få litt fortgang i dem jeg ;-)

Trodde det var rundt uke 38 jeg og, men leger/jordmødre sier jo så mye forskjellig. Så kan godt hende jeg får annen beskjed når jeg kommer på sykehuset etterpå. Hun anbefalte også akupunktur for å prøve snu babyen. Er jo verdt et forsøk:)

Hei My Lilly :-)

Jeg er nå to dager over termin og har vært og sjekket leie senest i dag... dette barnet har lagt i sete i hvertfall siden uke 31. Jeg har ikke prøvd snuing pga morkakeløsning tidlig i svangerskapet.. Skal føde på Haukeland, jeg.. og der er grensen for ks ved sete 4.5 kg. - babyen min er estimert til 4000 nå... og har en hodeomkrets på 35.2. Jeg søkte (og ba og tryglet) om ks pga traumatisk førstefødsel og siden dette barnet er stort også..men her er det ingen bønn; man skal prøve vaginal fødsel og så får det heller bli akutt ks underveis.

Snuing skal i følge mitt sykehus ikke prøves før etter fullgåtte 37 uker, fordi man helst ikke vil at barnet skal snu seg rundt igjen.. Leste om en her i går som hadde forsøkt snuing og barnet hadde snudd seg selv igjen etter kun ti minutter..

Det er visst veldig vanlig at kvinner med barn i sete går over tiden siden det ikke er noe hode i bekkenet som bidrar til å modne livmormunnen.. - og jeg hører jo selvsagt til i denne overtidskategorien..

Ønsker deg veldig lykke til!!!!!

Stor klem!!

Jeg var hos legen fredag for to uker siden og barnet lå i seteleie. Var på sykehuset om mandagen for å sjekke leie og da hadde det i løpet av helgen snudd seg med hode ned. Uten at jeg har merket noe..... Var da i uke 36. Så hos meg snudde det seg til tross for at det i hele svangerskapet har lagt i samme leie. Med rumpa ned. (har gått til ul en gang i mnd siste 4 mnd pga helt andre ting). Ble veldig overrasket når legen satte ul. apparatet på magen. Og jammen hadde barnet snudd seg.......

Annonse

Ååå føler meg mye bedre nå som dere forteller om ulike tidspunkter og så videre..var litt redd for en overrelaxed doktor en stund men nå skal jeg slappe av å bare bekymre litt meg om det siste legen sa om for høyt sukkernivå i urin(diabetes?) som jeg skal sjekke på mandag ;-) Huff neida,,,føler meg snart som den megahypokonderen her og jeg som trodde jeg var en nøktern og relativt rolig person

he he må være hormonene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...