Gå til innhold

Jeg har hørt hjertet til barnet mitt i dag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

140 slag pr minutt!! Et sterkt lite barn med et godt hjerte håper jeg : )

Er så stolt og glad!! Og så fikk jo far endelig bekreftelse på at det faktisk er noe der inne!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åååååååå

Så koselig ;-)

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Er 16 + 1 i dag. Jeg er så glad at jeg holder på å sprekke!! Hehe!! Nå er det bare 2 uker til UL... Du da??

Skrevet

Er ikke det bare helt fantastisk å høre det lille nurket sitt hjerte slå!

Sterke fine hjerteslag får både mamma og pappa sitt hjerte til å slå et ekstra slag! ;o)

Skrevet

Ja, det er stort! Kan ikke beskrives med ord!

Jeg fikk høre hjertelyden for første gang i forrige uke. Helt fantastisk!

Skrevet

Ja jeg må si jeg er en smule sjalu..:)

Går i min 25 uke, og enda har jeg ikke fått høre hjertelyd.. :(

Må vente til jeg er i uke 27... -hvis jeg får komme inn til jordmor før jeg føder da.......

Skrevet

Hei

Jeg er 13+1 idag jeg ;-)

Skal til legen til mandag - kanskje jeg får høre hjertet også?

Jeg har UL 10- januar jeg - er en stund til det

Skrevet

Kommer du ikke til før?? Det var leit! Jeg unner alle denne følelsen altså!! Det er jo lenge å gå uten å ha den kontakten med den lille. Jeg så det også på ultralyd i uke 10, men dette var helt annerledes... Nå har jeg litt ekstra oppfølging på grunn av diverse, men det er synn hvis du ikke får gå til jordmor før så sent. Men du har virkelig noe å se fram til!!! Ikke lenge igjen...

Skrevet

Så spennende!!! Jeg bestemte meg for å ikke anskaffe meg babywatcher... Hadde jo sikkert hørt meg ihel på hjertet og bare blitt urolig og nervøs.. Bedre å ta det når vi har mulighet og ikke så ofte tenker jeg : ) Jeg har UL om 2 uker. 10 januar er ikke så langt unna... Husk at tiden før jul går uendelig fort!! Fy så heldige vi er!! Hehe! Gi en lyd på mandag hvis det skjer noe!!

Skrevet

Jeg har vært på 3 kontroller:

Uke 10 -vanlig prosedyre, blod, urinprøve, vekt etc.

Uke 18 UL - Alt var ok, men hørte ikke hjertelyd (tror ikke det er vanlig at de setter på lyd? )

Uke 23 -bestilte meg time til fastelege, da jordmor avbestilte for 2 gang.

Han tok seg goood tid til meg, men utstyret han brukte for å lytte til hjertet var heller dårlig, + at den lille skvatt unna når han kom for nær.. :)

Jeg er ikke beskymret eller noe, for det er vanvittig med liv her nede, og han/hun ommøblerer hver dag der inne tror jeg..;)

Men det er noe med det å høre hjerteslag da... det vet vi jo alt om..:)

Har 2 fra før... så jeg vet vel hvordan det er.... men hver baby er unik, så det skal bli godt å høre denne babien også..

Har ventet siden uke 12, 13 på dette jeg.... Snart, SNART er det min tur. :)

Skrevet

Jeg skrev kanskje litt teit i sted for jeg regnet jo med du hadde vært både på UL og kontroller : ) For min del er dette første barnet, så alt er liksom nytt og spennende. Missunner litt deg som har gjort dette før selv om (som du sier) alle babyer er unike. Er det stor forskjell fra de to andre til denne gangen? Godt at det er masse liv. Jeg kjenner litt til min nå og det er ganske så spesielt....

Skrevet

Synes det er vanskelig å svare på om det er annerledes denne gang. Dette her blir en attpåklatt, så hovedgrunnen til at det er vanskelig å svare, er vel fordi det er såååå lenge siden..:)

Det som jeg vet er annerledes nå er alderen min..:) Jeg er ikke så ung lenger, og jeg tror bekkenet får svi for det denne gang. Hadde ingen plager med mine to første. Nå går jeg mer som om jeg har en tømmerstokk mellom beina... :) Må høre med legen om han ikke kan sende meg til fysio før det går utover arbeidsdagen min.

Så tar en jo ting lettere som det kommer når en begynner å krype oppover de 30.. Første gang husker jeg at jeg var veldig usikker på alt det nye, hadde mange spørsmål, beskymret meg mer.. Nå tar vi det som regel helt rolig.. For håpe det smitter over på babien. :)

Skrevet

SÅ KOSELIG!!

Jeg også :)

På UL - der var det 167 slag i minuttet på det meste hihi!

Ååå det er en herlig følelse man får når hjertet slår, ikke sant?

Skrevet

Kjekt med en attpåklatt da!! Vet du hva det blir. Jeg er 28 når babyen kommer og er egentlig veldig glad for at jeg ventet så lenge. Tror ikke jeg blir mer klar enn jeg er nå. På andre måter skulle jeg jo ønske at jeg hadde begynt tidligere også...

Ta deg er tur til fysio ja! Er du i full jobb du også? Jeg har hatt lite problemer med bekkenet til nå, men av og til merker jeg i aller høyeste grad at det er der.. Hehe!

Tror det er helt rett det med å å ta det rolig. Jeg har bekymret meg litt i starten av svangerskapet, men nå når jeg har kommet så langt er jeg helt rolig og avslappet. Har begynt å virkelig nyte dette! Så jeg tror nok vi begge får sunne, friske, lykkelige og harmoniske barn : )

Skrevet

Hadde de på lyden på UL?? Så gøy!! Så du kunne altså både se og høre samtidig!? Jeg skal på UL om 2 uker og nå gleder jeg meg bare helt enormt!! Følelsen av å høre hjertet overgår alt i hele verden!! Blir liksom enda mer knyttet til den lille. Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Dette er min samboers første, så det er jo litt ekstra spesielt for han da..

Jeg hadde jo i utgangspunktet sett meg ferdig..:)

Jeg er i full jobb. Blir mye stillesittende arbeid, og det skal visstnok ikke være bra har jeg hørt.. men det frister ikke å bevege seg noe særlig heller da.. -siden det er ubehagelig. Vagger meg litt hit og dit innimellom..:)

Du må huske å spørre om de kan sette på hjertelyden på UL. Jeg tror nemmelig ikke alle gjør dette til vanlig. Dette tror jeg kommer av at de rett og slett blir mettet av den dunkelyden jeg.. De ser jo på mange mager løpet av en dag.. Men det er ren gjetning fra min side as..:)

Den eldste blir 11 år til den lille kommer, og jeg tror det er stor hjelp i at vi faktisk er 4 stk som vil dele babien oss imellom..:)

Skrevet

Jeg og! Det var kjempestas! Så tassen på UL for drøye 6 uker siden. Har ikke kjent noen sommerfulger, fiskehaler eller bobler enda så det var morro å høre at det var liv. Om tre uker blir det UL. Kanskje vi ser en liten tissemann - enten innover eller utover?? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...