DiddiDaddi Skrevet 30. november 2006 #26 Skrevet 30. november 2006 Glemte å si at jeg fikk Sykepleien (tidsskriftet) i posten for en ukes tid siden, og der stod det jammen at fastsettelse av termin på bakgrunn av mens er på vei inn i varmen igjen. "I 20 år er termin fastsatt ved ultralyd det som har vært gjeldene i norsk fødselsomsorg. Men nå skjeler fagfolkene over til menstermin, regnet ut fra kvinnens siste menstruasjon. Grunnen er at ingen vet sikkert når en kvinne har termin, og ved å bruke begge typer termin ser man mer av helheten i svangerskapet. Å vite fosterets alder er viktig for å kunne vurdere risiko og vekst-forstyrrelser. Særlig viktig er det å vite riktig alder når barnet er født for tidlig". Betyr jo lite for oss som er ferdig snart, men det må være frustrerende for dem som får veldig stor variasjon på menstermin og UL-termin, så synes det høres bra ut at de skal begynne å ta hensyn til begge terminene.
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #27 Skrevet 30. november 2006 Ja, vi snakket jo om det. Kom du deg forresten på treff i går kveld?
Gjest Skrevet 30. november 2006 #28 Skrevet 30. november 2006 Hurra! Siste arbeidsdag idag. Blir aldri i livet ferdig med det jeg skulle ha gjort, men sånn er det! Jeg går hjem med hevet hode og lykke i kroppen etter endt økt idag- uansett hvor mye samvittigheten banker på!
DiddiDaddi Skrevet 30. november 2006 #29 Skrevet 30. november 2006 Nei, holdt sofaen i går ) Rolig og fredelig liv...det er sikkert og visst! Kan forresten betrygge deg med at kynnerne på søndag ikke kom av at vi var på kafe lørdag - for de som holdt meg våken i natt kom jo etter en dag på sofaen! Er så deilig å komme seg ut av huset av og til, gleder meg til vi skal på treff neste onsdag )
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #30 Skrevet 30. november 2006 Gratulerer, liten2 - det høres veldig fornuftig ut å avslutte nå. Selv har jeg tre uker og én dag igjen, og kjenner at jeg gleder meg! Samvittigheten får heller drukne i litt graviditetshormoner tror jeg, nå sitter jeg og rekvirerer alt jeg har lovet å hente inn før jeg slutter, rapporten er ferdig og skal snart presenteres, i det hele tatt merker jeg at a) ting nærmer seg slutten og jeg har en behagelig timeplan ut arbeidsåret. Det gjør utrolig godt!!!! Sist stresset jeg til siste dag, og den tabben gjør jeg ikke igjen! Stinemor: Godt å høre at det ikke var jeg som påførte deg kynnere! Da sees vi forhåpentligvis onsdag - dette gleder jeg meg til. Hvor mange pleier det å være der? Min BiM-verden er jo det eneste stedet jeg egentlig ser gravide, så jeg kommer vel til å få sjokk...
DiddiDaddi Skrevet 30. november 2006 #31 Skrevet 30. november 2006 Liten2: deilig med siste arbeidsdag da, gratulere! Kos deg hjemme nå og slapp av ) sponge: Har jo bare vært på Kafka en gang, så har vel egentlig ingen ide om hvor mange som bruker å være der...hehe...men da var vi vel 12-15 stk. Det var ihvertfall såpass mange at det ble over 3 bord, også snakket en jo mest med de en ble sittende sammens med. Flere av de som var der hadde termin i desember, og mange tidlig i januar - så store mager var det nok av ) Kanskje en del av dem ikke dukker opp nå da...noen har nok fått sine små allerede.
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #32 Skrevet 30. november 2006 Sprøtt at termin nærmer seg for mange her inne også, da - noen som har hørt fra 1D, forresten? Har liksom så god tid, jeg, siden det er nesten to mnd igjen, men man vet jo aldri. Nå skal jeg i alle fall roe helt ned snart, heldigvis!
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #33 Skrevet 30. november 2006 liten2: endelig fri gratulerer! er du forresten julete av deg? sånn som visse andre her inne på twilight? Da kan jeg kanskje tipse deg om jul-dagan husflidslaget arrangerer i helga... fredag 18-21, lør+søn 12-16. Barnas julebur med aktiviteter for barna, lotteri, salg av div.produkter, kaffe+kakesalg, underholdning osv sponge: ikke alle får vondt i magen av kakedeig. Og en skal overhodet ikke undervurdere barns evne til å trøkke i seg betydelige mengder av stoffet... dermed anbefaler jeg å holde et øye med deig-inntaket til LT så du ikke ender opp med en unge som er høy på kakebaking OG sukker....
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #34 Skrevet 30. november 2006 Jeg vil også ha husflidsmesse! Og være hyperaktiv pga sukker! Og pynte pynte pynte! Er det forresten i morgen eller søndag adventsstjernen skal opp?
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #35 Skrevet 30. november 2006 ojoj! viktig spmål som krever svar snarest!!! Jeg vil jo helst henge den opp imorra, men har en vag mistanke om at søndag er mer korrekt... Ang. jul, sponge, så har jeg jo den singelen jeg skulle sende deg Det kan kanskje veie litt opp for mangelen på fosensk husflidsjulemesse?
DiddiDaddi Skrevet 30. november 2006 #36 Skrevet 30. november 2006 Ånei...skal ikke adventsstjernen opp før søndag? Tenkte å ordne til advent i kveld eller i morgen tidlig jeg...gleder meg jo sånn! Legge på lilla duker og ordne lysene og bare tenke på så kos juletiden er ) Tror nok kanskje jeg bryter reglene og henger den opp i morgen jeg! Hadde forresten min første "må ha" i svangerskapet i går kveld! Har ikke hatt dilla på noenting, ganske kjedelig egentlig. I går kveld måtte jeg bare ha rips med vaniljesaus - fant rips i frysern og sendte min kjære ut etter vaniljesaus! Å...det var såååå godt! Teller vel ikke som dille akkurat, men tror ikke jeg hadde fått ro i kroppen hvis jeg ikke hadde fått rips )
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #37 Skrevet 30. november 2006 Glimrende plan. Jeg har tenkt å lure meg til litt "White Christmas" i bilen i dag - skulle jo egentlig vente til i morgen, men her er så grått og varmt og vått nå at det bare passer alt for godt. Vil ha julestemningen tilbake!
Hanne og jentungen Skrevet 30. november 2006 #38 Skrevet 30. november 2006 Akupunktur: hvis det er tidligere enn to uker før termin er det mest sannsynlig styrkningsakupunktur som blir satt:) jeg vet ingenting om hvordan det virker, men siden det har blitt brukt av kineserne siden tidenes morgen antar jeg at det fungerer. Bringebærbladte: om den gjør noen nytte eller ei vet jeg ikke, men den smaker sinnsykt godt. Hadde den vært vond og dyr hadde jeg ikke gidda, men den er god og billig, så jeg drikker:) MERK: jeg stresser ikke så mye med å få før termin som det virker, hehe:)) Lokalavisa: Grattis ka-ping. Du må sende meg en kopi:)) Deig: Vil bare suplere at min bestefar var baker og konditor og der fikk barna aldri spise deig. Det skal også sies at alle her i familien får vondt i magen hvis de spiser for mye av det:) Det var det tror jeg.
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #40 Skrevet 30. november 2006 ang. deig så tror jeg at jeg må være herda... Hanne, du så jo meg in action med pepperkakedeigen min da jeg var på besøk for et par uker siden... min noe sarte gravid-mage taklet det helt fint 7-11-pølsa på vei hjem derimot, ga meg et par ufrivillige toalettbesøk :S og akupunktur: jeg skal sjekke med jm på mandag hva hun mente - om det var modnings- eller styrkningsakupunktur. Men jeg har uansett lyst på det
Hanne og jentungen Skrevet 30. november 2006 #41 Skrevet 30. november 2006 Hehe, ja sånn omtrentlig:) Skal sette meg og se skiskyting nå *glede seg* - vinteridrett fra sofaen er gøy:))
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #42 Skrevet 30. november 2006 Så bringebærbladte smaker OK? Ser liksom for meg komposthaugen og har ikke vært så fristet, men OK: Kjøpe det neste gang jeg besøker sivilisasjonen. Når er det jeg skal begynne med slikt, er det uke 34 eller husker jeg feil?
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #43 Skrevet 30. november 2006 Jeg skal bruke den siste timen i "frihet" til å snoke litt i smykke-eska mi. Dvs smykke-utstyrs-lage-boksen Skal prøve å få fingrene og finmotorikken til å fungere godt nok til å lage et smykke til min mor i julegave. Har noen fine blå perler som passer perfekt, dessuten må jeg reparere et par av yndlingssmykkene mine.' kos dere med skiskyting og bringebærte, her er det kakao og perlemoro som gjelder!
Hanne og jentungen Skrevet 30. november 2006 #44 Skrevet 30. november 2006 Ka-ping: Ja, jeg vet at du kan spise deig som ingen andre:)) Jeg hadde vært spysjuk av de mengdene, gravid eller ikke. Eneste røra jeg egentlig liker diverse sjokoladekakerører:) JM jeg går til sa at hun alltid prøvde å unngå å gi oss kynnere. Modningen skal skje innenfra og ikke via irriterende (og ofte ineffektive) kynnere. Det beste tegnet var hvis jeg sov som om jeg hadde inntatt valium, og det gjør jeg. Siden mandag har nattesøvnen kun vært avbrutt av dobesøk:))
Hanne og jentungen Skrevet 30. november 2006 #45 Skrevet 30. november 2006 Sponge: ja, bringebærbladteen er god:)
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #46 Skrevet 30. november 2006 Har faktisk vurdert noen nåler for søvnen, ja, men de måtte vel desverre settes på to-åringen, og ikke på meg...
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #47 Skrevet 30. november 2006 hjelpemeg... jeg føler meg utrolig bortskjemt som legger datteren min 1930-20 om kvelden og må vekke henne kl 08 neste dag...
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #48 Skrevet 30. november 2006 Møkkaungen er så lykkelig over å våkne om morgenen at jeg ikke engang har samvittighet til å bli sint over å bli vekket kl 05, det er det verste! Sover snuppa di på dagen ennå?
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #49 Skrevet 30. november 2006 Bare innimellom. Hun har gått over fra soving til hvilestund i barnehagen. Men det hender hun er så utslitt etter en lang dag at vi sovner i fanget på hverandre et lite kvarter på ettermiddagen
DiddiDaddi Skrevet 30. november 2006 #50 Skrevet 30. november 2006 Skal også se skiskyting nå, det er artig å følge med på ) Skal samtidig strikke på det jeg håper blir julegaven til svigerfar...ellers rekker jeg det kanskje til bursdagen hans, eller til neste jul ) Har ihvertfall strikket og tovet en pute til han tidligere i år, med broderi og greier... Så håper å gjøre ferdig pute nr.2 nå til jul - kjedelig strikkearbeid! sponge: var å hentet posten nå, og det var reklame for en ny butikk på Kock. Endelig noe annet enn en ny klesbutikk, heter Styvis handleri: "spa-produkter, hobbyartikler og remedier til det flotteste innen gave- og interiør". Så ut som de kunne ha noen fine ting! Kanskje vi skal møtes litt før Kafka-treffet begynner, så finner vi kanskje noe fint å bruke pengene våre på? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå