Gå til innhold

Nok et par spørsmål om mat og drikke...

Anbefalte innlegg

Jeg har skjønt at det ikke er så bra å spise spekeskinke, men det skal gå greit hvis den er fryst først. Da går det vel bra hvis skinken ligger på pizza som er stekt i ovn også. Har sånn dilla på parmaskinkepizza...Og et annet spørsmål - grill- og wienerpølse som ikke er stekt eller kokt; er det rått kjøtt?? Var så sulten i går at jeg slukte to pølser før jeg fikk kokt opp vannet..etterpå kom jeg til å tenke på at det kanskje ikke var så lurt.. Og en annen ting; jeg var hos legen min på kontroll forrige uke, og hun sa at det ikke var farlig å ta seg et glass rødvin til julematen...tja, jeg tror kanskje det blir munkholm for min del..eller hva synes dere?

Fortsetter under...

De sier at man skal fryse i 3 dager...

jeg gjør ihvertfall det

er det stekt er det bra nok...

Det med grillpølsene vet jeg ikke, men jeg har da faktisk spist rå grillpølse jeg da:O

Jeg kommer nok ikke til å ta meg ett glass, MEN jeg vet at legene sier det ikke er farlig, og jeg tror på dem. HAr du(andre) lyst, så synes jeg at det er greit jeg, men kommer ikke til å gjøre det selv....

Har du termin 23 juni??

Jeg holdt også på å spise en ukokt pølse, men tenkte at det ikke var så lurt. Er usikker - det er jo ikke rått kjøtt??? I så fall ekkelt - for jeg er faktisk glade i "kalde" pølser! Vet ikke. Angående rødvin til julematen, så er jeg enig med deg - det er like greit å la være. En veldig god alkoholfri øl er den som heter UTEN fra Aas bryggeri....

Når det gjelder alkohol tror jeg det beste tipset er å følge sitt eget innstinkt og høre på hva kroppen sier. Tror nok ikke det er farlig for fosteret med et veldig begrenset inntak av alkohol. Selv er jeg veldig glad i alkohol til vanlig, men etter at jeg ble gravid, har jeg overhodet ikke hatt lyst på noen form for alkohol. Jeg kommer derfor til å holde meg til munkholm de nærmeste månedene. De har også en hvete-øl som er skikkelig god. Alkoholfri øl er både billig og godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...