Gå til innhold

Andre som jobber kun nattevakter her,uke 25?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor stilling har dere,går det bra syns dere? Syns det begynner å bli tungt jeg..Bare jeg som syter eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravide bør vel ikke jobbe nattevakter har jeg hørt. Hvis du synes det er tungt bør du be om tilrettelegging. Vil ikke sjefen gjøre det, så sykemeld deg. Ikke noe vits i å sette helsa di el til ditt barn i fare. Du får helt sikkert ikke noen takk fra sjefen heller ved å slite deg ut. Tenkt på deg selv og barnet først;)

Skrevet

Ser ikke ut til at det er flere nattevakter her!? Tilrettelegging til dag tror jeg blir verre på en måte,mye bøying og løft..

Skrevet

Æ har å fått beskjed om at gravide ska styr unna nattevaktarbeid.. og hvis jobben ikke har mulighet for å tilrettelegg for dæ, kan du få svangerskapspermisjon (nei, du går itj ned i inntekt) :)

-det va det æ fikk, veit du.. ;)

Skrevet

Jeg har 25% natt fast, 3 netter hver 3. helg. Og tar på meg alt jeg kan få av ekstra, er ikke spesielt mye.. Jeg tok på meg denne etter at jeg ble gravid, rett og slett fordi jeg trenger penger nå av åpenbare grunner! Jeg synes egentlig det er bedre å gå natt, da slipper jeg omtrent alt av løfting. Eneste problemet er å vende seg av med våkennetter... det kan bli litt slitsomt i lengden.. Rekker så vidt å få en tilnærmet normal døgnrytme, så er det på'an igjen...

Så lenge babyen sparker og har det bra, så har jeg ikke noe valg... Koster penger det her..

Skrevet

Heisann! Jeg jobber egentlig bare nattevakter, men måtte slutte med det da jeg var 10-11 uker, da sa kroppen klart ifra, ble dårlig kastet opp etter vaktene, utrolig sliten. Hvis du merker det blir tungt, bør du nok lytte til kroppen, snakk med legen. Jeg hadde ingen muligheter for å bli omplassert, så nå går jeg bare sykemeldt pga div, hvis du ikke er syk og arbeidsgiver ikke kan omplassere deg til en dag-jobb uten løft, kan du søke om svangerskapspenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...