Gå til innhold

på'n igjen, to tette eller abort?

tullemimor

Anbefalte innlegg

som jeg har lest nedenfor så er visst dette et vanli "problem",

har en sønn på 8 mnd og testet positivt igjen for et par dager siden...

dette var virklig ikke planlagt, har tenkt igjennom situasjonen så mange ganger, men vet hverken ut eller inn...blir jo utrolig tøft en periode med to så tette...men samtidlig så har de glede av hverandre om noen år! kjennes ut som jeg snart bryter sammen, dette er en voldsomt vanskelig prosess...trodde aldri jeg skulle havne i denne situasjonen. vet ikke i det heletatt hva jeg skal foreta meg, men man skal jo ikke ha det slik...gråter hele tiden...tror ikke jeg kommer til å kunne glede meg over dette og synes det er en grusom tanke! vil jo ikke gå rundt ikke ha lyst til å være gravid, redd for at jeg evt skal gi både folk rundt meg og det evt barnet følelsen av at dette ikke var noe jeg ønsket...vi elsker jo gutten på 8 mnd, men han var til gjengeld sååå planlagt og ønsket fra første positive test. nå føler jeg det helt omvendt, så snart strek 2 viste seg på testen kjente jeg at hjertet sank laaangt ned i brystet...huff for en følelse. man skal jo bli glad!! kan ikke noen vær så snill å gi meg synspunkter fra begge sider?

noen som har tatt abort og følt at det var riktig valg å ta? skjønner jo at man aldri angrer på å ha fått et barn, men er redd jeg kommer til å angre hvis vi ikke fr det...selv om det føles jævli ut nå...

gråtekvalte klemmer

Fortsetter under...

Du er ikke alene om å bli gravid på nytt innen det har gått et år. Det som er heldig i denne situasjonen er at dere er to foreldre med positiv erfaring med deres 8mnd gamle sønn. Alt er tilrettelagt for han, og dere vil jo kunne ha to bleiebarn samtidig. Det synes jeg høres praktisk ut. Et vennepar av meg planlegger barn nr.2 etter sønnen deres slutter med bleier. Man er forskjellige.

Selv vil jeg heller ha to tette, smi mens jernet er varmt. Lykke til.

Hallo

Håper det går bra med deg!

Jeg har erfaring med to tette , 16mnd mellomrom.Jeg ble aleine med dem når eldstemann var to år. Var da aleinemor i 14år.

Jeg husker at jeg ble like lamslått som deg den gangen når jeg oppdaget graviditet nr.2. Man tror ikke sine egne øyne....."hæ?Går det ann".........

Og skjønner at du kan tenke på abort som en utvei.Du skal ikke leve med dårlig samvittighet for disse tankene om du velger å beholde ungen, for det er hva du til sist gjør som er det avgjørende, det er fakta....det andre bare tanker.

Det har vært slitsomt men veldig herlig å ha to små!

De to har hatt så mye glede av hverandre!

Jeg er sååå stolt over dem i dag, de er snart voksne!

Men dette visste du jo om........

tja hva skal man ellers våge å si..........valget er ditt..........

kansje keisersnitt?

Nei det hjelper kansje ikke deg , men kansje alikevell........?

okey, føler med deg og ønsker deg alt godt!

• 2 uker senere...

Enig. smi mens jernet er varmt. Så spennende at noe skjer som ikke var planlagt til minste detalj!!! har selv to tett... det var veldig greit i begynnelsen; da sov de samtidig i tvillingvogn mens jeg gikk å shoppa! alt går bare man er innstilt på det, og jeg tror man får like mye glede av barn nr 2 som den første...

lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...