Gå til innhold

det med og si NEI til barn 14 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

åssen går det hos dere med det egentlig???? her går det i grunn greit syns eg...selvfølgelig er det ikke alltid ho hører etter, eller blir skikkelig sint hvis vi sier nei, men så lenge ho kjønner et nei er eg fornøyd..og ho kjønner..av og til ser ho på meg sier "nei" med hode først,så peker ho feks på dvdn...pleier alltid si nei når ho trykker på knappen der..så visst kjønner de små ja... men fikk nettopp høre at en ikke bør si ordentlig NEI til barn før de er 2 år gammel...at det gjør mer skade en nytte... men vet ikke eg...er ikke enig i det i grunn... hva sier dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sier nei til jenta mi på 15 måneder.. men hun hører ikke etter hun da. noen ganger går det greit men som oftest "overhører" hun det,og fortsetter... men hun er litt treg i utviklingen da...

Skrevet

Jenta mi sier nei dagen lang. Hvis jeg spør om hun vil ha en sjokolade sier hun NEI. Så for henne er nei rett og slett JA. Hehe. Så hun har antageluvis ikke skjønt det helt. Og hvis jeg bruker sint stemme blir hun bare livredd. Derfor:

Når hun gjør noe jeg ikke vil hun skal gjøre, hvis hun kaster lysestaker eller river ned noe nips så sier jeg: Sett lysestaken tilbake. Legg brødskive PÅ bordet. Sett boka i hylla. Da gjør hun ofte det, og da klapper jeg og skryter veldig. Det gjør at jeg slipper å rope NEI og IKKE så ofte........Dette virker faktisk. Forbløffet over det egentlig. At det liksom skulle være så enkelt

Skrevet

Men så er hun 19 mnd. da. det er jo sant.

litt eldre enn din kan du si

hehe

Skrevet

Sier nei til det hun ikke får lov til

Noen ganger ser hun på meg med det rampeblikket og sier neeei før hun gjør noe :P:)

Ikke alltid hun hører nei, men om det er noe hun ikke får gjøre og hun ikke hører, så løfter jeg henne bort fra situasjonen

Hun er forresten 15 mnd

Skrevet

kan lure på hva de skjønner og ikke skjønner innimellom. Han går bort til feks skapet hvor søpla på kjøkkenet er og sier "nei....." og åpner døra. Så kan han ta noe han ikke har lov til ( feks mobilen min) og skratt-le og springe og gjemme seg bak sofaen mens han hikster "nei nei.." Ikke til å bli klok på...........Samtidlig så har han jo sluttet med endel av de tingene han vet han ikke får lov til. Virker som om forståelsen for ordet nei er selektiv for hans ddel ihvertfall. Bli vel mye bedre snart. Han er jo bare litt over 13 mnd :) Noen holder jo på til de er langt over 2 år........

Skrevet

Gutten min er 14 mnd, og når vi sier nei til han, så rekker han tunge til oss. hehe...må klare å holde meg hver gang for ikke å begynne å le. Er litt rart han gjør det for han jeg tror ikke han har lært det av noen. Ikke har han eldre søsken og jeg er hjemme med han....hmmm...men nå er det nå bare søtt...hehe!

Skrevet

vår er 13,5 mnd og vi sier nei til hun. og stort sett lyer hun også :)

Skrevet

Her i gården går det mye i thai,når Lukas ikke får lov til noe sier jeg "nei" på thai.Ettersom thaiene ikke har noe nei i språket sitt betyr det "takk,men ellers takk/helst ikke" på en måte.Uff...ble vanskligere å forklare enn det jeg tenkte meg:O)

Skrevet

He he, blingsa litt og leste "stort sett lyver hun også" Ja ja, de begynner tidlig :-D

Skrevet

Det som funker som et skudd her er å si hva vi vil han skal gjøre i stedet for å si hva han ikke skal gjøre. Eks. (litt morsomt synes jeg). I dag handlet jeg inn med gutten vår på 21 mnd. Han satt i handlevogna (motsatt vei av den veien de skal sitte), og ordnet med varene. Jeg trodde jeg hadde lagt eggene ute av hans rekkevidde, men det hadde jeg ikke. Han holdt opp 12-pakningen med egg, og en annen kunde så forskrekket på ham. Da sa jeg: "Kan du gi de eggene til mamma". Ja, det kunne og ville han. Genial metode synes jeg. Alle blir fornøyd med den, både voksne og barn. Vi har virkelig måttet ta oss i å ikke komme med "Nei! Ikke ta den kniven" i stedet for å si: "Bare la den kniven ligge på bordet". Det er helt utrolig at de gjør som man ber dem om, bare man kommer påå si hva man vil de skal gjøre. Vi har vært innom NEi-metoden også,men det fungerte ikke for oss. Jeg kan jo bare snakke for det som fungerer her. Det er vel kanskje ulikt fra barn til barn som mye annet.

Skrevet

Kjempe ide piggsopp....må prøve den...

Skrevet

Kommer til å bruke den etterhvert..

Men er vanskelig å bruke den på 1 åringer.

De har jo ikke forstand på det ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...