Gå til innhold

Dagens statistiske undersøkelse: Hva har DU i grøten til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på tips til hva man kan ha i grøten (skriv gjerne også hvilken grøt) - hva babyen DIN liker godt...?

Tenker både på smak, næringsinnhold og C-vitamin for å fremme jernopptak...

Dagens lille undersøkelse... :) (skal snart begynne med grøt, så derfor jeg forbereder meg:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskesaft hver eneste gang.

1/2 glass til 1 porsjon grøt

Skrevet

og noen ganger bittelitt kanel (når han begynner å bli grøtlei)

Skrevet

her får han mais grøt med en ss fruktmos oppi eller litt most banan. Drikker sviskesaft på flaske før grøten,

Skrevet

Hjemmelaget hirsegrøt

Har i en kvart banan og en liten skje hjemmelaget aprikosmos som jeg har i fryseren i store lass

Skrevet

Her går det i risgrøt med en halv ss eplemos i. Det går ned på høykant:)

Skrevet

varrierer litt på nestlegrøtene.

fruktpurre,yoghurt,hjemmelaget blåbærsyltetøy med lite sukker....

Skrevet

Bruker Holle grøt, og har i en dæsj sviske og aprikos-pure som jeg har på glass i fryseren. Og så en liten skvett god olje når jeg husker det.

Blander noen ganger banan i også...

Skrevet

Har ikke noe i grøten hans jeg,han liker den best uten noe som helst oppi :) Gir hipp grøt da,den smaker jo litt i forhold til nestle sine 6mnd grøter som jeg syns smaker bare vann,gutten min vil ikke ha de hvertfall. :)

Skrevet

Hvete og ris grøt med litt malt og en ss pærepure:) Er akkurat begynt med grøt da og dette går heldigvis ned:)

Skrevet

En purè bestående av mango, banan, eple kiwi og avocado. Lager en stor porsjon i hurtigmikseren og fryser ned i isbitterninger. Så tiner jeg 4-5 biter i mikroen og har i grøten, eller som dessert. Masse A-vitamin i mango, og C-vitamin i kiwi.

Skrevet

Da jeg skulle vende henne til grøt, haddejeg fruktmos (en smak hun var vant med) i grøten. Nå har jeg sviskesaft eller sviskemos i om dagen. Om kvelden serveres den "bar" :) hehe..

Skrevet

Blander bare grøtpulveret med vann... Han liker godt Fullkornsgrøt med frukt fra Nestlè.

Frukt får han etter middagen.

Skrevet

Teodor er veldig glad i Hipp sin frukt for 4 mnd :) Han foretrekker den framfor Nestle sin... Best er den med litt banan i :)

Risgrøt fra Nestle :) Hipp sin for 4 mnd finnes jo ikke mer....!!

Skrevet

Nestle sin risgrøt er klar favoritt her..

Og da toppet med fruk av noe slag.Brute sånne ferdig glass først, men de er jo så dyr!! Kjempe enkelt å lage selv. Har laget sviske purè og pære purè så langt.... Prøve med banan neste gang tror jeg!

Merker at forandring fryder i allefall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...