Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hei , har fått tilbud om å få barnesete som svigerinnen brukte for et år siden, er ikke mye brukt, men endel ganger på fly. Fått litt røff behandling der og knakk isiporplaten i bilstolsetet til babyen. Har lyst å kjøpe nyttm men både mannen min og resten av familien sier dette er bra nok og lite brukt. Hva sier dere som har peiling på dette? håper på snarlig svar
Sara72 Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Hei Hvis isoporplaten har brukket ville jeg uten tvil kjøpt nytt sete. Jeg har selv hatt gleden av å arve en del av familiemedlemmer, men ikke hvis det reduserer sikkerheten!
doble Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Kjøp nytt sete du. Vet det er dyrt, men det er verdt det!! Ikke noe vits i å spare når det gjelder sikkerhet. Besafe Izi Sleep skal visst være et kjempe bra sete! Men dyrt da....
Gjest Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Vis ikke det går an å kjøpe ny isoporplate hadde jeg uten tvil kjøpt nytt sete. Det er noen ting jeg ikke liker å arve, og det er bilstol, sko, madreasser og undertøy, det meste annet går greit, de tre første tingene av sikkerhetshensyn til barnet (sko fordi arvede sko kan ødelegge ryggen på sikt).
Gjest Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Barneseter som er skadet skal man ikke bruke, dette er det ganske klare retningslinjer på hvis man kikker litt i "bøkene".. Men man kan leie et babysete på babyshop og andre som selger slike seter, og det koster ikke all verden. Det første setet er jo ikke noe man bruker så lenge likevel! Ønsker deg lykke til! - Og trenger du noen kloke ord til familien kan jeg godt sende deg link til gode sider!
miapia Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Klippet dette fra www.tryggtrafikk.no : Kjøp av bilbarnestol Ved kjøp av sikringsutstyr bør du ta barnet og bilen med til forhandler, slik at du får prøvd om sikringsutstyret passer til barn og bil. Be forhandleren vise deg hvordan utstyret skal monteres i bilen. Du kan kjøpe eller arve brukt sikringsutstyr, men gjør det aldri uten å kjenne forhistorien. En stol som har vært utsatt for en kollisjon, skal ikke brukes mer. Utstyret kan også svekkes over tid. Derfor bør man unngå å kjøpe utstyr som er for gammelt. Husk å kontrollere at sømmer, belter og låser er intakte, og å få med monteringsanvisningen. Ville aldri brukt en skadet stol...
milva76 Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Ville aldri brukt det om isoporplaten er brukket. Ville ikke kjøpt et sete som jeg visste var blitt utsatt for røff behandling. Nettopp sånne skader og slitasje kan gjøre at sete ikke fungerer som det skal. Tror det står info om dette på Trygg Trafikk hvis du trenger argumenter. Trenger de pengene for setet? Jeg ville kjøpt nytt. Hadde ikke følt meg trygg på at setet er godt nok, dvs perfekt. Når man snakker om barnets sikkerhet, er det ikke noe som heter godt nok. Hvordan definerer de det? Ok i noen kollisjoner, elendig i andre? Det er veldig mye man kan kjøpe brukt, men akkurat et bilsete som du vet har fått røff behandling og har knekt ville jeg aldri kjøpt.
Flyme Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Kjøp nytt! Det er ditt barn, Ikke svigermors!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå