Gå til innhold

Twilight Zone, torsdag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen, jenter!!! Gamle som nye :)

Fler som har meldt seg inn i Hanne&co sin nye strandklubb? Medlemsskap er gratis og livsvarig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk forresten litt sjokk da jeg henta avisen idag morres... Jeg ble intervjuet til en liten artikkel, men jeg har visst havnet på forsiden, med dobbelhaker og mage og gode greier... *hikst*... Men det var en grei artikkel da. Bortsett fra overskriften har heldigvis journalisten greid å ta meg på ordet og skrive en fin artikkel, uten å vri ordene mine feil vei :)

Skrevet

God morgen ka-ping.

Her er det en rolig start på morgenen med litt BIMìng.....

Skal starte med husarbeid nå snart. Skal på akupunktur i dag også, og det gleder jeg meg til.. Spennende, har ikke vært på det enda. Skulle egentlig forrige uke, men da kunne ikke jm alikevel.

Jasså, du driver å blir aviskjendis.... Morsomt det da, så sant de skriver det en sier i intervjuet... Er kjedelig hvis de vrir på det en sier.... Du får nyte kjendistilverelsen, så ønsker jeg deg og alle andre som kommer etterhvert en kjempefin dag......

Skrevet

Er det modningsakupunktur du skal på? JM anbefalte meg det også... snakka med gubben om det (vi har nemlig litt dårlig råd nå) og han sa bare "ja da får du bestille det da"... uten noe mer liksom :) Tror han og er like lite interessert som meg i en reprise på forrige fødsel..

Skrevet

Vet egentlig ikke hva jeg skal enda. Her jeg bor så får vi det på føden. Skulle inn på modningsakupunktur i 14 dg nå, men har ikke blitt noe av pga sykdom hos jm. I går fikk jeg så leia da det ble utsatt enda en gang, at jeg bestillte nede i byen. Skal dit nå om noen timer, og må vel høre med henne først hva hun synes er best. Er vel ikke noe som skjer hvis det ikke er klart alikevel, men vil gjerne prøve å sette det i gang. Er 3 gangs og en uke til termin. Lei ja....

Skrevet

Da er det vel neppe modningsakupunktur, det skal en vel starte med tre uker før termin tror jeg. Får håpe det ordner seg for deg... for min del blir det akupunktur på det lokale chi-senteret - jeg gidder ikke reise nesten 3 timer hver vei til føden for å få stukket noen nåler...

Skrevet

Åkkei, jeg må bare spørre siden det virker som dere vet hva dere snakker om - hva er det egentlig modningsakupunktur skal gjøre? Modne livmorhals osv, går jeg ut fra, men hvordan skal dette her fungere? Påvirke direkte eller øke hormonnivå eller hva?

Og god morgen, alle sammen!

Skrevet

Er ikke helt sikker faktisk... kanskje Hanne kan komme med innspill her, siden hun har vært to ganger allerede?

Det jeg VET er at det ikke er snakk om å sette igang fødsel, men å klargjøre kroppen til en mest mulig effektiv fødsel.

Skrevet

Høres jo fornuftig ut. Har snakket med akupunktøren lokalt, men hun sier hun ikke har gjort det nok til å ville prøve - hun bruker ikke gravide som lab-rotter sa hun... Men må innrømme at jeg faktisk vurderer å prøve denne bringebærbladteen som alle snakker om - er det ikke fra 34 uker eller noe at man kan drikke den? Så sliten som den stakkars livmoren min var sist kan den vel trenge all hjelp og trening den kan få, og livmor-sit-ups har vist seg sørgelig ineffektive så langt...

Skrevet

Tja, det vet sikker ka-ping bedre enn meg... Prøver bare jeg.. Har hørt endel har fått satt igang m dette, så jeg prøver... Orker ikke styre med alle andre kjærringråd.... Har ikke så stor tro på det... En real fotballkamp vet jeg funker.... gjorde det forrige gang... Kan høre etterpå når jeg skal dit og gi tilbakemelding.... Da melder jeg meg ut for nå.....

vi snakkes jenter...

Skrevet

Det bør nok være noen som kan det ja... hehe... hun jeg eventuelt skal gå til er hun jordmødrene her har henvist til i flere år.

Bringebærblad-te driter jeg i - satser på at disse j"#¤%& kynnerne greier å forberede den udugelige livmora mi grundig nok. Og så smører jeg nedentil med denne weleda-oljen.

Men jeg må innrømme at det ble relativt komisk her en dag... jeg tar kveldsstellet: går på do, vasker meg downstairs, stusser busken, gnur på med olje, smører på med canesteen og avslutter med en liten klatt alcos anal... hehehehehe... følte meg som et vandrende apotek til slutt :) I hvert fall når en legger til den ekstensive bruken av eurax på mage og bein akkurat den kvelden, pluss en liten paracet innabords som rosinen i pølsa...

Skrevet

Ha en bra dag, da, Beth!

ka-ping: Jeg er imponert over innsatsviljen! Selv er jeg ikke organisert nok til å huske å bruke body lotion hver dag engang, hvis jeg klarer å få til dusj - kontaktlinser -deodorant og forholdsvis rene klær synes jeg at dagen begynner bra! En av de store gledene ved å være småbarnsmor er jo å oppdage snørr- eller leverposteiflekker på skulderen rett etter at det viktige møtet har begynt...

Skrevet

Hvis jeg i det hele tatt skal få sove om natta så må det litt innsats til på kveldene ja. Og nå er vel denne oljen (i tillegg til knipeøvelsene selvsagt!) det eneste jeg har gjort rent forberedelsesmessig denne gangen... er litt sånn som Beth - jeg mener det er mest tull, fjas, vissvass, myter og kjøpepress som ligger bak alle de andre jallarådene når det gjelder forberedelse til og "framprovosering" av fødsel.

kjenner forøvrig godt til den snørr/leverpostei-situasjonen ja :) særlig med gulpeunge... hun holdt det jo gående med den utrolig frustrerende gulpinga til hun var godt over 9mnd... man aner fred og ingen fare, tar av seg den fine, sorte jumperen en har brukt gjennom dagen, bare for å oppdage en kledelig hvit gulpestripe nedover venstre skulder - plassert der 12 timer tidligere...

Skrevet

Ja, jeg har jo nå mareritt om for tidlig fødsel, rett og slett fordi jeg ikke har tid! I natt drømte jeg faktisk at vannet gikk i Tromsø, og at jeg satt i drosjen til sykehuset der og prøvde å organisere mannen min og barnevakt og ...huff.

Skrevet

Heihei, alle sammen! Håper dere har en fin dag. Her er det full fart med siste innspurt på jobb. I går bakte jeg pepperkaker som jeg har med til lunsj til alle sammen på jobb. Pyntet med glasur og nonstop. Knallgodt! Gleder meg til lunsj, må styre meg veldig for ikke å smake litt fra boksen som står her på kontoret allerede.

Ka-ping: Så kult å komme på fremsiden av avisen, da. Var det adressa eller lokalavisa?

Skrevet

Hey - her ute er det bare EI avis. Lokalavisa! Og så har vi adressa og de andre... hehehe :)

så grei du er som baker pepperkaker til alle mann da! Jeg gleder meg vilt til helga - første advent... åååh... skal ha lilla lys overalt og tenne adventsstaken og lese dikt med lilletrollet mitt og det blir så fiiiint! Jeg har gledd meg vilt til desember i år! Endelig har jeg tid og mulighet til å videreføre (og skape) tradisjoner med datteren min, som hun forhåpentligvis for like mye glede av som jeg har fått av min mor :)

Skrevet

Her står det en boks kjøpe-pepperkaker på bordet i personalrommet, gjett hvem som ikke klarer å holde pølsefingrene unna??? Heldigvis er det lunsj snart, da blir jeg forhåpentligvis for mett til flere utskeielser.

Kan forresten dere som har barn fra før komme med gode råd ang pepperkakebaking med toåring? Er det mulig, eller bare overambisiøst og teit og bør utsettes til neste år?

Skrevet

Vi hadde pepperkakebaking ifjor OG iår. Som du kanskje har fått med deg er hun født i april '04. Altså fullt mulig :) Men nå er hun usedvanlig pedantisk da - fargelegger nesten aldri utenfor stripa, kjevler deigen HELT jevn før hun stikker ut figurene, har alle dukkene i hver sin respektive vogn osv...

det beste rådet hvis du vil prøve pepperkakebaking med LT i år er å ikke forvente for mye, la ham kjevle og stikke ut selv med bare den aller nødvendigste hjelp fra mamma, la ham selv legge kakene på brettet, og ikke minst: smake SINE EGNE kaker etterpå :) I tillegg bruker det å være en schläger å la knøttet lage en pepperkake til pappa, som h*n kan overrekke den stolte far selv etter endt baking.

Skrevet

ps: hvis du vil ha pepperkaker som smaker litt mer enn mel, og som kan brukes til å sette fram til gjester, anbefaler jeg at du tar en kjapp runde baking etter LT har lagt seg. Fellesbakinga er mest kos, og ganske lite effektiv :)

Skrevet

Tenkte å lage juletrepynt, mest... Har minner om vindskeive pepperkaker med grått mel på, ja!

Tror nok uansett din lille frøken er en del mer pedantisk enn uværet mitt! men vi skal prøve, samme hva blir det jo kos å stulle rundt på kjøkkenet sammen:)

Skrevet

Godformiddag jenter :o)

Sen start her, men etter en natt uten søvn, gjorde det jammen godt med noen timer nå på morgenen...gjesp....Gleder meg visst til å ha kroppen for meg selv igjen nå, selv om jeg elsker å kjenne snuppa styre rundt i magen :o)

Så mye snakk om forberedelser her i dag...oioi, det nærmer seg visst mer og mer. Så flinke dere er som forbereder dere på forskjellig vis - akupunktur, lamaze og bringebærte og greier! Her blir det knipeøvelser en og annen gang og en liten klatt Natusan på magen for syns skyld (selv om jeg vet det ikke forhindrer strekkmerker - men kan enda ikke melde meg inn i strandklubben).

Artig du har blitt lokalkjendis da ka-ping, skulle gjerne sett den avisen :o)

Skrevet

God dag, alle sammen....

Søkte om medlemskap i strandklubben i går kveld, men det er vel på hengende håret jeg blir innvilget det...vet nesten ikke om jeg skal si uheldigvis heller, da....

Er innom nettutgaven av lokalavisa di nesten hver dag Ka-Ping, så jeg fikk faktisk opp forsida på papirutgaven noe kornete riktignok, men nå har jeg et ansikt til navnet iallefall!;-)

Vet ikke om teksten ligger ute på nettet, men regner med svigers har med avisa utover til helga.

Skrevet

stinemor: litt sjalu på deg som faktisk får til å sove på formiddagen... selv har jeg ikke sjans. Ettermiddagene får jeg de ttil, men da passer det utrolig sjelden med lilletrollet hjemme fra barnehagen osv. Men jeg får da hvilt meg litt på dagtid om ikke annet :)

liten2: jeg er ikke særlig fotogen, så ikke se for hardt på det bildet... men du ser kanskje hvorfor magen min vekker en del oppmerksomhet når jeg beveger meg ute blant folk :) Teksten til reportasjen ligger ikke ute på nett så vidt jeg vet forresten.

Sponge: det er jo kosen med bakinga som er det beste :) Og selv om LT er mer uvær enn pedant, så har han nok garantert glede av pepperkakebaking med mamma!

Skrevet

Ka-ping: er faktisk første gang på lenge jeg har fått til å sove etter kl 08 - overraskende og deilig! Det gjorde utrolig godt, så jeg sender masse tanker til dere som ikke har mulighet til å blunde når kroppen er klar for det! Håper ikke du blir sint nå...men snek i lokalavisa di på nett jeg også....så flott du ser ut :o) For en fantastisk fin mage!! I forhold til din vises liksom ikke min...er først nå en del sier: å, er du gravid?! hehe...de oppdager det akkurat i tide. Er offisielt litt misunnelig i din mage :o)

Skrevet

Har fått tips om å overvåke hvor mye som havner i LT-magen underveis, det er kanskje ikke bare mytologi at man kan få vondt i magen av rå kakedeig? Eller hva sier du, som har mast om pepperkakedeig siden midten av oktober?

Hyggelig å se at du er oppe, Stine, lurte litt på hvor det ble av deg i dag!

Ellers sitter jeg her og føler meg mer eksotisk enn vanlig, klarte å bli sølt kaffe på, så jeg lukter som et middels kaffebrenneri her! Heldigvis bare på sort topp, så det synes i alle fall ikke - sånn i motsetning til snørr-og-tårer-flekkene jeg er ganske sikker på at befinner seg ett eller annet sted rundt skulderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...