Gå til innhold

Hun hoster sånn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5. dagen hun hoster nå. Var hos lege i går, men han fant ikke noe. Vil ikke si han sjekket så veldig nøye - lyttet på brystet og thats it!Men er likevel bekymret. Må jo være en grunn til at hun hoster. Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nettopp at du har lagt inn nesten samme sp. som meg (Bronkitt?).

Hvor mye hoster hun da? Min hostet tre "serier" på stellebordet i morges og nå en gang etterpå. Har hørt det av og til før og...vanskelig å vite.

Skrevet

Vanskelig å si, men det er ganske ofte. Har hostet flere ganger siden vi sto opp kl 9. Hvordan høres bronkitt ut da? Er liksom litt sånn tørrhoste på en måte.....hmmm...håper ikke det er bronkitt. Hva gjør man da i tilfelle?

Skrevet

Hvis du har vært hos legen burde han ha oppdaget det. Lytter til lungene og hører det tror jeg.

Vanskelig å si hva det kan være hvis legen ikke fant noe. Kanskje hun prøver ut stemmen (men hvis hun hoster mye er det litt rart da)? Eller det jeg har tenkt er at jeg røyter masse om dagen, kanskje han har fått et hår i halsen eller noe? Hmmm...

Jeg burde kanskje gå til legen jeg også.

Skrevet

Bebisene kan hoste i flere måneder uten at det trenger være annet enn en ufarlig virusinfeksjon. Gutten min har hatt en stygg hoste i 3mnd. Den har variert litt i styrke og hyppighet, men ikke forsvunnet. Han har blitt lyttet på av lege tre ganger ila denne perioden. Så lenge det sitter i de øvre luftveiene, gjør ikke legen noe annet enn å evnt skrive ut resept på efedrin. Efedrin har så mange negative bivirkninger, at jeg vil ikke gi dette til gutten min lenger (redusert apetitt, hypre barn, søvnproblemer osv)

Hoste starter svært sjelden som bronkitt. Det kan utvikle seg til bronkitt over tid. Legen hører om det sitter i bronkiene ved å lytte.

Dersom hun får feber og den blir høy eller vedvarer i mer enn 3 dager, bør du gå til lege igjen.

Jeg skrev et innlegg i går om kjerringråd mot hoste. Du kan jo prøve..

Smør Mentholatum under føttene til lillejenta før du legger henne for natta.

Skrevet

Supert â lese innlegget ditt. Det stemmer nok det. Guttungen her har ogsâ hostet i en mnd nâ og har vaert hos legen 2 ganger i lôpet av mnd. Legen har sagt at det er ufarlig sâ lenge det ikke gâr i lungene. det eneste som plager meg er at han vâkner av hostinga pâ natta.

Har lôftet madrassen hans litt. Er Mentholatum en krem?

Skrevet

Mentholatum er en salve/krem. Det er en knall grønn tube.

Det er i allefall helt ufarlig å prøve.

Jeg prøvde for første gang i natt på både lillegutt (snart 7mnd) og storesøster(2år). Storesøster hostet ikke en eneste gang ila natta!! (tror jeg)

Lillegutt hostet litt, men jeg tror han hostet mindre en han har gjort i det siste.

Leste tipset i Foreldre&Barn.

Skrevet

Jeg har svart på et innlegg angående bronkitt idag, og jeg må bare legge til at min datter har ikke vært plaget med feber. Jeg var først til lege forgje torsdag, og da var det ingenting...men fikk hostesaft da. Allerede mandagen var det blitt bronkitt (hun hostet uten stans)

En bør kanskje være obs på at det er vanskeligere å stille riktig diagnose på barn, det virker nå slikt med min nevø. Min søster var til legevakten da han var ca 3mnd gammel, men ble sent hjem med beskjed om at det bare var et ufarlig virus. Min søster gav seg ikke og reiste opp til barneklinikken samme kveld, og der ble han innlagt med rs virus. I tillegg da han var syk for noen uker siden (3 år nå) ble han igjen sendt hjem fra legevakten med beskjed om at det bare var et uskjyldig virus angrep. Dette var en fredag...mandagen tok hun han med til legen sin og det ble oppdaget bronkitt, lungebetennelse og ørebetennelse..... Det var med dette i tankene at jeg gikk så snart til lege med Oda igjen ( i tilfelle feil diagnose var stillt..men hun hostet jo mye mer da)

Begynner hun å hoste mer, så ta henne med til lege selv om hun ikke har feber. Det var forresten på den 6-7 dagen etter at Oda begynte å hoste at det ble verre og at det ble bronkitt. Hun får antiotika nå og er blitt mye bedre:-)

God bedring til den lille:-)

Skrevet

datteren min hoster også... tenkte å se det an til i morgen.. hun har hostet en del i natt..men litt i dag også..men ikke så mye

Skrevet

heisann=) bare lurer hvor man får kjøpt mentholatium? apotek eller helsekost? lurer fælt, så håper på svar for vi har ei tulle som hoster og dette ødelegger nattesøvn. verdt et forsøk.

svar meg please!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...