Gå til innhold

Jordmor Siri sa dette om UL termin VS menstermin:

Anbefalte innlegg

Skrevet

At dersom det ikke avviker 2 uker +/- så skal man ikke flytte terminen på UL i forhold til mensterminen. Jeg har nettopp spurt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint da!! takk for at du deler info!

Kom akkurat fra UL nå (er 13+1) og han mente at jeg lå en uke bak, men jeg tra uansett hensyn til menstermin nå frem til 18 ukers UL'en...

Skrevet

Jo men når du kommer til uke 18 og de på UL sier at mens ikke stemmer, så nytter det desverre lite hva JM siri sier :-) De flytter deg om det så bare er to dager, og det er UL terminen du må forholde deg til. Legen, JM og sykehuset vil forholde seg til denne. Dette gjelder både kontroller og evnt overtid. :-)

blir dere satt tilbake er et godt tips å innstille hjernen på det. Det blir en ekstra lang ventetid om dere "korter" ned ventetiden selv, og plutselig skulle gå på overtid, og sykehuset lar dere gå "en uke mer enn hodet deres"..:-)

Lykke til

Skrevet

Kan si meg helt enig i dette:-)

Dette er hva jeg også har opplevd,at de flytter termin selv for 2 dager også..

Skrevet

De flytter den ja, men JM Siri sa at det var feil av UL JM å flytte den. Undersøkelser viser at kvinners menstermin er den som oftest stemmer og flere og flere velger å bruke mensterminen. Og når man i tillegg har testet på el, tatt tidlig UL (de vokser likt i begynnelsen, grunnen til at de bruker ordinær UL i uke 17-18 er pga at da ser de barnet generelt også), så må man jo velge å stole på kvinnen og.

I gamle dager regnet man 9 mnd fra siste mens + noen dager... og det stemmer jo med mensterminen for de aller fleste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...