SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #51 Skrevet 30. november 2006 Hey, hørtes ut som en plan! Jeg har vel en middagsavtale kl 20 onsdag, så å treffes før høres helt glimrende ut! Da har vi stedet i alle fall;)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 30. november 2006 #52 Skrevet 30. november 2006 Pepperkakene i lunsjen var en stor suksess. (U)heldigvis ble ikke alle spist opp, så nå jeg måtte bare ha en... og en til... og nå har jeg så lyst på flere! Men må bare klare å begrense meg... Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #53 Skrevet 30. november 2006 Høres ut som meg... Skal bake med sønnen min i helga, tenkte jeg, så nå er det jakt på god oppskrift! Noen som har noen gode tips? Og ja, jeg vet at pepperkakedeigen kan kjøpes ferdig, men det er siste utvei!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #54 Skrevet 30. november 2006 Ikke så veldig julete, nei....det er broderen som fikk "pynte-genet" i vår familie.... Rekker vel ikke så mye i helga ant. Vi drar ikke utover før på lørdag, og tilbake igjen på søndag, og da skal båten opp og så er det jo julebord, da... Begge ungene(hans datter på 10) skal være hos mamma og hun har for sikkerhets skyld bursdag på lørdag!
bobby - nr 2 i juli Skrevet 30. november 2006 #55 Skrevet 30. november 2006 Kjøpte deigen på Ikea, jeg. Tror faktisk jeg synes pepperkakene ble bedre enn når jeg lager deigen selv... men er ikke sikkert min oppskrift er så bra... Stod på pakken at det var laget av Berthas bakeri, så er kanskje samme pepperkakedeigen som den fra Berthas, som de har på mange matvarebutikker (Ica, i alle fall).
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #56 Skrevet 30. november 2006 Hm, får kanskje bare kapitulere, da? IKEA er jo ikke akkurat noen mulighet (inkludert flybillett og reisetid hadde det blitt dyre kaker), men hvis det er samme de har overalt?
bobby - nr 2 i juli Skrevet 30. november 2006 #57 Skrevet 30. november 2006 Vet ikke om det er den samme oppskriften, men uansett tror jeg Berthas er en god nr 2, de har i allefall de beste kjøpepepperkakene. Men siden de er laget av det samme bakeriet så kan det jo godt være at det er samme oppskrift også.
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #58 Skrevet 30. november 2006 Høres vel sannsynlig ut. Pepperkaker er i ale fall på planen. Og mandariner! Klarte å holde meg helt til i går, da fant jeg en på kjøkkenet nede og måtte bare gi meg ende over...
bobby - nr 2 i juli Skrevet 30. november 2006 #59 Skrevet 30. november 2006 Å, er helt hekta på mandariner! Har spist det i flere uker. Får heldigvis ikke halsbrann av det, da hadde jeg blitt helt gal, tror jeg.
SpongeBob Skrevet 30. november 2006 #60 Skrevet 30. november 2006 Nei, det er sjokolade og peppermyntete som er de store halsbrann-synderne hos meg. Noe så urettferdig? Og så min elskede grapefruktjuice, såklart, men det har jeg jo gitt opp for lenge siden... Bare sniker meg til en liten slurk når jeg tar kosttilskudd og jern om kvelden, for da rekker det ikke å bli vondt før jeg sovner:) Det kiiiiiiiimer nå til juuuuuuuuuulefest... Er så julesjuk at jeg må le av meg selv...
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #61 Skrevet 30. november 2006 Hanne bruker å vanne ut grapefruktjuicen... kanskje det gjør den litt mildere? Og så sklle ned med et glass skummamelk til slutt? Julesjuk her og forresten Jeg diskuterte julestjernedilemmaet med min mor idag, og vi ble (til store protester fra min far) enige om at julestjerna (eller adventsstjerna som vi kaller den) skal opp enten 1.søndag i advent ELLER 1. desember - alt etter hva som kommer først! Dermed henger det nå ei flott stjerne i vinduet og venter på å bli tent imorra tidlig, og bli hilset velkommen av en lykkelig 2-åring - med ei enda mer ekstatisk mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå