Gå til innhold

Savner å gå gravid jeg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det så fint da :) Tenker tilbake for et år siden, da hadde vi nylig oppdaget at jeg var gravid, et sjokk, men så utrolig spennende :) Ventetiden var så spennende, "hvem er det som sparker og styrer inni magen min". Det var så godt med oppmerksomheten til kjente og ukjente, jeg liksom strålte sa de :) Når jeg tenker tilbake så får jeg nesten klump i halsen, litt dumt at alt er over liksom! Det var så godt å leve i uvissheten uten ansvar for noen andre enn deg selv, planlegge og glede oss over det som skulle skje, og plutselig så er alt over,,,

Og en ny tid er kommet, lillegutt er født og jeg er blitt en mamma!!!

en rar følelse, ikke sant??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. På denne tiden i fjor var jeg 15-16 uker på vei og hadde begynt å få mage. Jeg husker fortsatt fødselen og sykehusoppholdet i detalj selv om det snart er 7 mnd siden.

Jeg håper jeg er så heldig å få oppleve to streker igjen i 2007!!

Skrevet

Ja, jeg har det på samme måte som deg:) Har aldri vært så frisk som da jeg gikk gravid. Om dere skal ha fler, er det jo bare å glede seg til neste gang, det gjør jeg:)

Men det å gå gravid er jo helt herlig!

Å bli mamma er en rar følelse, ja, men samtidig er det kjempefint.

Skrevet

Håper selvsagt å bli gravid flere ganger, hadde en suuper fødsel. Ikke så ondt som jeg trodde, hadde full kontroll hele tiden og lillegutt var ute på 1,5 time :)

Men det er den første mnd etter at vi kom hjem som jeg aldri kommer til å glemme, har aldri følt meg så hjelpesløs før som da, et lite menneske som var så avhengig av meg, jeg som egentlig ikke visste så mye om babyer, synst det var en FÆL opplevelse. Han var litt urolig, jeg ammet, ammet og ammet, men han ble aldri mett! Jeg hadde selvsagt lite melk, noe som jeg ikke skjønte da.

Ble deppa av hele greia, og så ikke noe lyst på livet, angret på alt. Men da jeg fikk vite at jeg kunne gi litt mme i tillegg, ble det en helt annen gutt! Så rolig og fornøyd :) Og da begynte ting å bli bedre og nå er det meste bare kos her hos oss :) Men fy f for en FÆL start!! Tror jeg skal takle det meste neste gang!! he,he

Skrevet

Jeg og hadde en super fødsel, kom på sykehuset 04.45 og ute var hun 05.23, en opplevelse som var helt herlig tross smertene.

Jenta mi fikk del-kolikk etter en uke hjemme, huff, savnet sykehusoppholdet og kunne bare ønsket at vi fikk henne ferdig 6mnd gammel,hehe.. men når vi hadde vært hos kiropraktor så ble kolikken borte og alt ble myyye bedre:) Jeg hadde også lite melk, særlig om kveldene.. Så fint dere har det bra nå, det har vi også. Når er din lille født? Emma ble født 30.07-06:) Neste gang går det så fint atte:)

Skrevet

Jeg også.. på denne tiden i fjor hadde vi nettopp fått vite at vi var gravid.

Ikke planlagt, så var mye styr den første tiden. Jeg kunne ikke helt tro det heller. Hadde ønsket så lenge å bli gravid. Så mange måneder av svangerskapet gikk egentlig med på å tenke at det ikke var sant - kunne ikke tro det. Nesten ikke da magen begynte å vokse heller... sprøtt.

Hadde et supert svangerskap og fødselen gikk som en drøm, selv om det tok 12t.. Det tok et par uker, men etterhvert ble jeg mer og mer fasinert over hva jeg faktisk hadde vært gjennom- hvor fantastisk det hadde vært, og ønsket jeg hadde "nydt" fødselen mer.. høres sprøtt ut, men slik var/er det..

Jeg gleder meg masse til å bli gravid igjen, og håper jeg får sjansen et par ganger til:-) Skjønner virkelig de som har mange unger, og synes nesten det er trist å tenke på å aldri ha en baby igjen...

Men jeg får kose meg med prinsessen så lenge. Hun er 3.5mnd nå, og er jo bare det skjønneste i verden:-)

Har smakt litt på det ordet da - Mamma - Rart å tenke på at det er meg... hehe.. Kanskje det føles mer reelt når hun begynner å snakke?

Skrevet

Jeg savner også å gå gravid! Synes alt har vært helt topp, fra jeg fant ut at jeg var gravid, at jeg kunne stryke på magen min og snakke til babyen - som er akkurat så perfekt som jeg trodde! :-)

I et par uker etter fødselen gikk jeg faktisk rundt og strøk på magen min, passet på at jeg ikke skumpet borti noe eller lente meg inntil noe med magen, osv.

Ingenting kan slå det som skjer når babyen kommer ut, men jeg må si at jeg gleder meg til å gravid igjen! (forutsatt at neste svangerskap også går som en drøm! :-) )

Skrevet

Helt merkelig, men jeg savner det litt jeg også.. Hadde ikke trodd det, for jeg hadde bekkenløsning fra uke 12 i sv.skapet, og kunne ikke gjøre noenting nesten. Men savner spenningen... Magen og sparkene... Synest fødselen var helt fantastisk og spennende!! Gleder meg faktisk til neste fødsel!!!

Skrevet

Gud,dette var som og lese om meg første gang j var gravid,elsket og gå gravid,planlegge og hadde bare oss selv og tenke på...Elsket det!Fødselen gikk ganske greit,elsket barseloppholdet,husker j ikke ville hjem derfra,og når vi kom hjem ammet og ammet og ammet j,og det viste seg at j også hadde lite melk!Begynte og gi mme i tillegg,og det var himmelsk,men de 2 første ukene var slitsomme og j husker j var ganske frustrert over situasjoenen og bare savnet tilbake til sykehuset!

NÅ har j fått barn nr 2,og j syne IKKE det var deilig og gå gravid,og j som hadde gledet meg sånn til det!!!MEN j hadde plutselig masse mer plager,ble redusert i hvordan j kunne leke med datteren min,noe som ikke er så lett og forklare en 3 åring,fikk ikke sove pga halsbrann(dette hadde j ikke første gang)og nei,rett og slett gledet meg til og bli ferdig!

NÅ fikk j sønnen min for 2 uker siden,og alt har gått som en drøm siden da,ammingen funker ganske greit,virker som han blir mett og fornøyd ihvertfall!PÅ sykehuset bare gledet j meg til og dra hjem,og j savner absolutt ikke og gå gravid!

Så det var veldig forskjell for meg,men utfallet har uansett blitt fantastisk begge gangene;0)

Skrevet

Heldigrisen.. Grøss og gru tenker jeg hver gang jeg ser en gravidemage.. Var først dritdårlig i 4 mnd, for så å ha bl i resten(som jeg fremdeles sliter med).. Men resultatet klager jeg ikke på, har verden peneste og snilleste baby:) Så hver eneste plage var vel verdt det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...