Gå til innhold

Gråter gledestårer, er så glad og lettet!

Anbefalte innlegg

I går var vi på den ordinære ultralydkontrollen. Både min mann og jeg var veldig spente før undersøkelsen. Har jo fått tett oppfølging underveis, men likevel, dette skulle være den store undersøkelsen hvor de ser etter om alle organer ser ok ut. Så, etter masse romstering på magen min, sa jordmoren, at så langt hun kunne se så ser alt perfekt ut. Terminen ble bare fremskyndet en dag til 4. mai. Armer og ben var der (i stor bevegelse), høyre og venstre hjernehalvdel, lillehjernen, hjerteklaffer, nyrer, magesekk. Det er selvfølgelig ingen garanti for at barnet er friskt, men med tanke på det vi har vært gjennom tidligere (3 aborter samt at jeg går på blodfortynnende medisiner nå), så er det ingen større risiko for oss nå enn for andre par å få et normalt barn. Det var en stor lettelse å komme ut av sykehuset. Jeg gråt gledestårer (gjør det nå også, blir så rørt over at det endelig ser ut til å gå bra) og min mann er stolt som en hane. Nå kan vi puste lettet ut og starte å planlegge fremtiden og glede oss over det fantastiske som skjer i magen min. Vi dro hjem til min manns foreldre og fortalte det i går kveld, informerte hans søsken, og i dag skal jeg til pappa og fortelle ham det. Gleder meg og tror han også blir veldig glad. Etter hvert skal vi også fortelle det på jobben, annen familie og til andre venner. Godt å få snakket om dette åpent nå. Har vært en godt bevart hemmelighet så lenge.

Formen er heldigvis god, så jeg har ingen plager ved å være gravid. Har faktisk av og til følt det som om jeg ikke er gravid, ingenting skjer med kroppen min, ikke fått noe gravidmage ennå, foruten den magen jeg allerede har… Men, det kommer vel etter hvert. Så langt, så vel og krysser fingre og tær for at det skal bra fremover også!

Fortsetter under...

Gråter litt for deg også når jeg leser innlegget. Veldig koselig å höre at alt går bra for dere.

Vi skal på ultralyd på tirsdag - gleder oss masse.. Skal jo föde på riksen begge to - kanskje vi treffes der :) Jeg har termin 7 mai i fölge gynekologen min..

Lykke til!

Så spennende med ultralyd for deg neste uke! Alt fra 14 dager før og etter termin er jo normalt, så kan godt hende vi ender opp på samme dobbeltrom på Riksen. Hyggelig å høre at det er flere som skal føde der. Ser at vi også er nogenlunde samme alder.

Jeg har satt meg opp på liste for fødselsforberedende kurs, men de hadde ikke satt opp noen datoer ennå, mest sannsynlig blir det i mars, men hun skulle kontakte meg når de hadde bestemt tidspunkt. Fikk beskjed av jordmoren på Riksen at det kunne lønne seg å gå på dette (spesielt for meg som er 1. gangs), og at det innbefattet en omvisning på fødestuen, og således var det ikke noe vits i å bestille separat omvisning. Tror det koster kr 800 per par, men for meg som er 1. gangs så prøver jeg bare å suge til meg alt av informasjon.

Lykke til for deg også neste uke!

Annonse

Hei termin mai! Er det noen spesiell grunn til at du tar fostervannsprøve? Har hørt at det gjerne tar et par uker å få svar, men i de fleste tilfeller så er det jo bare en bekreftelse på at alt er som det skal, så sikkert ikke noe å grue seg til. Godt å se at det er flere som hører til Riksen, synes det har vært så få til nå.

så koselig!!! blir veldig rørt når en leser slikt, men supert at alt ser bra ut!!!!! sikkert kjempekoselig å fortelle de til familien nå, du som har klart å holde det hemmelig så lenge!!

jeg venter spent, og kikker i postkassa hver dag nå..., fått beskjed om at jeg skal ha undersøkelsen rundt 10.des..., så venter i spenning;)

Ja, nå er nyheten sluppet på jobben og til venner også. Gråter hver gang noen gratulerer meg. Men, heldigvis denne gangen er det jo av glede!

Får håpe du snart vet når du skal inn til undersøkelse, det blir sikkert veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...