Gå til innhold

gutten min hoster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg royker ca 3 om dagen og full ammer. Gutten har hostet i over 3 uker. Kan det vaere fordi jeg royker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du røyker inne, eller i nærheten av ham kan det være derfor. ikek hvis du går ut for å røyke.

HVis du venter 2-3 timer fra røyken til amming (altså røyk kun rett etter amming) går det lite eller ingenting over til barnet. Det er kun innånding av selve røyken som fører til hoste, ikke stoffer som kan overføres via amming rett etter en røyk. (som fører til sammentrekning av blodårer og en liten risk for noen av sykdommene vi selv utsetter oss for)

Må bare si: Ikke slutt med amming fordi du røyker! Alle leger og jordmødre er skjønt enige om at barn av oss som røyker trenger antistoffene som følger med morsmelka og hvis du bare røyker rett etter amming er det lite eller ingenting som går over til barnet.

Og 3 om dagen er ikke mye. Du fortjener en klapp på ryggen!

Skrevet

Klapp på ryggen? Tupp i ræva, skal det være.

"Barn av mødre som røyker har fire ganger så stor risiko for å dø i krybbedød som barn av ikkerøykende mødre....Det kommer frem i det som omtales som tidenes største krybbedødsundersøkelse, ledet av Medisinsk fødselsregister ved Folkehelseinstituttet, i nært samarbeid med London School of Hygiene and Tropical Medicine.

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=963301

KOS DERE!!

mATS

• 3 uker senere...
Skrevet

hmmm syntes det er ille at vi røykere er liksom en slags forbrytere. syntes det er fælt. vet dere at hoste hos barn trenger ikke bare være røyk det kan likegodt være hjemme som er så RENT at det blir astma av det. en blir rett å slett ikke immun mot baskelusker og hybelkaniner. IKKE skyld alltid på røyken. 3 om dagen haha deter jo ingenting og skal liksom det være at ungen hoster nai neppe...

overdrevet spør du meg. hva med eksosen i sentrum i oslo bergen eller andre storbyer eller evt i garasjene der de reparerer ting og oser med litt av hvert ja det tenker dere ikke på. hoste er også arvelig med tanke på infeksjoner o.l det hadde jge og mange i min familie har vært plaget med det selv de som IKKE røyker.

Skrevet

ps barnet kan også bare være født med noe som heter barneastma som ikke kommer av røyken men som kom uten at du kunne gjøre noe med det. barneastma går bort etter en tid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...