Gå til innhold

Da kommer jeg nok tilbake her.. :(

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tvilling SA for 14 dager siden, men det gjenværende fosteret så ut til å være helt OK og jeg så hjertet banket. Så skulle jeg til en kontroll nå på tirsdag og jeg var selvfølgelig spent, og gledet meg til å se min lille spire igjen, men den gang ei. UL viste at fosteret var dødt. Ni uker på vei. Så nå har jeg gått igjennom to SA på 14 dager og er helt knust.

Er det noen som har opplevd det samme? Dette er min 2. svangerskap som ender i SA. Det første var for seks år siden og da var jeg i uke 16. Er det noen som har hatt flere SA etter hverandre og blitt gravid og fått en velskapt barn? Legen begynte å snakke om utredning. Er det noen her som har vært med på det? Hva skjer evt der?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7290907-da-kommer-jeg-nok-tilbake-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det var trist å høre! Gjør så utrolig vondt å miste.. Å det å miste to på 2 uker er jo en enda større påkjenning!

Siden jeg aldri har vært gravid med tvillinger, så har jeg ikke vært helt i samme situasjon som deg, men jeg har mistet 2 ganger fra juli til oktober. Pluss at jeg hadde en dødfødsel for 13 år siden. De sier at du skal ha mistet 3 ganger etter hverandre før man kommer til utredning. Å jeg har fått en nydelig gutt i mellom dødfødselen og MA, men de har henvist meg videre til utredning alikevel.

Har beg i samtale med en spesialutdannet jordmor også, bare for å lette litt på "trykket" skal dit i dag..... Gruer meg litt til det,men godt når man har kommet hjem....

Har du fått snakket med noen om det eller?

Trøsteklem fra

Nei jeg har ikke snakket med noen andre enn de på sykehuset, og det blir jo ikke så personlig det. Alt gikk liksom i et der. Hadde time halv ti og dro fra sykehuset etter alt var over klokken halv ett, så det gikk ikke helt opp for meg hva som skjedde før jeg hadde dratt egentlig.. Jeg fikk beskjed om å vente til første mens før jeg prøvde igjen. Hvor lenge ventet du? hva har du fått beskjed om?

Fikk så utrolig vondt av å lese dette.

Har ikke opplevd det samme, men mistet mine tvillinger for 5 uker siden i MA. Var da 12 uker på vei og har hatt det veldig tøft etterpå, men føler at de siste dagene har vært lettere.

Fikk mensen igjen i natt - og det var faktisk en lettelse. Føler at kroppen er kommet i gang igjen. Hadde så mange symptomer etter utskrapningen at jeg gikk med håp som ble knust gang på gang.

Legen min sa at det var bare å prøve igjen etter at blødningen hadde stoppet om man psykisk er klar for det.

Håper du har god støtte i mannen din og familien nå.

Stor trøsteklem til deg.

KAn hende det kan være litt bra å få pratet litt om det? Jeg ahr gått i 13 år å holdt inne det som skjedde den gangen, å svelget forsåvidt MA nr 1 ganske greit, men så skjedde det igjen! Å da skjedde det noe med meg. Har fått en slags depresjon, å jeg som aldri har vært depremert! Skjønnte ingenting jeg. Skikkelig slitsomt var det.

Snakk med legen din om det. Om du ikke trenger det nå, kan det komme en gang du har større behov?

Jeg fikk ikke noe råd ang ny prøving. men det er det mange delte meninger om. Kan se ut til at det lønner seg å ha en mens i mellom?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...